هشدار کشورهای آمریکای لاتین در مورد تشدید حملات نظامی علیه سوریه

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، با وجود آنکه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز شنبه در حاشیه یک نشست منطقه ای در شهر لیما پایتخت پرو، از حملات هوایی ائتلاف واشنگتن- لندن- پاریس علیه سوریه حمایت کرد؛ کشورهای آرژانتین، برزیل و پرو در مورد تشدید حملات نظامی علیه سوریه هشدار دادند.

هشدار کشورهای آمریکای لاتین در مورد تشدید حملات نظامی علیه سوریه

گفتنی است که جاستین ترودو و شماری دیگر از رهبران کشورهای واقع در نیمکره غربی جهان (قاره آمریکا) در نشستی منطقه ای در پرو، کاربرد ادعایی تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان در شهر دوما در سوریه را قاطعانه محکوم کردند.

اما اقدام تلافی جویانه تروئیکای آمریکا- انگلیس- فرانسه علیه سوریه، مقامات شماری از کشورهای آمریکای لاتین را بر آن داشت که در خصوص این گونه اقدامات نظامی خودسرانه هشدار دهند.

در همین ارتباط، میشل تمر رئیس جمهور برزیل خطاب به نمایندگان حاضر در نشست کشورهای قاره آمریکا گفت: مقامات برزیل عمیقاً نگران تشدید تعارض نظامی در سوریه هستند. اکنون زمان آن رسیده برای جنگی که به درازا کشیده و به مرگ انسانهای بسیاری انجامیده، راهکارهایی پایدار برمبنای حقوق بین الملل بیابیم.

از سوی دیگر، پرو که عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل بشمار می رود با صدور یک بیانیه، خواستار رعایت جوانب اعتدال و میانه روی از سوی تمام طرفهای درگیر در سوریه شد و گفت که برای یافتن یک راهکار سیاسی تلاش می کند.

مائوریسیو ماکری رئیس جمهور آرژانتین نیز خواستار تشریک مساعی بیشتر کشورها بر سر بحران سوریه و در چارچوب تعهدات بین المللی موجود شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 579

به "هشدار کشورهای آمریکای لاتین در مورد تشدید حملات نظامی علیه سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کشورهای آمریکای لاتین در مورد تشدید حملات نظامی علیه سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید