واکنش دیپلمات روس به ادعاهای فرابرجامی غرب

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری به ادعاهای فرابرجامی بعضی کشورها که خواستار توافق هسته ای گسترده تر با ایران هستند؛ واکنش نشان داد.

واکنش دیپلمات روس به ادعاهای فرابرجامی غرب

این مقام روس در این باره گفت: بعضی تحلیلگران حامی توافق بهتر با ایران هستند. اما آنها فراموش نموده اند که ایده آل گرایی، دشمن خوب بودن است. بازگشت (آمریکا) به توافق اولیه برجام به خودی خود، چالشی عظیم است و هرگونه کوشش برای (به زعم آنها) تقویت توافق، مستلزم سال ها مذاکره است حال آنکه هیچ تضمینی هم وجود ندارد که نتیجه مثبتی در پی داشته باشد.

اظهارات اولیانوف در حالی بیان شد که پیشتر هایکو ماس وزیر خارجه آلمان مدعی شده بود ایران غیرقابل اعتماد است و به همین دلیل باید به دنبال توافق جامع تری با این کشور باشیم.

به ادعای وی، آلمان به جای توافق موجود که دیگر یک توافق کامل نیست به دنبال توافق هسته ای جامع و گسترده تر با ایران است.

ماس در ادامه ادعاهای خود گفته بود: شکلی از یک توافق هسته ای جامع (برجام پلاس) که دربر دارنده منافع ما نیز باشد مورد احتیاج است.

وزیر خارجه آلمان در شرح این ادعا اضافه کرد: ما انتظار روشنی داریم، هیچ سلاح هسته ای در کار نباشد و در عین حال برنامه موشکی بالستیکی که کل منطقه را تهدید می نماید نیز وجود نداشته باشد. ایران همچنین باید در نقش منطقه ای خود تجدید نظر کند.

این در حالی است که تیم جو بایدن رئیس جمهور احتمالی آمریکا نیز به رغم ادعای بازگشت به برجام، از لزوم گنجاندن مسائل دیگر در این توافق سخن می گوید.

چندی پیش، بایدن گفته بود: به نظرم تعامل با ایران بسیار سخت خواهد بود. اما یک چیز را می دانم. ما به تنهایی نمی توانیم این کار را انجام دهیم. به همین دلیل است که باید بخشی از گروه عظیم تری باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1508

به "واکنش دیپلمات روس به ادعاهای فرابرجامی غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دیپلمات روس به ادعاهای فرابرجامی غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید