واکنش ها به حمله به وزیر دادگستری هنگ کنگ در لندن

به گزارش بالیو، دولت های چین و هنگ کنگ حمله معترضان به وزیر دادگستری هنگ کنگ در لندن را محکوم نموده و عاملان آن را وحشی و اوباش خشن نامیدند.

واکنش ها به حمله به وزیر دادگستری هنگ کنگ در لندن

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت های چین و هنگ کنگ روز آدینه حمله دیشب اوباش خشن به وزیر دادگستری هنگ کنگ را محکوم کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ترزا چنگ که به لندن سفر نموده بود مورد حمله شماری از معترضان هنگ کنگی نهاده شد. دولت هنگ کنگ پس از این حادثه اظهار داشت که چنگ دچار آسیب های جسمی جدی شده است.

سفارت چین در انگلیس نیز اظهار داشت: چنگ توسط چندین معترض جدایی طلب مورد محاصره و حمله نهاده شد و از ناحیه دست مجروح شد. دولت چین شکایتی رسمی علیه ضاربان تنظیم نموده و از مقامات انگلیسی درخواست نموده است آن ها را محاکمه نمایند.

از سوی دیگر، کری لام فرماندار هنگ کنگ نیز این حمله را محکوم کرد. او گفت چنین رفتارهایی وحشیانه و به دور از اصول هر جامعه متمدنی هستند.

از ماه ژوئن (اواخر خرداد ماه)، منطقه نیمه مختار هنگ کنگ به صحنه آشوب تبدیل شده است و معترضانی که ابتدا به لایحه استرداد مجرمین به دولت مرکزی چین اعتراض داشتند، هم اکنون با لغو این لایحه همچنان به اعتراضات خشونت آمیز خود ادامه می دهند و خواهان آزادی های بیشتر شده اند و برای دولت شرط گذاری نموده اند.

در صورتیکه این لایحه به تصویب می رسید، افراد تحت تعقیب پلیس چین که به هنگ کنگ فرار نموده بودند، پس از دستگیری به دولت مرکزی چین تحویل داده می شدند.

معترضان هنگ کنگ هم اکنون خواهان جدایی کامل از چین شده اند و در مقابل نیز دولت چین نیز به کشورهای غربی و به طور خاص آمریکا و بریتانیا در مورد دامن زدن به اعتراضات هنگ کنگ هشدار داده و خواهان توقف مداخله در امور هنگ کنگ شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 548

به "واکنش ها به حمله به وزیر دادگستری هنگ کنگ در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ها به حمله به وزیر دادگستری هنگ کنگ در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید