چاپ کتاب هیتلر توسط ناشر فرانسوی، توزیع کتاب در بین خواص

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از راواستوری، انتشارات فرانسوی فایارد بعد از چند سال تاخیر بالاخره ترجمه جدیدی از کتاب نبرد من (Mein Kampf) نوشته آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی را منتشر کرده است که با واکنش های مثبت و منفی در محافل فرانسوی روبرو شده است. بسیاری از فرانسوی ها با انتشار این کتاب مخالفت می کردند ولی مترجمان این کتاب که گروهی از مورخان فرانسوی هستند، اعتقاد دارند این کتاب بخشی از واقعیت جامعه بشری است و باید برای درس دریافت از تاریخ این کتاب منتشر می شد. ناشر پیش از این قصد داشت کتاب را با نام دیگری مثل قراردادن شیطان در متن: نسخه انتقادی به نبرد من بدون درج نام نویسنده منتشر کند.

چاپ کتاب هیتلر توسط ناشر فرانسوی، توزیع کتاب در بین خواص

مورخان فرانسوی با تصمیم ناشر مبنی بر انتشار کتاب با جلد سفید یا بدون نام نویسنده مخالفت کردند چون می گویند این یک کتاب مستند و تاریخی است و هیچ ارتباطی با جریان های فکری طرفدار نازیسم ندارد. نسخه ترجمه شده کتاب توسط هلن میارد استاد تاریخ آلمان در دانشگاه سوربون پاریس نوشته شده است که علاوه بر ترجمه صرف نتیجه یک دهه تحقیق و تحلیل افکار نازی ها و تاریخ گذشته قاره اروپاست.

نبرد من در واقع بیانگر اندیشه های سیاسی هیتلر و ناسیونال سوسیالیسم است که هیتلر در سال 1924 هنگامی که در قلعه لندربرگ زندانی بود، بخش نخست کتاب را با دیکته کردن جملات به منشی خود رودلف هس به وجود آورد. بخش دوم، سرانجام همان سال پس از آزادی زودهنگام او از زندان نوشته شد. پس از به قدرت رسیدن حزب ناسیونال سوسیالیسم در آلمان و تشکیل رایش سوم این متن به کتاب مقدس حکومت نازی تبدیل شد و حزب در هر فرصتی، از جمله در مراسم ازدواج و اخذ مدرک دیپلم، آن را در میان مردم پخش می کرد و پیر و جوان را به خواندن آن فرا می خواند. در سال 1943، بیش از 10 میلیون نسخه از این کتاب در آلمان پخش شد.

ناشر فرانسوی گفته است که این کتاب به هیچ عنوان در بین کتابفروشان توزیع نخواهد شد و تنها با سفارش های شخصی برای افراد ارسال خواهد شد. قرار است انتشارات فایارد این کتاب را با قیمت 100 یورو تنها در اختیار افراد خاص قرار دهد و تمام عواید مالی حاصل از فروش این کتاب به موسسات خیریه ضدنازی اعطا شود. میارد اعتقاد دارد حالا زمان آن فرارسیده است که اندیشمندان فرانسوی با عقاید نازیسم آشنا شوند و درباره آن تحقیق کنند تا آیندگان مبتلا به این مسائل نشوند. وی گفت: به مورخان، معلمان، استادان دانشگاه، دانشجویان و علاقمندان به تاریخ توصیه می شود که این کتاب را بخوانند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1819

به "چاپ کتاب هیتلر توسط ناشر فرانسوی، توزیع کتاب در بین خواص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ کتاب هیتلر توسط ناشر فرانسوی، توزیع کتاب در بین خواص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید