چین: همه طرف ها باید برای دستیابی به راهکار برد-برد در مذاکرات با ایران کوشش نمایند

به گزارش بالیو، خبرنگاران: وزیر امور خارجه چین گفت همه طرف ها باید برای دستیابی به راهکار برد-برد در مذاکرات با ایران کوشش نمایند.

چین: همه طرف ها باید برای دستیابی به راهکار برد-برد در مذاکرات با ایران کوشش نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ یی وزیر امور خارجه چین گفت همه طرف ها باید برای دستیابی به راهکار برد-برد در مذاکرات با ایران کوشش نمایند.

وزیر امور خارجه چین گفت: تمامی طرف ها در مذاکرات ایران باید صداقت خودرا نشان داده و کوشش های بیشتری برای رسیدن به یک راهکار برد-برد به کار ببرند.

وی گفت: بحران اوکراین همچنان باعث نگرانی است. وی از تمامی طرف ها خواست تا به اجرای طرح آتش بس مینسک پایبند باشند.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش از این اعلام نمود: طبق برنامه ریزی ها، گروه 1+5 و ایران 9 روز دیدار با یکدیگر داشتند که ریاست گروه 1+5 توسط اشتون بوده و طی این مدت گفت وگوهای فشرده ای در تمام سطوح برگزار گردید.

وی افزود: گروه 1+5 به طور جداگانه نیز دیدارها و گفت وگوهایی با ایران داشتند تا تعهد خود را درباره راهکاری که به وسیله مذاکره حاصل شده درباره برنامه هسته ای ایران نشان دهند.

مایکل مان افزود: تماس ها طی این هفته به توسعه بعضی از ایده ها یاری نموده که این موضوعات در آینده بیشتر مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

وی تاکید نمود: اختلافات چشمگیر برای حل موضوعات اصلی میان ایران و گروه 1+5 همچنان باقی مانده است.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سرانجام اعلام نمود: بر اساس کار فشرده هفته جاری، گروه 1+5 کوشش های دیپلماتیک خود با هدف دستیابی به راهکار جامع تا 24 نوامبر ادامه می دهند.

یک منبع نزدیک به مذاکرات نیویورک، در سرانجام مذاکرات با مفید و سازنده خواندن دومین نشست ظریف، کری و اشتون گفت: این مذاکرات منجر به پیشرفت قابل ملاحظه ای در موضوعات مورد اختلاف نشد و طرفین تصمیم گرفتند مشورت ها در آینده نزدیک از سر گرفته گردد.

مذاکرات سه جانبه ظریف با اشتون و کری در آدینه شب و برای دومین بار ادامه یافت و بیش از 2 ساعت طول کشید. این مذاکرات در فضایی کاملاً جدی و صریح اجرا شده و ابعاد مختلف فنی، سیاسی و حقوقی برنامه هسته ای کشورمان و نیز تحریم ها را در بر گرفت.

این مذاکرات در مجموع مفید و سازنده بوده اگرچه منجر به پیشرفت قابل ملاحظه ای در موضوعات مورد اختلاف نگشت. با عنایت به مجموعه شرایط و بحثهای فنی فشرده ای که تاکنون اجرا شده است، طرفین تصمیم گرفتند مشورت ها در آینده نزدیک از سر گرفته گردد.

در سرانجام این مذاکرات موضوع نگرانی کشورمان از وضعیت ایرانیان دستگیر شده یا تحت تعقیب توسط دولت آمریکا و ضرورت آزادی فوری آنان به صورت دوجانبه به طرف آمریکایی منتقل گشت.

هنوز زمان دور بعدی مذاکرات تعیین نیست. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران قرار است پس از سرانجام این دور از مذاکرات، رئیس جمهور کشورمان را در سفر به مسکو همراهی کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 563

به "چین: همه طرف ها باید برای دستیابی به راهکار برد-برد در مذاکرات با ایران کوشش نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: همه طرف ها باید برای دستیابی به راهکار برد-برد در مذاکرات با ایران کوشش نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید