کاهش فرایند و زمان دریافت و تمدید پروانه کسب

به گزارش بالیو، تهران (پانا) - مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران در مورد ابهامات ایجاد شده در مورد ماده 186 قانون مالیات های مستقیم گفت بر اساس ماده 186 قانون مالیات های مستقیم، یکی از مراحل دریافت یا تمدید پروانه کسب، استعلام بدهی مالیاتی متقاضی از سازمان امورمالیاتی است که با توجه به مسائل متعددی که شیوع بیماری کرونا برای فعالیت های صنفی پیش آورده است و با پیگیری های اتاق اصناف ایران، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مصوبه ای جهت تسهیل در اجرای این مرحله داشته است.

کاهش فرایند و زمان دریافت و تمدید پروانه کسب

به گزارش اتاق اصناف ایران، محمدرضا جعفریان اظهار داشت: تمامی کارآفرینان صنفی برای دریافت یا تمدید پروانه کسب باید استعلام گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی موضوع ماده 186 قانون اقتصادیات ها را از طریق ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف، از سازمان امور اقتصادیاتی دریافت می کردند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار درگاه ملی مجوزهای کشور (www.g4b.ir)، پاسخ 94 درصد این استعلام ها در کمتر از 4 روز صادر می شد و تنها 6 درصد متقاضیانی که بدهی اقتصادیاتی از سایر فعالیت های اقتصادی داشتند باید به سازمان امور اقتصادیاتی مراجعه می کردند تا تکلیف تسویه یا ترتیب پرداخت بدهی اقتصادیاتی قطعی آن ها مشخص شود. با این حال بر اساس بند 7 مصوبه چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی کرونا، تا سرانجام سال 1399 برای صدور یا تمدید پروانه کسب نیازی به این گواهی اقتصادیاتی نیست.

مشاور اقتصادیاتی اتاق اصناف ایران شرح داد: متقاضیان دریافت یا تمدید پروانه کسب کافی است تا در سامانه کد اقتصادی سازمان امور اقتصادیاتی ثبت نام و تا مرحله 44 انجام دهند و دیگر نیازی به طی مرحله 45 ندارند. پس از طی این مراحل اطلاعات متقاضی به طور اتوماتیک به سازمان امور اقتصادیاتی انتقال می یابد و بلافاصله و در همان لحظه جواب مثبت استعلام در سامانه ایرانیان اصناف ثبت می شود. به عبارت دیگر سامانه ایرانیان اصناف برای صدور و تمدید پروانه کسب منتظر اظهار نظر سازمان امور اقتصادیاتی نخواهد بود و صرفا استعلام کرده و اطلاعات متقاضی را انتقال می دهد. لازم به ذکر است که انجام تمامی مراحل ثبت نام در سامانه کد اقتصادی نیاز به کمتر از ده دقیقه زمان داشته و روشی ساده دارد.

جعفریان گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده در پی اجرای این مصوبه بعنوان مثال در روز شنبه 20 دی بیش از 2144 استعلام به این ترتیب انجام شد و در روز 21 دی ماه 2133 و روز 22 دی 2032 و روز 23 دی ماه نیز 1403 استعلام ماده 186 به صورت سیستمی در تعامل بین سامانه ایرانیان اصناف وزارت صمت و سامانه سازمان اقتصادیاتی انجام پذیرفته و 100 در صد استعلام ها به استناد مصوبه ستاد ملی کرونا بدون هیچ معطلی انجام شد و همان لحظه پاسخ مثبت دریافت کردند. شایان ذکر است به استناد این مصوبه ستاد کرونا، روال موصوف تا سرانجام سال 1399ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1563

به "کاهش فرایند و زمان دریافت و تمدید پروانه کسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش فرایند و زمان دریافت و تمدید پروانه کسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید