کرونا، تعطیلی مساجد اردن در ماه رمضان، جانباختگان کرونا در آمریکااز 24 هزار فراتر رفت

به گزارش بالیو، با افزایش شمار مبتلایان و فوتی های کرونا در کشورهای دنیا، تعداد کل مبتلایان در دنیا به عدد دو میلیون نفرنزدیک شد.

کرونا، تعطیلی مساجد اردن در ماه رمضان، جانباختگان کرونا در آمریکااز 24 هزار فراتر رفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پیش بینی ها از احتمال تداوم شیوع ویروس کرونا در ماه های آینده به رغم تدابیر پیشگیرانه و قرنطینه، دولت ها را مجبور به تمدید این تدابیر یا اتخاذ اقدامات جدید نموده است.

ادامه تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان

وزارت اوقاف و امور دینی اردن بیان کرد که در راستای ممانعت از گسترش و بازگشت کرونا در این کشور، مساجد اردن در طول ماه مبارک رمضان بسته و اقامه نماز در این مساجد ممنوع خواهد بود.

محمد الخلایله، وزیر اوقاف اردن از مردم این کشور خواسته تا میتوانند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند. او گفته نمازهای تراویح (نمازهای شب های ماه رمضان که اهل سنت بعد از نماز عشا به جماعت می خوانند) در خانه ها و فُرادی خوانده گردد.

بنا به گزارش خبرگزاری عَمُّون، تا به امروز در اردن 391 نفر به کرونا مبتلا شده 215 نفر بهبود یافته و هفت نفر نیز جان خود را از دست داده است. اردن در بین کشورهای عربی شدید ترین قوانین و مقررات را از جمله قرنطینه کامل پایتخت و مناطقی که ویروس رؤیت شده، داشته است.

وزارت اوقاف مصر نیز بیان کرد که مساجد در ماه رمضان همچنان بسته خواهد بود و اعمال مختص این ماه به تبع آن نیز باید در خانه ها بجا آورده گردد.

کانادا و ایتالیا

کانادا و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که هنوز میزان ابتلا به کرونا در آن ها بالا است. دولت کانادا از ابتلای 1359 نفر طی یک روز گذشته اطلاع داد.

ایتالیا نیز از ابتلای 2972 مورد جدید به کرونا اطلاع داد و بدین ترتیب کل آمار مبتلایان به این ویروس به 162488 نفر رسید. طی 24 ساعت گذشته 602 نفر نیز فوت نموده اند که در مقایسه با آمار هفته های گذشته کاهشی بوده است.

عراق

وزارت بهداشت عراق نیز از ابتلای 22 مورد جدید و بهبود 49 نفر دیگر طی یک روز گذشته اطلاع داد و گفت که کل بهبودیافتگان 766 نفر و مبتلایان 1400 شدند.

مرگ بیش از 24 هزار مبتلا به کرونا در آمریکا

خبرگزاری رویتز از منابع آمریکایی بیان کرد که شمار فوتی ها در اثر کرونا در ایالات متحده آمریکا از 24 هزار نفر فراتر رفت.

آمریکا بیشترین آمار ابتلا و فوتی های کرونا را در کل جهان دارد. این کشور امروز با ثبت 4123 مورد ابتلای جدید و مرگ 960 نفر، همچنان در صدر کشورهای بیشترین ابتلا و فوتی را دارد. با آمار امروز، کل مبتلایان به 591,064 نفر رسید.

ساعتی بعد جانشگاه جونز هاپکینز از ثبت 23182 مورد جدید و مرگ 1624 نفر اطلاع داد. وزارت دفاع آمریکا نیز بیان کرد که شمار مبتلایان به کرونا در بین نیروهای مسلح این کشور به 4127 نفر رسیده است.

عربستان سعودی

وزارت بهداشتش عربستان سعودی بیان کرد که طی 24 ساعت گذشته در این کشور هشت نفر فوت نموده و 435 نفر نیز مبتلا شده اند و بدین ترتیب کل آمار مبتلایان و فوتی ها به ترتیب 5369 و 73 نفر شد.

امارات

وزارت بهداشت امارات بیان کرد که با ثبت 412 مورد ابتلای جدید شمار کل مبتلایان به بیماری کووید 19 به 4933 نفر رسید. سه نفر نیز طی 24 ساعت گذشته در امارات فوت نموده اند و آمار فوتی ها از ابتدا در این کشور به 28 نفر رسید.

انتههای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1061

به "کرونا، تعطیلی مساجد اردن در ماه رمضان، جانباختگان کرونا در آمریکااز 24 هزار فراتر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، تعطیلی مساجد اردن در ماه رمضان، جانباختگان کرونا در آمریکااز 24 هزار فراتر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید