کلی کرافت، سفیر آمریکا در کانادا، بخت اول جانشینی نیکی هیلی؟

به گزارش بالیو، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که کلی کرافت، سفیر آمریکا در کانادا گزینه نخست برای انتصاب به عنوان سفیر جدید واشنگتن در سازمان ملل است.

کلی کرافت، سفیر آمریکا در کانادا، بخت اول جانشینی نیکی هیلی؟

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه انگلیسی زبان صدای آمریکا، میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا اعلام نموده که از انتصاب کرافت در این سمت حمایت می نماید و به گفته دو منبع مطلع که نامشان را فاش نکردند، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و جان بولتن، مشاور امنیت ملی دولت این کشور نیز حامی انتصاب کرافت در این سمت هستند.

آنها می گویند که مشاوران و مقام های نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به او گفته اند که تأیید کرافت در این سمت نسبت به دیگر کاندیداهای که او برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در نظر دارد، راحت تر خواهد بود.

آخرین بار نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل بود که از این سمت کنار رفت و در ابتدا هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به عنوان کاندیدای اصلی برای این سمت معرفی گردید اما او بعداً عدم تمایلش را برای کاندیداتوری خاطرنشان کرد.

کرافت که اهل کنتاکی آمریکا است، در دوران دولت جورج دبیلو بوش عضو هیأت آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل بود. او با الن چائو، همسر میچ مک کانل و وزیر حمل و نقل آمریکا دوست صمیمی است و سابقا در زمان ادای سوگند برای شروع سفیری در کانادا از دوستی دیرینه و حمایت های چائو تشکر کرد.

کرافت به عنوان سفیر آمریکا در کانادا نقش مهمی در تسهیل توافق تجاری مدنظر ترامپ بین آمریکا-مکزیک-کانادا به عنوان جایگزینی برای توافق تجارت آزاد آمریکایی شمالی (نفتا) داشته است.

همچنین منابع گزارش دادند که ترامپ دو کاندیدای دیگر نیز در کنار کرافت برای پر کردن سمت سفیر آمریکا در سازمان ملل در نظر دارد که شامل ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان و جان جیمز، کاندیدای سابق نمایندگی سنای آمریکا هستند. در داخل دولت آمریکا فشارها برای پر کردن این سمت به منظور پرداختن به بعضی مسائل سیاست خارجی در سازمان ملل به ویژه مسائلی که با شورای امنیت ارتباط دارند، افزایش یافته است.

همچنین مقام ها می گویند که پامپئو و بولتون به دنبال تنزل صندلی سفیری آمریکا در سازمان ملل در داخل کابینه هستند و از سه کاندیدای در نظر گرفته شده، گرنل اعلام نموده اگر این سمت دیگر جزو سمت های اصلی کابینه نباشد، آن را قبول نخواهد کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 514

به "کلی کرافت، سفیر آمریکا در کانادا، بخت اول جانشینی نیکی هیلی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلی کرافت، سفیر آمریکا در کانادا، بخت اول جانشینی نیکی هیلی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید