گردشگری ریلی در غرب استان اصفهان محقق می گردد

به گزارش بالیو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از برنامه ریزی به منظور توسعه شبکه ریلی در غرب استان و توسعه گردشگری در این مناطق اطلاع داد.

گردشگری ریلی در غرب استان اصفهان محقق می گردد

بهترین تجربه سفر را با bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله کمک امروز 23 اردیبهشت ماه 99 با اعلام این مطلب گفت: استان اصفهان در مرکز ایران واقع شده، لذا در کنار راستاهای ارتباطی جاده ای، بخشی از شبکه ریلی کشور نیز به وسیله این استان به یکدیگر متصل می گردد.

او اضافه نمود: از پیش از 70 سال گذشته تا به امروز طول راستا ریلی در اصفهان به بیش از هزار کیلومتر می رسد که این راستاها عمدتا در محورهای شمال، جنوب و شرق استان متمرکز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان تاکید نمود: متاسفانه طی سال های گذشته از توسعه راستاهای ریلی در غرب استان و در دامنه های سلسله جبال زاگرس غفلت شده بود، لذا در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی در حال گسترش شبکه ریلی به سمت غرب استان و اتصال شبکه ریلی به استان های واقع در شمال غرب و غرب است.

او گفت: بدون شک همگان می دانند که ارتباط، محور توسعه تمدن های بشری است، لذا در حالی که از یک سو در محور غرب و شمال غرب استان، هفت شهرستان قرار گرفته و از سوی دیگر این مناطق به واسطه قرار دریافت در دامنه های رشته کوه سترگ زاگرس از اقلیم شگفت انگیری برخوردار است، معتقدیم توسعه شبکه ریلی، گام ارزشمندی در راستای توسعه گردشگری ریلی در غرب اصفهان است، لذا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در حال برنامه ریزی به منظور تحقق این مهم با همکاری اداره کل راه آهن استان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1123

به "گردشگری ریلی در غرب استان اصفهان محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری ریلی در غرب استان اصفهان محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید