35 درصد از واحد های مسکونی شهرستان گرمه مقاوم سازی شد

به گزارش بالیو، خبرنگاران: فرماندار شهرستان گرمه گفت: تا به امروز تنها 35 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان گرمه مقاوم سازی شده است.

35 درصد از واحد های مسکونی شهرستان گرمه مقاوم سازی شد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

علی محمدزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در بجنورد, اظهار کرد: روستائیان این شهرستان از دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی استقبال نکردند.

محمدزاده توضیح داد: بنیاد مسکن روستائیان را برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک ها معرفی می نماید اما به سبب فرهنگ حاکم در این روستاها، ساکنان این مناطق هنوز استقبال خوبی از دریافت تسهیلات نداشته اند.

وی علت دیگر استقبال ضعیف از این تسهیلات را ناتوانی اقتصادی مردم این شهرستان عنوان نمود و شرح داد: روستائیان کم در آمد این شهرستان توان پرداخت همان مقدار ناچیز اقساط تسهیلات را نیز ندارند.

فرماندار شهرستان گرمه توضیح داد: روستائیان این شهرستان به سبب ناتوانی در پرداخت اقساط قید دریافت تسهیلات را زده و استقبال چندانی از آن نداشته اند.

محمدزاده با اشاره به اینکه تا به امروز تنها 35 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان مقاوم سازی شده است گفت: ترویج استفاده و بهره گیری از تسهیلات کم بهره مقاوم سازی مسکن روستایی احتیاج به مشوق هایی همچون افزایش مدت زمان بازگشت این تسهیلات را دارد.

وی اظهار کرد: باید دوره استراحت و تنفس دو سه ساله برای بازگشت تسهیلات در نظر گرفته گردد تا روستایی راغب به دریافت تسهیلات و نوسازی واحد مسکونی خود گردد.

وی درباره نوسازی بافت فرسوده شهری گرمه نیز گفت: احیای بافت فرسوده مرکز شهر نیز به سبب قطع شدن تسهیلات، متوقف شده است.

محمدزاده فرسودگی شدید شبکه های آب و برق در این شهرستان را از خطرهای پیش روی مردم این شهرستان عنوان نمود و گفت: فرسودگی این شبکه ها شرایط بروز خطر و سانحه در زمان وقوع حوادث طبیعی را دوچندان نموده است.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 990

به "35 درصد از واحد های مسکونی شهرستان گرمه مقاوم سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 درصد از واحد های مسکونی شهرستان گرمه مقاوم سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید