70 درصد دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند

به گزارش بالیو، مدیر کل برنامه ریزی آموزش های فنی حرفه ای گفت: به طور میانگین 70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی حرفه ای وارد بازار کار می شوند؛ البته این میزان با توجه به رشته های دانشگاهی در حال تغییر است.

70 درصد دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ دیجیتال کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سپیده بارانی مدیر کل برنامه ریزی آموزش های فنی حرفه ای در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره رشته های این دانشگاه گفت: رشته های موجود در کاردانی پیوسته دانشگاه فنی حرفه ای همان رشته های هنرستان کاردانش و فنی و حرفه ای است. دانشجویان در حقیقت سه سال در هنرستان به تحصیل می پردازند و بعد از آن پس از حضور در دانشگاه فنی حرفه ای به مدت دوسال ادامه تحصیل خواهند داد و مدرک کاردانی پیسوته اخذ می نمایند.

افزایش چهار رشته دردانشگاه فنی حرفه ای

بارانی با بیان اینکه اکنون 4 رشته به کاردانی پیوسته افزوده ایم؛ اظهار کرد: با توجه به 4 رشته افزوده شده در هنرستان این چهار رشته را به مجموعه رشته های دانشگاه فنی حرفه ای افزوده ایم. همچنین برای افزایش مهارت دانشجویان مرکز آموزش های آزاد را راه اندازی نموده ایم این مرکز با توجه به رویکرد خود به برگزاری دوره هایی مهارت محور می پردازد.

مدیر کل برنامه ریزی آموزش های فنی حرفه ای با بیان اینکه 70 درصد دانشجویان پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند؛ توضیح داد: در حقیقت این آمار با توجه به رشته های گوناکون در تغییر است، اما به طور کل می توانیم بگوییم به میزانی که یک دانشگاه نیروی کار ماهرتری فراوری کند به همان میزان دانشجویانش وارد بازار کار خواهند شد به همین منظور می توانیم بگوییم که میزان اشتغال دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای به دلیل مهارت افزایی از سایر دانشگاه ها بیشتر است.

اساتید دانشگاهی برای جذب در آزمون عملیاتی شرکت می نمایند

وی با بیان اینکه افزایش ارتقاء کیفیت آموزش دانشجو به خودی خود اتفاق نمی افتد؛ اظهار کرد: یک سری مولفه های دیگر مثل برنامه ریزی درسی اساتید، فضا و تجهیزاتی که به کارگاه ها و آزمایشگاه ها اختصاص داده می گردد نیز در افزایش ارتقاء کیفیت آموزش تاثیرگذار است به این منظور علاوه بر تغییر برنامه درسی دانشجویان به جذب اساتید با توان مهارتی بالا پرداخته ایم به نحوی که اساتید پس از شرکت در آزمون عملیاتی برای مربی گری در کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه فنی حرفه ای پذیرش می گردد. به همین دلیل در پروسه جذب هیئت علمی رویکرد مهارتی را اتخاذ نموده ایم.

رتبه بندی دانشگاه ها به هیچ وجه قابل قبول نیست

بارانی با اشاره به اینکه در سه حوزه تجهیزات، هیئت علمی و برنامه درسی تحول اساسی داشته ایم؛ توضیح داد: با انجام اینگونه تحولات ارتقاء کیفیت آموزشی دانشجو به بار می آید. در بحث رتبه بندی دانشگاه ها باید مطلبی را مد نظر قرار دهیم به طوری که اگر دانشگاه فنی و حرفه ای را که رویکرد مهارتی دارد با یک دانشگاه دیگر مانند تهران که رویکردش مهارتی نیست مقایسه کنیم درحقیقت مقایسه اشتباهی نموده ایم.

مدیر کل برنامه ریزی آموزش های فنی حرفه ای ادامه داد: یکی از شاخص های رتبه بندی دانشگاه ها میزان مقالات است. با توجه به اینکه دانشگاه فنی حرفه ای دانشجوی تحصیلات تکمیلی ندارند به نوشتن مقاله نیز اهمیت نمی دهد در حقیقت مهارت مهم ترین محور این دانشگاه است. به همین منظور رتبه بندی موجود به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود، زیرا چند دانشگاه با رویکرد های متفاوت را به مقایسه می گذارد.

اساتید و دانشجویان به فرصت های مطالعاتی در صنعت اعزام می شوند

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای به فرصت های مطالعاتی در صنعت می فرایند؛ اظهار کرد: این دانشگاه به دلیل اینکه دانشجوی تحصلات تکمیلی ندارد فرصت های مطالعاتی خارج از کشور به معنای رایج در دانشگاه های دیگر را نیز ندارد، اما دانشجویان به دوره های کارورزی اعزام می شوند که می توانیم ازاین دوره ها با نام فرصت مطالعاتی یاد کنیم.

بارانی توضیح داد: اساتید دانشگاهی نیز به فرصت های مطالعاتی اعزام می شوند به طوری که هر شش ماه یک بار به طور پیوسته یا یک سال به صورت پاره وقت در صنعت آموزش می بینند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 790

به "70 درصد دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید