برگزاری بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش آموزی؛ اول آبانماه

به گزارش بالیو، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش آموزی در روز سه شنبه، اول آبان ماه در مدارس کشور اطلاع داد.

برگزاری بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش آموزی؛ اول آبانماه

به گزارش خبرنگاران، علی رمضانی در یک نشست خبری که با موضوع بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی ترتیب داده شده بود، ابتدا با اشاره به برگزاری بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی گفت: بعد از این انتخابات از متخصصان حوزه دعوت کردیم و دستورالعمل های شوراهای دانش آموزی را بازنگری کردیم.

وی اضافه نمود: اصلاحیه فوق از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شورای دانش آموزی یک نهاد صنفی و از جمله ارکان مدرسه است، اهداف شوراهای دانش آموزی را برشمرد و گفت: تحکیم و تعمیق ارزش ها، باورهای دینی، آموزه های سیاسی و اجتماعی در بین دانش آموزان، تکریم عملی شخصیت دانش آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان، تمرین مشارکت جویی و مسؤولیت پذیری و تقویت روحیه انتقاد پذیری، توجه عملی به مطالبات و خواسته های دانش آموزان در چارچوب مقررات، قوانین و تسهیل حسن اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی و مدیریتی به وسیله واگذاری مسئولیت ها به دانش آموزان و همکاری با معاون پرورشی و تربیت بدنی مدرسه است.

رمضانی اضافه نمود: شورای دانش آموزی در تمام پایه ها از جمله مدارس ابتدایی از پایه سوم ابتدایی به بعد، متوسطه اول و متوسطه دوم شهری، روستایی، عشایری، استثنایی و مدارس غیر دولتی برگزار می گردد.

به گفته مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در مدرسه ابتدایی پایه های چهارم و پنجم در مدارس تا 100 دانش آموزه، پنج نفر عضو اصلی شورا و دو نفر عضو علی البدل، در مدارس از 101 تا 150 دانش آموزه، هفت عضو اصلی و دو عضو علی البدل، در مدارس 151 دانش آموز به بالا، 9 نفر عضو اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: شمار اعضای شورای دانش آموزی در مدارس متوسطه اول و متوسطه دوم نیز متناسب با تعداد دانش آموزان همان مدرسه است. در مدارس با 250 دانش آموز، پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل، در مدارس 250 تا 350 دانش آموزی، هفت عضو اصلی و دو عضو علی البدل، در مدارس 350 تا 550 دانش آموزی، 9 عضو اصلی و دو عضو علی البدل و در مدارس 550 دانش آموزی به بالا، 11عضو اصلی و دو عضو علی البدل خواهیم داشت.

رمضانی با بیان اینکه سال جاری انجمن های جدیدی از جمله انجمن فضای مجازی و انجمن اردوها و فضاهای بازدیدی تشکیل شده است گفت: آشنایی دانش آموزان با سبک زندگی ایرانی اسلامی و راه اندازی انجمن حمایت از کالای ایرانی و نوشت افزار ایرانی را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اضافه نمود: انتخابات شوراهای دانش آموزی در روز سه شنبه اول آبان ماه در مدارس کشور برگزار می گردد ولی برای استفاده از تمام ظرفیت های موجود دانش آموزان عشایری و استثنایی برای آنها تا 20 آبان ماه برقرار است.

به گفته وی 4 میلیون و 650 دانش آموز در دوره ابتدایی، سه میلیون و 112 هزار و243 دانش آموز در دوره اول متوسطه و دو میلیون و 188 هزار و 159 دانش آموز در دوره متوسطه دوم در این انتخابات شرکت می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 82

به "برگزاری بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش آموزی؛ اول آبانماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش آموزی؛ اول آبانماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید