به تعاونی ها اعتماد کنید

به گزارش بالیو، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تمام سازمان ها و دستگاه ها خواست تا ظرفیت های بخش تعاون را به کار گرفته و برابر ماده 26 برنامه ششم، طرح ها و پروژه های خود را به تعاونی ها واگذار نمایند.

به تعاونی ها اعتماد کنید

به گزارش خبرنگاران، سیدحمید کلانتری در همایش تعاون، کشاورزی و روستا که در هتل المپیک برگزار گردید با تاکید بر ضرورت استفاده از توانمندی های بخش تعاون در عرصه مدیریت منابع آب گفت: تعاونی ها این ظرفیت را دارند که در طرح های وزارت نیرو از جمله مدیریت آب و اجرای کل فاضلاب روستایی نقش آفرین باشند. وی گفت: با مجوزی که سازمان برنامه و بودجه در ماده 26 برنامه ششم داده دستگاه ها مجازند فعالیت های خدماتی، فراوریی و آموزشی و رفاهی خود را به بخش های خصوصی واگذار نمایند لذا بنیاد مسکن می تواند به تعاونی های دهیاری اعتماد کند و پروژه های خود را به تعاونی ها بسپارد. کلانتری اضافه نمود: سال جاری 800 تعاونی دهیاری، 18500 روستا را تحت پوشش گرفته اند و نقش پشتیبان روستاها را برعهده دارند. معاون وزیر تعاون که در همایش تعاون، کشاورزی و روستا سخن می گفت، با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید می تواند در زنجیره تامین مالی تعاونی ها ورود کند اظهار کرد: تعاونی ها تا 70 درصد به منابع داخلی خود متکی هستند و تنها به 30 درصد تسهیلات بانکی اتکا دارند. وی همچنین به تفکیک سهم تعاونی های کشاورزی در اقتصاد پرداخت و تاکید نمود: برابر آمارها تعاونی ها 18 درصد فراوری گوشت، 22 درصد فراوری گوشت مرغ، 11 درصد فراوری مرغ، 19 درصد فراوریات باغی، 65 درصد پرورش میگو ، 44 درصد فراوری خوراک دام و طیور و 99 درصد امور صید و صیادی را برعهده دارند. کلانتری تاکید نمود: باید از تجربه کشورهای موفق در زمینه تعاون الگوبرداری کنیم و با نگاه به توسعه بخش تعاون به سمت توسعه تعاونی های روستایی، جنگلداری، مرتع داری و منابع طبیعی برویم. قائم مقام وزیر نیرو نیز در این همایش آمادگی وزارت نیرو برای استفاده از ظرفیت های بخش تعاون در طرح های این وزارتخانه اعلام نمود و گفت: امروز در جایگاهی هستیم که کتمان و انکار تعاونی ها و توانمندی های بالای آن ها ممکن نیست و حوزه وزارت نیرو از جمله حوزه هایی است که به ویژگی های بخش تعاون و کارکردهای آن توجه خاصی دارد.

محمودی ادامه داد: تعاونی ها با داشتن ویژگی انعطاف پذیری و بهره وری کوشش می نمایند خود را با شرایط موجود و قابلیت های منطقه ای وفق دهند و ما معتقدیم می توان از این ویژگی در جهت مدیریت منابع آب و مصرف بهینه آب استفاده کرد و تعاونی های آب بران، تعاونی های منابع زیرزمینی آب و تعاونی های پایش از حریم رودخانه ها را ایجاد کرد. به گفته وی هم اکنون بیش از 60 هزار روستا و بیش از 37 هزار روستا در کشور وجود دارد که می توان در زمینه تامین و توزیع آب روستایی، ارتقای کیفیت آب روستایی و بهداشت آب از آن ها یاری گرفت. وی در خاتمه آمادگی وزارت نیرو برای تشکیل کمیته ای مشترک با وزارت تعاون را به منظور آنالیز ظرفیت های بخش تعاون در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی و مدیریت منابع آبی اعلام نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 37

به "به تعاونی ها اعتماد کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به تعاونی ها اعتماد کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید