تابلوی صرافی ها درست نمی گوید!

به گزارش بالیو، با وجود الزام صرافی ها به درج قیمت معاملات خود، گزارش های بازار از این حکایت دارد که نرخی که در تابلوهای آن ها درج می گردد با نرخ مورد معامله تفاوت قابل توجهی دارد. در حالی نرخ یورو را تا حدود 13 هزار و 300 تومان ثبت کردند که در هنگام فروش با نرخ 14 هزار و 700 تومان روبرو می شویم.

تابلوی صرافی ها درست نمی گوید!

به گزارش خبرنگاران، بازار ارز برای امروز (دوشنبه) روز شلوغ و پر رفت و آمدی را پشت سر گذاشته و خریداران و دلالان به طور گسترده ای در بازار حضور دارند. قیمت ها رو به افزایش بوده و همچنان به صورت لحظه ای معین می گردد. دلار که دیروز تا مرز 12 هزار تومان پیش رفت طبق پیش بینی ها امروز باز هم رشد کرد و تا 12 هزار و 400 تومان معامله شد، همچنین هر یورو که در روز گذشته تا 13 هزار و 500 تومان قیمت خورد، برای امروز تا 14 هزار و 800 تومان معامله گردیده است.

اما در کنار معاملات بازار آزاد برخی صرافی ها نسبت به فروش ارز خدماتی که بانک مرکزی در 23 گروه آن را معین کرد، اقدام می نمایند و باید تابلوهای آن ها نشان دهنده قیمت لحظه معامله باشد. این در حالی است که امروز و در جریان تغییرات قیمت دلار و روند رو به رشدی که طی می نماید، تابلوهای این صرافی ها هیچ مطابقتی با نرخ اعلامی به مشتری ندارد؛ به گونه ای که مشاهده می گردد حداقل 1000 تومان اختلاف بین نرخ ثبت گردیده در تابلو و نرخ معامله وجود دارد.

صرافی های عرضه نماینده ارز خدماتی دلار را تا 12 هزار و 400 و برای یورو تا 14 هزار و 700 تومان معین نموده اند، اما با همین قیمت ها هم نمی توان در این صرافی ها ارز خدماتی مورد نظر از جمله مسافرتی، درمانی و یا دانشجویی را تامین کرد و در محوطه میدان فردوسی فقط یکی دو مورد صرافی هستند که این ارزها را عرضه می نمایند، آن هم با قیمت های بالا و هم تراز بازار آزاد و مابقی اعلام می نمایند که اکنون ارزی در اختیار ندارند که بفروشند. همین موضوع موجب افزایش جمعیت در مقابل صرافی ها برای دریافت ارزهای خدماتی گردیده و اغلب با دستان خالی برگشته و به سراغ دلال ها می روند.

فعالان بازار ارز پیش بینی دقیقی از آینده نداشته و عنوان می نمایند در حال حاضر بازار هیچ منطقی را پیروی نمی نماید و در هر لحظه ممکن است قیمت بالاتر رفته و یا ریزش کند، از این رو هشدار می دهند که معامله گران غیر حرفه ای باید مراقب جو کنونی بازار بوده تا متضرر نشوند.

نمونه اختلاف قیمت تابلوی یک صرافی و نرخ واقعی برای امروز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 34

به "تابلوی صرافی ها درست نمی گوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابلوی صرافی ها درست نمی گوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید