جریمه 1.6 میلیارد دلاری در انتظار فیس بوک

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، شب گذشته فاش شد یک باگ در فیس بوک به توسعه دهندگان طرف سوم اجازه دسترسی به عکس های کاربران را داده است.

جریمه 1.6 میلیارد دلاری در انتظار فیس بوک

به طور معمول کاربران خود اجازه دسترسی به عکس های شخصی را به دوستان می دهند، اما باگ مذکور اجازه دسترسی به تصاویر را به همه داده است. کمیته حفاظت از اطلاعات ایرلند (IDPC) اعلام نموده تحقیقاتی را درباره این شکاف امنیتی شروع نموده است.

در این اختلال امنیتی حتی تصاویری فاش شده که کاربران آنها در شبکه اجتماعی به اشتراک نگذاشته بوده اند.

درهمین راستا پیش بینی می گردد فیس بوک به دلیل این شکاف امنیتی و فاش شدن اطلاعات کاربران در اتحادیه اروپا 1.6 میلیارد دلار جریمه گردد.

طبق قوانین حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا، اگر ثابت گردد فیس بوک اقدامات لازم برای جلوگیری از شکاف امنیتی را انجام نداده، این شرکت با جریمه ای معادل 4 درصد درآمد سالانه خود روبرو خواهد شد.

سخنگوی IDPC گفته است ما در این هفته تحقیقاتی درباره همخوانی فیس بوک با قوانین GDPR (قوانین حفاظت از اطلاعات عمومی اتحادیه اروپا) شروع نموده ایم.

این درحالی است که فیس بوک ادعا می نماید با توسعه دهندگان نرم افزاری صحبت نموده تا تصاویر کاربران را به محض دیدن پاک نمایند.

هزاران اپلیکیشن مانند اسپاتیفای، نتفلیکس و ایر بی ان بی به پروفایل های فیس بوک متصل می شوند تا کاربران بتوانند دوستان خود را بیابند یا راحت تر وارد آنها شوند.

برخی از این اپلیکیشن ها اجازه دسترسی به عکس های کاربران را دارند از جمله وب سایت های پرینت عکس. اما این اپلیکیشن ها فقط به عکس هایی دسترسی می یابند که کاربران در تایم لاین حساب کاربری خود منتشر می نماید. اما یک آپدیت به طور اشتباه در بازه ای 12 روزه در ماه سپتامبر به 876 شرکت دیگر اجازه دسترسی به عکس های کاربران را داده است.

فیس بوک در ماه سپتامبر از این باگ آگاه شده و آن را ترمیم نموده اما تا 22 نوامبر به IDPC اطلاع نداده است. این در حالی است که طبق قوانین GDPR شرکت ها باید هرگونه افشای اطلاعات را تا 72 ساعت پس از وقوع گزارش نمایند.

این رویداد سبب شده ارزش سهام فیس بوک کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 124

به "جریمه 1.6 میلیارد دلاری در انتظار فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 1.6 میلیارد دلاری در انتظار فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید