سالانه 12 میلیارد تومان برای بیماران خاص قزوین پرداخت می گردد

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، نشست هم اندیشی شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت با اصحاب رسانه عصر دوشنبه در اداره کل بیمه سلامت استان قزوین برگزار گردید.

سالانه 12 میلیارد تومان برای بیماران خاص قزوین پرداخت می گردد

قاسم بهرامی در این نشست گفت: از 27 مهرماه لغایت سوم آبان ماه به عنوان هفته سلامت معین شده و این ایام فرصتی است تا برنامه های این هفته را به مردم اطلاع رسانی کنیم.

وی اضافه نمود:سازمان بیمه سلامت به لحاظ عملکرد جمعیتی بیش از 40 میلیون نفر را در کشور تحت پوشش دارد و با 50 موسسه طرف قرارداد است و با همه بیمارستانهای دولتی و خصوصی، مطبهای شخصی، آزمایشگاهها، رادیولوژی و کلینیک ها قرارداد منعقد نموده تا خدمات درمانی با نرخ مصوب در بخش خدمات بستری و سرپایی در اختیار بیمه شدگان قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین اظهارداشت: خوشبختانه با وجود کادر پزشکی و درمانی متعهد با پدیده زیرمیزی در استان روبرو نیستیم و کادر پزشکی این تعهد را دارند که بر اساس ضوابط رفتار می نمایند و کمترین تخلف دا در این زمینه داریم.

وجود 582 بیمار خاص در استان

بهرامی اضافه نمود: در حال حاضر در استان 582 بیمار خاص تحت پوشش است و سالانه حدود 9 تا 12 میلیارد تومان هزینه درمانی به بیمه شدگان پرداخت می کنیم و گاهی برای یک بیمار سالی 700 میلیون تومان پول دارو می دهیم.

وی گفت: ماهانه از محل حق بیمه شهروندان دو میلیارد تومان دریافت می گردد و 12 میلیارد تومان خدمات درمانی داده می گردد.

بهرامی اظهارداشت: بیماران خاص شامل دیالیز، هموفیلی، ام اس و تالاسمی هستند و سالانه هر بیمار حداقل 150 میلیون تومان از سوی بیمه سلامت دریافت می نمایند و تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیماران خاص هم در نوسان است و هر سال 10 درصد افزایش می یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین توضیح داد: در جشنواره شهید رجایی بیمه سلامت استان در ردیف دستگاههای برتر شناخته شد و در ستاد اقامه نماز و صیانت از حقوق شهروندی هم شاخص بودیم.

اختصاص 1000 میلیارد تومان برای بیمه سلامت

بهرامی اضافه نمود:از سوی رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت اخیرا اعلام شد مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای تامین بدهی استانها پرداخت می گردد که بزودی سهم استان قزوین هم معین خواهد شد.

وی بیان نمود: سال جاری پرداخت بیمه سلامت به بیمارستانها به روز شده و سند مرداد تحویل شده و تا تیرماه هم بدهی داروخانه ها پرداخت می گردد.

راه اندازی میزخدمت در شهرستانها

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآورشد: برای تسریع در کار مردم در شهرستانها از جمله آوج، معلم کلایه، آبگرم، ارداق، دانسفهان، بیدستان، اسفرورین هم با دفاتر پیشخوان قراداد بسته ایم و مشکل مردم حل شده و به وسیله میز خدمت بیش از 95 درصد ارباب رجوع همانجا کارش انجام می گردد.

378 هزار بیمه شده رایگان در استان

بهرامی در ادامه گفت: در سراسر کشور از مجموع 40 میلیون نفر حدود 33 میلیون نفر بیمه رایگان شده اند و در استان قزوین 243 هزار نفر از روستاییان مطابق سیستم ارجاع بدون دریافت حق بیمه و به صورت رایگان و 135هزار و 617 نفر از بیمه سلامت همگانی برخوردار شده اند و از مجموع 460 هزار نفر جمعیت استان حدود 378 هزار نفر تحت پوشش هستند.

وی اضافه نمود: بیش از 11 میلیون نفر برای بیمه رایگان ثبت نام کردند و قرار است سیستم راستی آزمایی راه اندازی گردد تا تخلفی صورت نگیرد اما اگر بیمه پایه کشور یکپارچه گردد همه یک دفترچه خواهند داشت.

دفترچه های بیمه رایگان باید معتبر باشد

وی بیان نمود: کسانی که دفترچه بیمه همگانی دارند می توانند از خدمات بخش بستری و سرپایی بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی استفاده نمایند اما گاهی دفترچه اعتبار ندارد و هزینه ها آزاد محاسبه می گردد لذا تمدید زمان دفترچه های رایگان بیمه لازم است.

بهرامی گفت: هیچ خدمت پزشکی نداریم که در بیمارستان دولتی ارائه نگردد البته دارندگان بیمه رایگان سلامت اگر به مطب خصوصی مراجعه کند باید هزینه هایش را پرداخت کند.

وی اظهارداشت: 70 مرکز دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه سلامت است و خدماتی مانند کشیدن دندان، جرم گیری، پرکردن دندان شماره شش رایگان است.

بهرامی درخصوص نظام ارجاع هم گفت:راه اندازی سامانه ارجاع در روستاها توانسته به تسهیل درخدمت رسانی منجر گردد و قرار است در شهرها هم چند نقطه با نظام ارجاع نوبت گیری گردد و امیدواریم مردم از نظام ارجاع استقبال نمایند.

بهرامی توضیح داد: انجام رایگان زایمان طبیعی در بیمارستانهای مشمول طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداخت بیماران در زمان بستری و رساندن فرانشیز بستری بیماران به 10 درصد واقعی، پوشش بیمه درمان روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر به صورت رایگان، عقد قرارداد با پزشک خانواده و ماما در مراکز بهداشتی و درمانی، تحت پوشش قراردادن 188 قلم داروی بیماران خاص و افزایش تعهدات برای 376 قلم داروی بیماران خاص از کارهای مهم صورت گرفته است.

وی در ادامه از رسانه ها برای اطلاع رسانی موثر و بموقع تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 77

به "سالانه 12 میلیارد تومان برای بیماران خاص قزوین پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 12 میلیارد تومان برای بیماران خاص قزوین پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید