سعیدی: عزم کمیته ملی المپیک بر پرداخت صددرصدی بودجه فدراسیون ها است، 500 تا 550 هزار دلار پاداش روی سکو به ورزشکاران پرداخت کردیم

به گزارش بالیو، کیکاووس سعیدی، خزانه دار کمیته ملی المپیک درخصوص آخرین وضعیت واریزی کمیته به فدراسیون های ورزشی و میزان پرداختی به فدراسیون ها در بازی های آسیایی اندونزی مطالبی را اعلام کرد.

سعیدی: عزم کمیته ملی المپیک بر پرداخت صددرصدی بودجه فدراسیون ها است، 500 تا 550 هزار دلار پاداش روی سکو به ورزشکاران پرداخت کردیم

کیکاووس سعیدی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درخصوص میزان واریزی کمیته ملی المپیک به فدراسیون های ورزشی گفت: بودجه واریزی کمیته ملی المپیک به فدراسیون ها تاکنون دقیقا 85 درصد سهمیه آنها بوده است که این مبلغ حدود 20 میلیارد و 400 میلیون تومان است. این واریزی به کلیه فدراسیون ها و با توجه به اعزام کاروان های ایران به بازی های آسیایی اندونزی و المپیک جوانان در آرژانتین و با دستور رئیس کمیته ملی المپیک صورت گرفته است و مقرر شد عمده بودجه فدراسیون ها را تا قبل از این مسابقات واریز کنیم تا فدراسیون ها برای اعزام و تدارکات مسئله ای نداشته باشند. ما تا قبل از 6 ماه اول سال 85 درصد بودجه فدراسیون ها را پرداخت کردیم در حالیکه سال گذشته تا بهمن ماه تنها 38 درصد از این بودجه را پرداخت کردیم که این اتفاق و این بخش از واریزی در سال 97، از اقدامات خوب دولت و سازمان برنامه و بودجه و کوشش های دکتر صالحی امیری بوده است.

وی در ادامه اضافه نمود: در هیئت اجرایی برای بازی های آسیایی جاکارتا 15 میلیارد تومان مصوب شد که شامل خرید 2 میلیون دلار ارز، البسه و پوشاک، بلیط، اسکان و اقامت و تغذیه کاروان بود.

15 میلیارد تومان برای فدراسیون ها هزینه کردیم

خزانه دار کمیته ملی المپیک درخصوص میزان پاداش های پرداختی توسط کمیته ملی المپیک گفت: ما در بخش ارزی پاداش روی سکوی ورزشکاران و هم پول تو جیبی اعضای کاروان را تامین کردیم که با احتساب آن بالغ بر 4 میلیارد و 100 میلیون تومان برای بازی های آسیایی هزینه شد که این جدای از پولی است که به عنوان بودجه به فدراسیون ها دادیم. با احتساب هزینه اعزام کاروان جوانان به المپیک آرژانتین 15 میلیارد تومان برای فدراسیون ها هزینه کردیم.

500 تا 550 هزار دلار پاداش روی سکو به ورزشکاران پرداخت کردیم

سعیدی تاکید نمود: در بخش پاداش ها نیز حدود 500 تا 550 هزار دلار پاداش روی سکو به ورزشکاران پرداخت کردیم و 427 هزار دلار هم برای پول توجیبی ورزشکاران، مربیان، داوران و کادر فنی هزینه شده است.

وی در پاسخ به این سوال که کمیته ملی المپیک چه میزان از بودجه سال 97 خود را دریافت نموده است گفت: کمیته ملی المپیک مانند سایر دستگاه ها بودجه 7 ماهه خود را دریافت نموده است.

عزم کمیته ملی المپیک بر پرداخت صددرصدی بودجه است

خزانه دار کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا پرداختی کمیته ملی المپیک به فدراسیون ها تا انتها سال صددرصد خواهد بود گفت: این موضوع بستگی به شرایط بودجه کشور دارد. عزم کمیته ملی المپیک بر پرداخت صددرصدی بودجه است و اگر کمیته ملی المپیک تمام بودجه خود را دریافت کند پرداخت بعدی را نیز انجام می دهد. دکتر صالحی امیری پیگیر این موضوع است که مابقی بودجه را نیز دریافت کند.

سعیدی درخصوص دیدار صالحی امیری و محمدباقر نوبخت برای دریافت 5 میلیارد از بودجه کمیته ملی المپیک، توضیح داد: برای بازسازی و نوسازی و تامین تجهیزات آموزشگاه، بر دریافت 5 میلیارد تومان توافق شده است که آن را از سهمیه کمیته ملی المپیک دریافت می کنیم. با توجه به حادثه ای که در آموزشگاه ملی المپیک رخ داد و بخشی از تاسیسات از بین رفت باید نوسازی انجام گردد و تجهیزات جدید تامین گردد. جلسه صالحی امیری و نوبخت هم در همین زمینه بوده است.

حمایت بیشتری از فدراسیون های مدال آور خواهیم داشت

وی درخصوص اینکه آیا عملکرد فدراسیون ها در بازی های آسیایی بر روی بودجه آنها تاثیر خواهد داشت گفت: بحث عملکرد فدراسیون ها در ستاد عالی و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک انجام می گردد. فدراسیون های مدال آور با توجه به اینکه 21 ماه تا المپیک 2020 باقی مانده حمایت بیشتری می شوند تا بتوانند در المپیک مردم ایران را خوشحال نمایند.

خزانه دار کمیته ملی المپیک درخصوص بودجه سال 98 این کمیته بیان کرد: مراحل اولیه در حال اجرا است و در حال تدوین بودجه هستیم که آن را به دولت ارائه کنیم.

سعیدی در انتها خاطر نشان کرد: شرایط سال جاری بودجه کمیته ملی المپیک نسبت به سال گذشته بهتر بود و 17 میلیارد تومان افزایش بودجه داشتیم که رشد خوبی بود و تا این لحظه توانسته ایم در بحث اعزام ها و پرداختی به فدراسیون ها به همه تعهدات خود عمل کنیم.

گفت وگو از محیا شهسواری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 83

به "سعیدی: عزم کمیته ملی المپیک بر پرداخت صددرصدی بودجه فدراسیون ها است، 500 تا 550 هزار دلار پاداش روی سکو به ورزشکاران پرداخت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعیدی: عزم کمیته ملی المپیک بر پرداخت صددرصدی بودجه فدراسیون ها است، 500 تا 550 هزار دلار پاداش روی سکو به ورزشکاران پرداخت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید