فعالیت های فرهنگی با کوشش دانشجویان جان می گیرند

به گزارش بالیو، سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: دانشجویان همواره پررنگ ترین نقش را در برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایفا نموده اند.

فعالیت های فرهنگی با کوشش دانشجویان جان می گیرند

سیدحجت هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: بعد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در کنار فعالیت های علمی و پژوهشی، مکمل برنامه کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی، در زمینه رسیدن به پیشرفت همزمان معنوی و مادی است.

وی اضافه نمود: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه وظیفه ارتقای ارزش های اسلامی و نیز افزایش مهارت ها و باورهای فرهنگی و اجتماعی کارآمد، در میان دانشگاهیان را بر عهده دارد.

سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند ادامه داد: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی بیرجند، کوشش می نماید با یاری دانشگاهیان فرهیخته این مجموعه، زمینه رشد فرهنگی و اجتماعی را برای تمام اقشار دانشگاهی از جمله دانشجویان، استادان و کارمندان فراهم کند.

هاشمی با بیان اینکه دانشجویان به عنوان بزرگترین قشر دانشگاه و آینده سازان ایران اسلامی هستند، توضیح داد: دانشجویان همواره پررنگ ترین نقش را در برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایفا نموده و در زمینه های گوناگون این حوزه افتخارآفرین بوده اند.

وی گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شامل مجموعه هایی است که عمده فعالیت های آن ، اجرای برنامه های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی با توجه به آیین نامه های موجود در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی بیرجند است.

سرپرست دانشگاه صعنتی بیرجند اعلام کرد: دانشجویان می توانند با مراجعه به دفتر مدیریت فرهنگی و اجتماعی به منظور اخذ مجوز برای چاپ نشریات دانشجویی، فعالیت کانون های فرهنگی، اجتماعی و هنری و انجمن های علمی دانشجویی مراجعه نمایند.

هاشمی با معرفی گروه حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی، اضافه نمود: این گروه در چارچوپ آیین نامه های فرهنگی، وظیفه حمایت و پشتیبانی از برنامه های فرهنگی و اجتماعی از جمله همایش های علمی، اردوهای فرهنگی و بازدیدهای علمی، جشنواره ها و رویدادهای علمی، چاپ کتب و نشریات دانشجویی را دارد.

وی در مورد کانون های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، اظهار کرد: کانون های فرهنگی دانشجویان با هدف پاسخگویی به نیازهای متنوع و رشد خلاقیت های فرهنگی دانشجویان، سامان بخشیدن به خواسته ها و کوشش های خودانگیخته فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویی و حمایت و راهنمایی این گروه از فعالیت ها در راستای نیل به ارزش های متعالی اسلامی در دانشگاه ها تشکیل می شوند.

فعالیت 15 کانون فرهنگی دانشجویی در دانشگاه صعنتی بیرجند

سرپرست دانشگاه صعنتی بیرجند اعلام کرد: به منظور تاکید بر هویت ملی، ارتقای سطح همکاری جمعی و بسط و تعمیق فرهنگ مشارکت در دانشگاه ها، تاسیس و تقویت نهادهای مدنی و قانون مندی حوزه فعالیت های فرهنگی دانشجویان، کانون های فرهنگی دانشجویان بر اساس ضوابط فعالیت می نمایند.

هاشمی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی بیرجند دارای 15 کانون فعال است، توضیح داد: این کانون ها در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و هنری فعالیت دارند.

وی اعلام کرد: انجمن های علمی دانشجویی با هدف کشف و پرورش استعدادهای دانشجویان، ترغیب و تشویق محققان و دانشجویان ممتاز، ارائه خدمات تکمیلی آموزشی و پژوهشی به دانشجویان و فراهم آوردن زمینه های مناسب برای فعالیت های جمعی علمی فعالیت دارند.

سرپرست دانشگاه صعنتی بیرجند یادآور شد: حرکت به سمت بومی و اسلامی سازی علوم مختلف دانشگاهی، تحقق نهضت فراوری علم و جنبش نرم افزاری و همچنین پرورش دانشجویان برای ورود هرچه بهتر به جامعه و حوزه کاری مربوط به تخصص آنان پس از دانش آموختگی از دیگر اهداف تشکیل انجمن های علمی دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 81

به "فعالیت های فرهنگی با کوشش دانشجویان جان می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های فرهنگی با کوشش دانشجویان جان می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید