نشست های آزاد اندیشی در مدارس استان سمنان شکل گیرد

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگار مهر، سید شهاب‌الدین چاوشی در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان سمنان که هم‌زمان با پیش از ظهر چهارشنبه به میزبانی استانداری برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح مدارس استان، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم زمینه برای شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تأکیددارند، نهادینه شود، ابتدا باید مهارت آن را به جوانانمان بیاموزیم و در این راه آموزش‌وپرورش و مدارس بهترین گزینه هستند.

نشست های آزاد اندیشی در مدارس استان سمنان شکل گیرد

وی بابیان اینکه اگر دانش آموزان با مفاهیمی مانند کرسی آزاداندیشی آشنا شوند، در دانشگاه نیز می‌توان از آن‌ها انتظار همراهی با این کرسی‌ها و حتی فعالیت‌های اجتماعی را داشت، افزود: استمرار نظرخواهی از دانش آموزان می‌تواند به آن‌ها القا کند که نظراتشان برای مسئولان و جامعه مهم است و این امر زمینه رشد فکری آن‌ها را فراهم می‌کند.

ضرورت ارتقای سلامتی روح و روان

استاندار سمنان خواستار نگاه جدی اعضای شورای آموزش‌وپرورش به مشارکت دانش آموزان در مسائل اجتماعی شد و گفت: دانش آموزان اگر بدانند که مسئولان و مردم جامعه نسبت به دغدغه‌های آن‌ها حساس هستند، قطعاً دیدگاهی دیگر در حوزه اجتماعی خواهند داشت و این امر مثبت است.

چاوشی در دیگر بخش سخنان خود، خواستار توجه ویژه مسئولان آموزش‌وپرورش به تعالی روح و معنویات در دانش آموزان شد و گفت: یکی از تأکیدات ما در جامعه کنونی، مقوله سلامت اجتماعی و مهارت‌های زندگی است که ما معتقد هستیم این امر باید از پایه اول مدارس آغاز و به‌تدریج در تمامی سطوح آموزشی ترویج یابد.

وی افزود: سلامت روح و روان یکی از اولویت جامعه محسوب می‌شود و درراه اهمیت بخشیدن به آموزش‌وپرورش جایگاه ویژه‌ای دارد.

ضرورت رسیدگی به مشکلات معلمان​

استاندار سمنان در ادامه خواستار آموزش حقوق شهروندی در سطح دانش آموزان استان شد و گفت: آشنایی اقشار جامعه به‌حقوق شهروندی یک ضرورت است که باید از دوران کودکی در جامعه شکل گیرد و در این راه خانواده‌ها و آموزش‌وپرورش دو ستون اصلی محسوب می‌شوند.

چاوشی در ادامه به‌ضرورت رسیدگی به مشکلات معلمان نیز تاکید و بیان کرد: یکی از راه‌های آگاه شدن از مشکلات معلمان، اجرای نظرسنجی از سوی مراجع ذی‌ربط است که این امر در استان می‌تواند با موضوع رسیدگی به مشکلات معلمان و قشر فرهیخته جامعه صورت گیرد.

وی بابیان اینکه دغدغه‌های معلمان در جامعه به‌حق است، بیان کرد: دغدغه این قشر تنها به معیشت بازنمی‌گردد، بلکه احترام به معلمان نیز یکی از مسائل اساسی این قشر تأثیرگذار در جامعه محسوب می‌شود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 20 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 3

به "نشست های آزاد اندیشی در مدارس استان سمنان شکل گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست های آزاد اندیشی در مدارس استان سمنان شکل گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید