آلیس مونرو ناتوان از شرکت در مراسم اهدای جایزه ادبی نوبل

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از تورنتو استار، آلیس مونرو به دلیل ناتوانی جسمی در ماه دسامبر قادر به حضور در استکهلم و دریافت جایزه ادبی نوبل 2013 نخواهد بود.

آلیس مونرو ناتوان از شرکت در مراسم اهدای جایزه ادبی نوبل

پیتر انگلوند، رییس آموزشگاه نوبل دیروز با اعلام این خبر گفت: حال خانم مونرو برای شرکت در این مراسم مناسب نیست. او در یک پست اینترنتی با اعلام این خبر جزییات دیگری از چگونگی برگزار شدن این مراسم را اعلام نکرد.

دیروز با اعلام این مطلب که بیماری، نخستین برنده نوبل کانادایی را از شرکت در این مراسم بازداشته، اعلام شد هنوز تصمیمی برای این که چه کسی به نیابت وی این جایزه را دریافت می نماید، اتخاذ نشده است.

این اعلامیه که روی سایت اصلی نوبل دیروز منتشر شد، پس از انتشار پست اینترنتی انگلوند روی سایت نویل جای گرفت.

نویسنده 82 ساله زاده اونتاریو و خالق مجموعه داستان های کوتاه متعدد، سال 2009 اعلام نموده بود که به بیماری سرطان مبتلاست. او سال جاری نیز از نویسندگی اعلام بازنشستگی کرد.

کمیته نوبل پیش از اعلام نام برنده سال جاری پیروز نشده بود با خانم مونرو تماس بگیرد و خاتمه چند ساعت بعد وقتی انگلوند توانست با وی تماس حاصل کند، او بیان کرد احتمالا قادر نخواهد بود در مراسم شرکت کند.

در بلاگ انگلوند نوشته شده که مونرو به وی گفت: من زنی سالخورده هستم و سلامتم شکننده است.

جین گیبسون که همسر داگلاس گیبسون ناشر خانم مورنو است نیز گفت همسرش از این که خانم مونرو تصمیم گرفته تا در این مراسم شرکت نکند، خبری نداشت. وی گفت اما می دانم که او از شنیدن این خبر شگفت زده نشده زیرا سلامت او اکنون بسیار شکننده و آسیب پذیر است.

دوریس لسینگ آخرین بانوی برنده جایزه ادبی نوبل در سال 2008 و الفریده یلی نک در سال 2004 جوایزشان را با حضور در سفارت سوئد در کشورهای زادگاهشان یعنی انگلستان و اتریش دریافت کردند.

آموزشگاه نوبل با معرفی مونرو به عنوان استاد داستان کوتاه معاصر وی را شایسته دریافت این جایزه خواند. مونرو در زادگاهش کانادا به عنوان چخوف کانادایی خوانده می گردد.

دو هفته پیش نیز جشنواره بین الملی نویسندگان تورنتو با اعلام نام آلیس مونرو به عنوان برنده جایزه هاربور فرونت یک جایزه 10 هزار دلاری به وی اهدا کرد. او برای شرکت در این جشنواره که به تجلیل از وی می پردازد در تاریخ 2 نوامبر دعوت شده است.

مراسم اهدای جایزه ادبی نوبل به ارزش یک میلیون و 200 هزار دلار در تاریخ 10 دسامبر (19 آذر) در استکهلم برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 989

به "آلیس مونرو ناتوان از شرکت در مراسم اهدای جایزه ادبی نوبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلیس مونرو ناتوان از شرکت در مراسم اهدای جایزه ادبی نوبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید