تیم ملی هندبال ایران - هنگ کنگ، شاگردان حبیبی در اندیشه کسب عنوان پنجمی رقابت های انتخابی المپیک

به گزارش بالیو، تیم ملی هندبال کشورمان امروز در چهارمین دیدار خودش در رقابت های انتخابی المپیک 2020 توکیو از ساعت 12:30 در دوحه قطر به مصاف هنگ کنگ می رود.

تیم ملی هندبال ایران - هنگ کنگ، شاگردان حبیبی در اندیشه کسب عنوان پنجمی رقابت های انتخابی المپیک

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ، تیم ملی هندبال کشورمان امروز پنجشنبه در چهارمین دیدار خودش در رقابت های انتخابی المپیک 2020 توکیو از ساعت 12:30 در دوحه قطر به مصاف هنگ کنگ می رود.

هنگ کنگ تیمی است که در دور گروهی این رقابت ها در صندلی چهارم گروه نخست قرار گرفته و تیم ملی کشورمان با یک برد، یک باخت و یک تساوی به عنوان سومی گروه خود رسید و هر 2 تیم از رسیدن به مرحله نیمه نهایی این مسابقات باز ماندند.

شاگردان حبیبی برای کسب عنوان پنجمی باید هنگ کنگ را شکست دهند و با برنده دیدار کویت - هند بازی نموده و اگر ببازند باید برای صندلی هفتمی با بازنده دیدار کویت و هند دیدار نمایند.

تیم هندبال ایران در حالی به این مسابقات اعزام شد که تعداد زیادی از بازیکنان سرشناس و لژیونر ها در ترکیب تیممان حضور نداشتند. شاگردان حبیبی پیش از اعزام به این رقابت ها با تیم های عراق و تیم ملی جوانان بازی محبت آمیز انجام دادند و در قطر هم 2 دیدار تدارکاتی با میزبان برگزار کردند.

اردوی تیم هندبال از خردادماه شروع شده بود، اما بعضی از بازیکنان و لژیونر ها در همه اردو ها حضور نداشتند و در هر اردو طبق گفته حبیبی بازیکنان جدید اضافه می شدند.

تیم هندبال کشورمان در دیدار نخست خود مقابل کره جنوبی پیروز شد با نتیجه نزدیک و تنها با اختلاف یک گل این تیم را شکست دهد. کره پر افتخارترین تیم آسیا محسوب می گردد و به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد.

جوانان ایرانی در این بازی (کره جنوبی) نمایش خیره نماینده ای داشتند و این امر باعث شد امید ها به آینده هندبال کشورمان افزایش یابد.

تیم ملی هندبال ایران در دومین دیدار خود به مصاف بحرین رفت و با توجه به اینکه حریف با ترکیب اصلی خود در بازی حاضر شده بود تنها با اختلاف سه گل بازی را واگذار کرد.

تیم ملی کشورمان در حالی به مصاف کویت رفت که باتوجه به اتفاقی که در بازی بحرین و کره جنوبی اتفاق افتاده بود اگر پیروز می شد هم نمی توانست به مرحله بعد صعود کند. طبق قوانین هندبال سه تیم اگر وضعیت مشابه پیدا نمایند بازی رو در رو و سپس تفاضل گل لحاظ خواهد ش،د اگر ایران کویت را شکست می داد همانند بحرین و کره چهار امتیازی می شد با این تفاوت که تفاضل گل ایران -2، بحرین 2 و کره صفر بود.

ملی پوشان در دیدار مقابل کویت هم نمایش خوبی داشتند که البته در لحظات پایانی بازی گل سالم ایران پذیرفته نشد.

حبیبی امیدوار است تا بازیکنان از حضور در این مسابقات تجربه کافی را کسب نمایند. این تیم باید آماده رقابت های قهرمانی آسیا می گردد که در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

تیم ایران اگر در آن مسابقات در بین چهار تیم پایانی آسیا قرار گیرد هم می تواند برای دومین بار در تاریخ جواز حضور در رقابت های قهرمانی دنیا را کسب کند و هم جز چهار تیم نخست قرار گیرد.

تیم هندبال ایران در دور گذشته انتخابی المپیک 2016 ریو به فینال بازی ها رسید، اما در دیدار نهایی مقابل قطر بازنده شد و نتوانست جواز حضور در المپیک را کسب کند.

پس از آن بازی ها ملی پوشان در رقابت های قهرمانی آسیا به عنوانی بهتر از پنجمی دست نیافتند، اما تیم فعلی کشورمان تفاوت های زیادی با تیم سال های گذشته کشورمان دارد. مربی ایرانی راهنمایی ملی پوشان را بر عهده دارد و ترکیب کاملا جوان بازیکنانمان را تشکیل می دهند و با انگیزه خوبی در مسابقات حاضر می شوند.

تیم ایران در صورت پیروزی در این بازی باید روز شنبه به مصاف برنده دیدار کویت و هند برود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 476

به "تیم ملی هندبال ایران - هنگ کنگ، شاگردان حبیبی در اندیشه کسب عنوان پنجمی رقابت های انتخابی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی هندبال ایران - هنگ کنگ، شاگردان حبیبی در اندیشه کسب عنوان پنجمی رقابت های انتخابی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید