آشنایی با جشن آب بازی پوکت

به گزارش بالیو، جهت آشنایی با جشن آب بازی پوکت با ما همراه باشید.

آشنایی با جشن آب بازی پوکت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

فستیوال سونگ کران و یا جشن آغاز سال نو (جشن آب بازی پوکت) از تاریخ 13 آپریل تا تارخ 15 آپریل به مدت سه روز، شما را غرق در شادی و هیجان وصف ناپذیری خواهد نمود که تا سالیان سال از یادتان نخواهد رفت!

با دوستان و اعضای خانوادتان آب بازی کنید و بدون توقف یکدیگر را خیس کنید!

در گرمای دلنشین تایلند، خیس شدن های پیاپی که با شادی و خنده های قطع نشدنی همراه است لذتی بسیار بسیار شیرین و دلچسب خواهد بود!

پایتخت سرزمین لبخندها، بانکوک، میزبان بزرگترین جشن آب بازی پوکت وبازی های مفرح و جذابیست که به معنای واقعی، لبخند را بر لبانتان مینشانند!

از سلیوم رود گرفته تا خائو سن رود، تمامی خیابان ها غرق در شادی وصف ناپذیری میشود!

فستیوال سونگ کران یا جشن آب بازی چیست؟

این فستیوال، معروف ترین و شاداب ترین جشن در کل تایلند است که در آغاز سال نوی تایلندی برگزار میشود و آغاز آن، همزمان با اغاز فصل تابستان نیز هست.

سال جاری این جشنواره در تاریخ 13 آپریل به طور رسمی آغاز میشود(هرچند مردم از چند روز قبل به پایکوبی و خوشگذرانی میپردازند) و به مدت سه یا پنج روز بسته به موقعیت مکانی ادامه دارد.

فلسفه این مراسم، پاچیدن آب بر روی دوستان و اعضای خانواده، به عنوان آرزویی نیک برای سال جدید است که با دعا و بازدید از معابد نیز همراه است.

در طی سالیان دراز، این جشنواره در دنیا شناخته شد و به دلیلی مهم برای سفر بسیاری از افراد از کل دنیا به تایلند تبدیل شد. پس برای لذت بردن هرچه بیشتر از مراسم، بهتر است همه تدارکات لازم را انجام دهید و برای سفر چمدانتان را ببندید!

کجا جشن بگیریم؟

در همه خیابان های تایلند!

البته ناگفته نماند که در بعضی شهر ها، احتیاج به کسب اطمینان دارید. ولی اکثر شهر ها، جشن و پایکوبی را به مدت یک هفته طول میدهند و به برگزاری چشنواره ها، کنسرت ها، آب بازی و ... میپردازند.

قبل از رفتن به خیابان ها حواستان را جمع کنید!

اگر تا به حال در مراسم سونگ کران شرکت نکردید، نکاتی هست که شاید مایل به دانستن آنها باشید.

قوانین بازی را بدانید!

با آب تمیز بازی کنید که اکثرا در خیابان ها تعبیه میشود. اطمینان حاصل کنید که آب، داغ نباشد.

پاشیدن آب یخ به دیگران با در نظر دریافت دمای محیط، مسئله ای ندارد. ولی حواستان باشد که به دیگران یخ پرتاب نکنید چون قاعدتا دردناک خواهد بود!

تفنگ های آب پاش، سطل آب و یا شلنگ آب از دیگر ابزارآلات شما برای این جنگ مهیج هستند!

البته استفاده از تفنگ های آب پاش و یا شلنگ های فشار قوی که آب را با سرعت زیادی پرتاب مینمایند به دلایل ایمنی ممنوع میباشد و استفاده از آن ها طبق قانون، جریمه سنگینی در پی دارد.

تقریبا همه مردم به آب بازی در خیابانها علاقه دارند ولی باید مراقب بود! از پاشیدن آب به چشم دیگران شدیدا بپرهیزید چون عوارض جبران ناپذیری در پی دارد.

نکته ای که بانوان محترم باید رعایت نمایند این است که افرادی که زیاد الکل مصرف نموده و مست هستند، احتیاج به کنترل شدن دارند. زیرا بعضی از آن ها به لمس بدن بانوان میپردازند و این مسئله، با داشتن یک محافظ مرد قابل کنترل است.

از پودر مخصوص مورد استفاده در مراسم دوری کنید!

این پودر توسط مردم سنتی به صورت بقیه افراد مالیده میشود. فلسفه این حرکت این است که با مالیده شدن این پودر سفید رنگ به صورتتان، گناهان شما بخشیده میشود و آمرزیده میشوید.

بعضی از مردم دست های تمیزی ندارند و باید خیلی مراقب باشید چون این حرکت به پوست شما آسیب خواهد زد. برای اطمینان هرچه بیشتر یک بطری آب با خود داشته باشید تا صورتتان را بشویید و یا به بخش خائو سن رود بروید. چون این حرکت در این بخش، به طور کل ممنوع است.

لباس های مناسب بپوشید!

خیس نشدن در جشن آب بازی پوکت امری اجتناب ناپذیر است. اگر در مراسم نقش رهگذر را دارید هم خیس خواهید شد! پس لباس های مناسبی بپوشید! مطمئن شوید که لباس سفید نپوشید زیرا لباس های زیرتان تعیین خواهد شد! لباس های کلفت و کتان نپوشید. چون سنگین خواهند شد و ناراحتتان خواهند کرد. فرض کنید میخواهید به ساحل بروید! اینگونه لباس بپوشید. تی شرت و لباس های رکابی نیز گزینه های خوبی هستند.

نکات ایمنی

اگر قصد رفتن به خیابان را دارید تمامی لوازم قیمتی و الکترونیکی خود را داخل کیف ضد آب بگذارید مطمئن شوید که به شما متصل است.

دوربینتان حتما ضد آب باشد تا لحظات زیبا و به یادماندنی خود را به راحتی ثبت کنید و احتیاجی به دور انداختن دوربین معمولیتان بر اثر خیس شدن نباشد!

امیدواریم هرچه زودتر لذت حضور در این مراسم را حس کنید!

منبع: مرجع تایلند
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 234

به "آشنایی با جشن آب بازی پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جشن آب بازی پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید