رستم قاسمی: قرار نیست سالی یک میلیون مسکن بسازیم!

به گزارش بالیو، خبرنگاران- وزیر راه و شهرسازی درباره وعده ساخت چهار میلیون مسکن تاپایان دولت توضیحاتی ارائه کرد.

رستم قاسمی: قرار نیست سالی یک میلیون مسکن بسازیم!

به گزارش ایسنا، رستم قاسمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی ، مبنی بر اینکه چرا تا به امروز تکلیف قیمت بلیت هواپیما معین نشده است و ایرلاین ها بدون داشتن مصوبه و اختیار قانونی اقدام به افزایش نرخ پرواز های داخلی نموده اند؟ اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما به علت رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه محدودیت پذیرش 60 درصدی مسافر در پرواز های داخلی افزایش یافته بود که امیدواریم با بهبود شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن این محدودیت بتوانیم قیمت بلیت هواپیما را تعدیل کنیم.

او اضافه کرد: محدودیت 60 درصدی پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا رخ داده است که هم اکنون در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بحث و آنالیز برای اعمال تغییرات در این پروتکل ها هستیم.

جزئیات ساخت چهار میلیون واحد مسکن در دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی بعلاوه در پاسخ به سوالی درباره چگونگی و جزئیات ساخت چهار میلیون واحد مسکن در دولت سیزدهم گفت: درباره مسکن به علت قانون جهش فراوری و خواست دولت مقرر شده تا چهار سال آینده چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته گردد و در این راستا اخیرا قانون خوبی در مجلس طی ماه گذشته ابلاغ شد که می تواند یاری بزرگی به مردم برای صاحبخانه شدن کند.

قاسمی ادامه داد: البته وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم به این معنی نیست که در هر سال یک میلیون واحد ساخته خواهد شد. چرا که همه می دانیم ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می برد؛ بنابراین از ابتدا این مسئله را اعلام کردیم که در وهله نخست باید تا حدود دو میلیون واحد مسکونی شروع کنیم و هم اکنون عملیات اجرایی آن نیز در شرف شروع شدن است.

به گزارش فارس رستم قاسمی در ادامه شرح داد: تامین زمین برای 2 میلیون واحد مسکونی در فاز اول پروژه در دستورکار قرار گرفته و تا به امروز این زمین ها در 800 شهر کشور معین شده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به قانون جهش فراوری و تامین مسکن گفت: نظام بانکی مکلف است 360 هزار میلیارد تومان معادل 20 درصد تسهیلات پرداختی در هر سال را به حوزه مسکن اختصاص دهد، به همین دلیل فردا سه شنبه جلسه ای در شورای پول و اعتبار برای معین تکلیف این تسهیلات برگزار خواهد شد.

قاسمی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر بیان پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به منظور سقف تسهیلات، گفت:بر اساس پیشنهاد ما سقف تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای بزرگ 400 میلیون تومان و در روستاهای کشور معادل 250 میلیون تومان معین شده است.

او با اشاره به ثبت نام متقاضیان گفت: پس از این که در جلسه فردا تسهیلات معین تکلیف گردد، سامانه ثبت نام سمن فعالیت خود را شروع نموده و متقاضیان باید نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فرم ج متقاضیان باید سبز باشد، گفت: ایراداتی نسبت به فرم ج به وسیله کارشناسان اعلام شده که این ایرادات در شورای عالی مسکن طرح خواهد شد، اما پیش از تصویب نهایی شاخص ما برای معین متقاضیان واجد شرایط همچنان فرم ج است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1979

به "رستم قاسمی: قرار نیست سالی یک میلیون مسکن بسازیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستم قاسمی: قرار نیست سالی یک میلیون مسکن بسازیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید