فرودگاه بین المللی سوئکارنو-هتا، جاکارتا، اندونزی

به گزارش بالیو، اندونزی کشوری متشکل از هزاران جزیره است که در جنوب شرق آسیا واقع شده است و سالانه هزاران گردشگر از اقصی نقاط دنیا برای بازدید از جاذبه های این کشور به آنجا سفر می نمایند. برای آشنایی با فرودگاه بین المللی جاکارتا - پایتخت اندونزی - در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

فرودگاه بین المللی سوئکارنو-هتا، جاکارتا، اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

جاکارتا، پایتخت اندونزی، یکی از پرجمعیت ترین و بزرگ ترین پایتخت های اسلامی است. این شهر بزرگ علاوه بر همجواری با دریا، به لحاظ موقعیت جغرافیایی در یکی از پرباران ترین مناطق دنیا قرار گرفته است. اغلب جاذبه های این کشور مجمع الجزایری از نوع جاذبه های بکر طبیعی هستند و از این رو، گردشگران بسیاری برای بازدید و استراحت در دامن طبیعت به این کشور سفر می نمایند.

در نتیجه، فرودگاه جاکارتا به نام فرودگاه بین المللی سوئکارنو-هتا پرترددترین فرودگاه اندونزی به شمار می رود. این فرودگاه به یادبود سوئکارنو - نخستین رئیس جمهور - و محمد هتا - نخستین نخست وزیر - اندونزی نامگذاری شده و مهم ترین مرکز حمل و نقل ناحیه جاکارتای بزرگ (Greater Jakarta Area) است.

خاتمهه های فرودگاه

این فرودگاه در فضایی به مساحت 18 کیلومتر مربع بوده و دارای 4 خاتمهه است. خاتمهه شماره 1 نخستین خاتمهه فرودگاه است که در سال 1985 ساخته شده و دارای 3 بخش است که هر یک از آن ها دارای 25 پیشخوان پذیرش، 5 چرخانک چمدان و 7 گیت است. گنجایش سالانه این خاتمهه در حدود یک میلیون نفر است و برای پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

خاتمهه شماره 2 نیز در سال 1991 احداث شده و در بخش شمال غربی فرودگاه - در مجاروت خاتمهه شماره 1 - قرار گرفته است؛ این خاتمهه نیز همانند خاتمهه 1 دارای سه بخش مجزا است و اغلب پروازهای بین المللی شرکت های عضو اسکای تیم (Sky Team) مانند ایرآسیا، لاین ایر و باتیک ایر به وسیله آن انجام می گردد. البته این خاتمهه نسبت به خاتمهه 1 دارای ظرفیت پذیرش مسافر بیشتری - در حدود 9 میلیون نفر در سال - است.

خاتمهه شماره 3 سومین ساختمان اصلی فرودگاه است که در ناحیه شماال شرقی فرودگاه قرار گرفته است و عملیات ساخت آن در سال 2017 به خاتمه می رسد. ساختمان این خاتمهه نسبت به دو خاتمهه پیشین متفاوت بوده و طراحی آن ترکیبی از معماری سنتی توام با ویژگی های حافظ محیط زیست است. همچنین، پس از آغاز فعالیت خاتمهه، از آن برای پروازهای داخلی و خارجی بهره برداری خواهد شد.

طبق برنامه ریزی ها خاتمهه شماره 4 فرودگاه جاکارتا در بخش شمالی فرودگاه تا سال 2020 احداث خواهد شد.

خاتمهه باربری در بخش شرقی خاتمهه 1 قرار گرفته است و از آن برای پروازهای کارگو داخلی و خارجی استفاده می گردد. البته طبق برنامه و به منظور افزایش ظرفیت خاتمهه باربری، قرار است تا این خاتمهه به بخش غربی خاتمهه 2 منتقل گردد.

مشخصات

نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)

کد یاتا: CGK

کد ایکائو: WIII

ارتفاع از سطح دریا: 10 متر

قطب اصلی خطوط هوایی: باتیک ایر (Batik Air)، کاردیگ ایر (Cardig Air)، سیتی لینک (Citilink)، گارودا اندونزی (Garuda Indonesia)، ایرآسیا اندونزی (Indonesia AirAsia)، لاین ایر (Lion Air)، نام ایر (Nam Air)، سری ویجایا ایر (Sriwijaya Air)

فاصله هوایی تا تهران: 7409 کیلومتر معادل 9 ساعت و 42 دقیقه

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه بین المللی سوئکارنو-هتا در جزیره ای به نام جاوا قرار گرفته است.

راه های دسترسی

  • اتوبوس شاتل داخل فرودگاه: رایگان جهت انتقال مسافران بین خاتمهه ها
  • قطار داخل فرودگاه: جهت انتقال مسافران بین خاتمهه ها
  • اتوبوس های شهری
  • تاکسی
  • قطار

اطلاعات پرواز

در حال حاضر، پرواز مستقیمی از فرودگاه های داخلی به مقصد فرودگاه جاکارتا در برنامه پروازی شرکت های هوایی داخلی ثبت نشده و مسافران راهی اندونزی می بایست بلیط خود را از خطوط هوایی خارجی تهیه نمایند.

منبع: کجارو / jakartaairportonline.com / en.wikipedia.org
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 497

به "فرودگاه بین المللی سوئکارنو-هتا، جاکارتا، اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی سوئکارنو-هتا، جاکارتا، اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید