مرمت و احیای خانه تاریخی هاشمی در خراسان جنوبی انتها یافت

به گزارش بالیو، مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر بیرجند از مرمت و احیای خانه تاریخی هاشمی در شهر بیرجند اطلاع داد.

مرمت و احیای خانه تاریخی هاشمی در خراسان جنوبی انتها یافت

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، علیرضا نصرآبادی اضافه کرد: عملیات مرمت این خانه تاریخی شامل اجرای نمای خارجی، ساخت و نصب در و پنجره چوبی، بام سازی، کف سازی حیاط مرکزی، اجرای اندود گچ اتاق ها، اجرای لوله کشی گاز و ساماندهی سیستم های برق و روشنایی می گردد.

او ادامه داد: فعالیت های مرمت و بهسازی با مشارکت موسسه خیریه دارالشفاء حضرت فاطمه زهرا(ع) به عنوان مالک و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی به انجام رسیده است.

مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر بیرجند گفت: با اتمام عملیات مرمت، این بنای تاریخی آماده بهره برداری برای درمانگاه تخصصی دندان پزشکی تحت پوشش موسسه خیریه دارالشفاء حضرت فاطمه زهرا(ع) خواهد بود.

نصرآبادی خاطر نشان کرد: خانه تاریخی هاشمی در محدوده بافت تاریخی شهر بیرجند، محله خیرآباد واقع شده و جزو آثار تاریخی با ارزش مربوط به دوره تاریخی پهلوی است که با شماره 32015 در سال 1396 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 816

به "مرمت و احیای خانه تاریخی هاشمی در خراسان جنوبی انتها یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت و احیای خانه تاریخی هاشمی در خراسان جنوبی انتها یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید