تور ارزان ارمنستان: نکاتی درباره سفر به ارمنستان که احتمالا آن ها را نمی دانید!

به گزارش بالیو، اگر می خواهید به ارمنستان سفر کنید بخوانید

اگر در پی کشوری خاص و باستانی در منطقه قفقاز هستید ارمنستان گزینه مناسبی است. کشوری که علی رغم کوچکی، جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد؛ از چشم اندازهای کوهستانی و بناهای تاریخی گرفته تا غذاهای خوشمزه و تفریحات هیجان انگیز. تعجبی ندارد که ارمنستان روز به روز محبوب و محبوب تر می گردد اگر به به این کشور به چشم یک مقصد گردشگری نگاه می کنید و می خواهید به همین زودی ها سفری به این سرزمین ترتیب دهید بهتر است که کمی با نکات سفر به ارمنستان آشنا شوید، پس در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارزان ارمنستان: نکاتی درباره سفر به ارمنستان که احتمالا آن ها را نمی دانید!

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در چه فصلی به ارمنستان برویم؟

اینکه در ارمنستان چه کاری انجام دهید کاملا بستگی به فصل و هدفتان از سفر به این کشور دارد. این نکته را حتما در نظر داشته باشید که تابستان های ارمنستان به خصوص در مرکز گرم و نسبتا خشک است. میانه دمای هوا حدود 28 تا 35 درجه سانتی گراد است و روزهای کمی پیش می آید که بارانی باشد پس برای این روزهای گرم، لباس خنک همراه داشته باشد. با این حال اگر خیال دارید تا سفری تابستانی به شهرهای حومه ارمنستان داشته باشید باید بدانید که دمای این شهرها از مرکز کمتر است و مخصوصا در هنگام شب لباس گرم از ضروریات است! زمستان های ارمنستان در هر شهر به یک شکل است ایروان با اینکه زمستان های چندان سردی ندارد اما در برخی از روزها هم برفی است. دمای هوا در زمستان ها بین 2 تا منفی 10 درجه است اما در شهرهای اطراف و ریزورت های اسکی هوا به مراتب سردتر می گردد پس در روزهای زمستان بدون لباس گرم یک دقیقه هم نمی توانید در ارمنستان دوام بیاورید. یکی از برترین زمان سفر به این کشور اوایل پاییز است هوا کاملا ملایم، گرم ولذت بخش شده و روزهای بارانی هم هنوز از راه نرسیده است. بهار، آب و هوایی کاملا متغیر دارد به طوری که هوای صاف یک دفعه بارانی می گردد پس لباس مناسب داشته باشید تا غافلگیر نشوید.

از کجا تماشا کنیم؟

اگر عاشق جاذبه های فرهنگی هستید ارمنستان کشوری عالی ست. تعجبی ندارد که کشوری با 3500 سال تاریخ و پیشینه جاذبه های منحصربفرد تاریخی و فرهنگی داشته باشد برای همین هم هست که برخی ها به ارمنستان موزه ای در زیر آسمان آبی می گویند. کلیساها از مهمترین بناهای تاریخی این کشور هستند و در آن ها از معماری حیرت آوری استفاده شده است. هر کدام از کلیساهای معروف ارمنستان به خاطر یک چیز محبوب شده اند: کلیسای خور ویراپ به خاطر منظره نفسگیر کوه آرارات، کلیسای گغارت به خاطر معماری سنگی حیرت آور، کلیسای تاتو (Tatev) به خاطر اینکه یکی از برترین نمونه های کلیسای قرون وسطایی است، کلیسای هاقپات و ساناهین به خاطر اینکه در فهرست میراث چهانی یونسکو هستند و کلیسای جامع اچمیادزین به خاطر اینکه مرکز مذهبی همه مردم ارمنستان است.

ارمنستان نه فقط با شاهکارهای معماری بلکه با زیبایی های منحصربفرد طبیعی هم شما را حیرت زده می نماید: اگر می خواهید آرامش طبیعت را جذب کنید و در هماهنگی کامل با طبیعت باشید پیشنهاد می کنیم اول از همه به دریاچه لاجوردی سوان بروید، دریاچه ای که آنقدر مجذوب کننده است که هیچ وقت نمی توانید بی تفاوت از کنارش رد شوید. دریاچه سوان یکی از مرتفع ترین دریاچه های آب شیرین جهان و بزرگ ترین دریاچه قفقاز است. امکان ندارد تا این دریاچه بروید و منظرههای خیره کننده اطرافش را تحسین نکنید؛ تپه هایی پوشیده از جنگل های سرسبز، صخره های سنگی و علفزارهایی که آدم را یاد چمنزارهای آلپ می اندازند. این اصلا تصادفی نیست که گردشگرانی که به ارمنستان می فرایند هیچ وقت دریاچه حیرت آور و فراموش نشدنی سوان را از دست نمی دهند. اگر دریا و ساحل را دوست دارید بازدید از این دریاچه برایتان برترین انتخاب است در اینجا می توانید شنا کنید و با بازی های هیجان انگیز لحظات خوبی را بگذرانید. شاید هم دلتان بخواهد در طبیعت بنشینید و به سلامتی روح و جسم فکر کنید در این صورت برترین انتخاب شهر جرموک است، شهر چشمه های آب معدنی.

سفر به ارمنستان بدون گشت و گذار در شهر باستانی ایروان کامل نمی گردد شهری که پر از معماری منحربفرد، کافه های خوش ساخت و موزه های فرهنگی است. به مرکز شهر ایروان بروید و از میدان جمهوری،خانه اپرا و خیابان مدرن شمالی تماشا کنید. یادتان باشد حتما به یک رستوران بروید و غذاهای ملی ای مثل دلمه، خوروواتس (کباب ارمنی) و هاریسا سفارش دهید.

چه کارهایی انجام دهیم؟

تا به حال به ارمنستان به چشم یک مقصد ماجراجویانه نگاه نموده اید؟ ارمنستان با کوهستان هایی که دارد یکی از برترین جاها برای تفریحات هیجان انگیزی مثل پاراگلایدر، کوهنوردی، اسکی، اسنو بورد، صخره نوردی و طبیعت گردی است. یکی از محبوب ترین شهرهای ارمنستان برای اسکی شهر تساغکادزور است که هم پیست های مناسبی دارد و هم تجهیزات خوب و کاملی. برای پاراگلایدر به روستای کوچک Covagyugh در نزدیکی دریاچه سوان و کوه هاتیس بروید اینجا آنقدر خوب است که تورهای پاراگلایدر به ارمنستان را روز به روز محبوب تر می نماید. برای کوهنوردی نظرتان با بلندترین کوه ارمنستان چیست؟ کوه آراگاتس با ارتفاع 4090 .

چه چیزی بخریم؟

خرید سوغاتی ای که با نگاه کردن به آن به یاد لحظات خوش سفر بیفتید از کارهای مهمی است که معمولا گردشگران در بازدید از کشورهای خارجی هیچ وقت آن را از یاد نمی برند. شاید هم دلتان بخواهد برای دوستان و آشنایانتان سوغاتی ای از این کشور دوست داشتنی ببرید. این جور وقت ها معمولا اولین سوالی که فکر را مشغول می نماید این است که سوغاتی این شهر چیست و آن را باید از کجا خریداری کنید. برای پیدا کردن جواب این سوال کافیست به نمادهای ملی ارمنستان و اینکه این کشور به چه چیزی معروف است فکر کنید. بدون شک برترین جا برای خرید سوغاتی بازار ورنیساج است، بازاری که پر شده از صنایع دستی و سوغاتی هایی مثل نقاشی، فرش، جواهرات، سنگ های نیمه قیمتی و … . ارمنستان میوه های خشک و شیرینی های خوشمزه ای هم دارد که برای خرید آن ها بهتر است راهی بازار معروف GUM شوید.

منبع: mytravelaffairs.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2078

به "تور ارزان ارمنستان: نکاتی درباره سفر به ارمنستان که احتمالا آن ها را نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: نکاتی درباره سفر به ارمنستان که احتمالا آن ها را نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید