وقتی در نشست خبری جایی برای جواد عزتی نیست

به گزارش بالیو، نشست خبری فیلم شنای پروانه در پردیس ملت با یک حاشیه جالب برگزار گردید.

وقتی در نشست خبری جایی برای جواد عزتی نیست

به گزارش خبرنگار ، امروز در سینمای رسانه (پردیس ملت) و در ادامه اکران فیلم های جشنواره فجر برای اصحاب رسانه، فیلم شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت به نمایش در آمد.

فیلمی با بازی امیر آقایی، پانته آ بهرام و جواد عزتی که به نظر می رسد با استقبال خبرنگاران روبرو شده است چرا که پس از اکران فیلم، جمع کثیری از آنها به سالن پرسش و پاسخ آمدند و در چهره شان رضایت از فیلم دیده می شد.

اما این نشست خبری خالی از حاشیه هم نبود؛ جواد عزتی که باید در جایگاه ویژه عوامل فیلم برای پاسخ به سوالات می نشست، به دلیل تعدد عوامل روی سن جایگاه پیدا نکرد و در کنار مخاطبان نشست! البته پس از دقایقی او هم به جمع عوامل فیلم در جایگاه اضافه شد.

مشروح کامل این نشست خبری را در ادامه بخوانید؛

در نشست خبری فیلم شنای پروانه به نویسندگی و کارگردانی محمد کارت، حسین دوماری و سامان لطفیان (نویسنده) امیر آقایی، جواد عزتی، پانته آ بهرام، طناز طباطبایی، علی مسرور، مه لقا باقری، آبان عسگری (بازیگر)، سعید حسنلو (طراح صحنه)، اسماعیل علیزاده (تدوین)، غزاله معتمد (طراح لباس)، عظیم قراینی (طراح چهره پردازی) و سید رضا صائمی (منتقد) حضور داشتند.

در ابتدا رضا صائمی با بیان این مطلب که اعتقاد به نقد صریح فیلم سریعاً پس از نمایش فیلم ندارم و فیلم باید هضم گردد و معتقدم تنها در این زمان می گردد اظهار نظر کرد، گفت: این فیلم تداوم فیلمسازی کارت در ساخت فیلم های مستند و کوتاهش و تجربه فضای زیستی اوست. موضوع ملتهب اجتماعی نقطه قوتی بود که برای من جذاب بود. آن چیزی که این فیلم را از فیلم های این چنینی جدا می نماید، نگاه مستقل فیلمساز به موضوع و شخصیت هایش است.

وی در ادامه گفت: خشونتی که در فیلم می بینیم علیه خشونت است و در سرانجام مخاطب از چنین شخصیت هایی حس تنفر پیدا می نماید.

صائمی ادامه داد: این فیلم محصول زیسته خود کارگردان است. اگر خون مردگی را دیده باشید با این فضا آشنا هستید و این تداوم همان جهت است. وقتی نخستین فیلم فیلمساز وارد بخش سودای سیمرغ می گردد، تجربه این کارگردان را نشان می دهد و اینکه او بازیگر خوبی هم هست.

در ادامه ضابطیان (مجری) گفت: کسانی که فیلم های کوتاه کارت را دیده اند منتظر تماشای فیلم ملتهب دیگری از او بودند که این انتظار برآورده شد.

محمد کارت در ادامه این نشست و در ابتدای سخنانش از رسول صدرعاملی و محمد رنجکشان تشکر کرد و سپس درباره چگونگی شکل گیری ایده فیلم گفت: پروسه ساخت این فیلم به شدت پیچیده و شرایط آن سخت بود. ما هشت ماه منسجم روی فیلمنامه کار کردیم و با شخصیت ها زندگی کردیم. ما روایت های مختلف را تجربه و سکانس ها را بازنویسی کردیم. من با این فضا غریبه نیستم و در شهر های مختلف و جنوب شهر فیلم ساختم و می توانم بگویم که تجربه سی و اندی سال پشت ساخت این فیلم بود.

در ادامه طناز طباطبایی درباره این که چرا حضور در این نقش کوتاه را قبول کرد، گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم فکر کردم چرا این نقش را به من پیشنهاد داده اند. چند مسئله وجود داشت که من نقش را انتخاب کنم. من حرف فیلم را دوست داشتم و یک فیلم دغدغه مند بود. من تنها این شخصیت فیلم را دوست داشتم و دلم نمی خواست در نقش دیگری حضور داشته باشم. محمد کارت درباره نقش پروانه شرحاتی به من داد و از من خواهش کرد که ریسک کنم و نتیجه را به آینده بسپارم. این نقش به اندازه یک نقش بلند برای من کار نموده است.

پانته آ بهرام هم در پاسخ به این سوال گفت: من با محمد کارت هم بازی بودم و می دانستم بازیگری را می شناسد. وقتی به من پیشنهاد داد می دانست که من ریسک پذیرم و برای از ته زدن مو مخالفتی نمی کنم.

بهرام با شرح اینکه این فیلم بر خلاف ظاهر مردانه اش به شدت فمینیستی است و زن های فیلم قربانی هستند، اضافه کرد: نقشی که من در فیلم داشتم از چهره و زنانه گی اش برای اینکه شرایط دیگری برایش تعریف نشده می گذرد. هر چه زن در فیلم می بینیم قربانی شرایط هستند.

کارت در ادامه شرح داد: تک تک آدم های حاضر در فیلم بهترینشان را رو کردند و این جو باعث شد که الان ببینیم هر کسی قاب خود را شکسته و نقش جدیدی را خلق نموده است و یا تجربه جدیدی را امتحان نموده است. من تنها این تیم را پشتیبانی کردم.

او همچنین جای داوودنژاد را در این نشست خالی کرد و حضورش را برای کار بسیار مثمرثمر دانست.

کارت درباره کند شدن ریتم فیلم در بخشی از روایت گفت: من در سالن های مختلف که فیلم را دیدم به صورت مخاطبان نگاه کردم و مطمئنم که ریتم نمی افتد و فکر نمی کنم تغییری در فیلم صورت بگیرد.

امیر آقایی هم ضمن تشکر از رسول صدرعاملی درباره پذیرش نقش اش گفت: روزی که محمد کارت به من زنگ زد من خندیدم. چون فکر کنم اساساً تعریفی از من در سینما وجود دارد که فرد شق و رقی هستم. اما من احتیاج به تحقیقات میدانی نداشتم. من هم مثل محمد از طبقه ای آمدم که نصف دوستانم زیرخاک هستند و بعضی دیگر زیر حکم. من تنها خاطراتم را از زیر خاک بیرون آوردم. بعد از خواندن فیلمنامه این حق را به خودم دادم که یک بار در سینما رگ گردنم بیرون بزند.

جواد عزتی هم درباره نقش خودش گفت: خیلی خوش گذشت و این گروه درجه یک بود. تک تک بازیگران در فیلم نقش درستی داشتند و هیچ کدام شو آف نبودند بلکه عاشق سینما بودند و این لذت بخش بود.

این گزارش تکمیل می گردد...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 855

به "وقتی در نشست خبری جایی برای جواد عزتی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی در نشست خبری جایی برای جواد عزتی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید