کشف 8 قطعه سکه ساسانی در بم

به گزارش بالیو، سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از کشف هشت قطعه سکه متعلق به دوره ساسانی در شهرستان بم اطلاع داد.

کشف 8 قطعه سکه ساسانی در بم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان، سید هادی جعفری، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حین انجام عملیات خاک برداری و تسطیح اطراف یک قبرستان قدیمی در شهرستان بم هشت قطعه سکه قدیمی نمایان شد، اظهار کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی سریع مقامات محلی، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به منطقه اعزام و در محل مستقر می شوند تا از هرگونه تخریب و یا حفاری غیرمجاز توسط افراد سودجو جلوگیری به عمل آید.

او با بیان این که در ادامه تیم کارشناسان باستان شناسی مستقر در پایگاه ثبت جهانی ارگ بم به منطقه مذکور اعزام شدند، اضافه کرد: در آنالیز های اولیه تعیین شد سکه های مکشوفه متعلق به دوران ساسانی است.

جعفری با تاکید بر اینکه در حال حاضر از انجام هرگونه عملیات عمرانی در منطقه آثار مکشوفه جلوگیری شده است، توضیح داد: طبق گزارش اولیه کارشناسان باستانشناسی منطقه مذکور فاقد اثر تاریخی و محوطه باستانی است.

او با اشاره به اینکه تا سرانجام آنالیز ها و تکمیل گزارش نهایی هیچ فعالیت عمرانی در منطقه انجام نخواهد شد، گفت: هم اکنون نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به صورت 24 ساعته در این منطقه مستقر هستند تا از انجام هرگونه تخریب و یا حفاری غیرمجاز احتمالی جلوگیری گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 586

به "کشف 8 قطعه سکه ساسانی در بم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 8 قطعه سکه ساسانی در بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید