گردشگری تایلند؛ گران و پردرآمدتر از سایر کشورهای آسیایی

به گزارش بالیو، گردشگری تایلند درآمدی برابر با 57 میلیارد دلار برای این کشور به همراه داشته که بسیار بیشتر از درآمد کشورهایی مانند ماکائو، ژاپن، چین و هنگ کنگ است.

گردشگری تایلند؛ گران و پردرآمدتر از سایر کشورهای آسیایی

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

بیش از یک سال پیش، هتل پنج ستاره آنانتارا سیام (Anantara Siam) با نقاشی های دیواری طلایی و محوطه ای خوش منظره، به قیمت شبی 150 دلار به همراه منوی صبحانه سلطنتی در بانکوک، پایتخت تایلند، شروع به کار کرد. حتی خریدن گران ترین سوغاتی شهر که یک مجسمه فیل مرواریدکاری شده است به قیمتی گران تر از یک شام معمولی در یکی از مک دونالدهای نیویورک تمام می گردد.

بر اساس آمارهایی که UNWTO منتشر می نماید، وقتی که پای هزینه های گردشگری در تایلند پیش کشیده می گردد این کشور از این لحاظ در صدر کشورهای آسیایی قرار می گیرد. درآمد تایلند از گردشگری در سال گذشته، 57٬000٬000٬000 دلار (57 میلیارد) بوده است که در حدود دو برابر درآمد ماکائو (36 میلیارد دلار)، ژاپن (34 میلیارد دلار دلار)، هنگ کنگ (33 میلیارد دلار) و چین (33 میلیارد دلار) است. در سطح دنیا، تنها کشورهایی که دلارهای بیشتری نسبت به تایلند به وسیله گردشگری به دست می آورند، فرانسه (61 میلیارد دلار)، اسپانیا (68 میلیارد دلار) و آمریکا هستند که مورد آخر، با 211٬000٬000٬000 دلار مدال طلای این رقابت را به خود اختصاص داده است. خارجی هایی که وارد تایلند می شوند سال آینده به رقم 40٬000٬000 نفر (40 میلیون) می رسند که بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور است.

جان بلانکو، مدیر عامل هتل پنج ستاره کاپلا بانکوک (Capella بانکوک) که با 101 سوئیت روبه روی رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya River) در حال تکمیل شدن است و بهار سال آینده افتتاح خواهد شد، گفت:

جای هیچ تردیدی وجود ندارد که بانکوک، و به طور کلی تایلند، همواره به دید یک مقصد ارزشمند نگریسته می شد.

شاخص سالانه مقصدهای دنیای مستر کارت (MasterCards Global Destination Cities Index) بانکوک را برای سومین سال پیاپی به عنوان پربازدیدترین شهر 2017 در میان همه شهرهای دنیا برگزید. این مطالعه نشان می دهد که مسافران 173 دلار برای یک روز گردش در پایتخت تایلند هزینه نموده اند؛ در حالی که این رقم 537 دلار برای دبی یا 286 دلار برای سنگاپور بوده است. سال جاری، پیش بینی می گردد که مسافران 14٪ بیشتر در این شهر هزینه نمایند.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 576

به "گردشگری تایلند؛ گران و پردرآمدتر از سایر کشورهای آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری تایلند؛ گران و پردرآمدتر از سایر کشورهای آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید