999 روز تا جام جهانی 2022 فوتبال، آمادگی قطر برای متحیر کردن جهان

به گزارش بالیو، روزشمار برگزاری جام جهانی 2022 فوتبال در قطر به 999 روز رسیده و حالا همسایه جنوبی کشورمان برای برگزاری این تورنمنت آمادگی خود را بیشتر نموده است.

999 روز تا جام جهانی 2022 فوتبال، آمادگی قطر برای متحیر کردن جهان

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، روزشمار نزدیک ترین جام دنیای فوتبال به ایران، روز گذشته (سه شنبه) به 1000 روز رسید. جام دنیای 2022 قطر که قرار است ساعت 13 روز دوشنبه، 21 نوامبر به وقت دوحه (ساعت 13:30 روز 30 آبان ماه 1401 به وقت تهران) در استادیوم 80 هزار نفری لوسیل سوت بخورد و تا آن موقع 999 روز به جامانده است.

شاید اگر روزی به یک طرفدار فوتبال می گفتید که قطر با مساحت 11.5 کیلومتر مربع و جمعیت 2 میلیون و 600 هزار نفری که بیشتر آنها نیز مهاجران سایر کشورها هستند، میزبان جام دنیای خواهد شد، چنین مسئله ای را باور نمی کرد. حالا همسایه جنوبی ایران و شریک ما در بزرگ ترین میدان گازی خلیج فارس، خود را به عنوان میزبان هیجان انگیزترین تورنمنت ورزشی دنیا معرفی نموده و برای بهترین میزبانی کوشش می نماید.

جام دنیای 2022 اولین میزبانی کشورهای عربی و اولین تورنمنت بزرگ دنیای در خاورمیانه است. تورنمنتی که قطری ها آن را نه فقط برای خود، بلکه آن را یک میزبانی بزرگ برای منطقه و کشورهای همسایه می دانند. حالا در فاصله 999 روز مانده به جام دنیای 2022 می خواهیم شرایط قطری ها را برای این میزبانی آنالیز کنیم.

استادیوم ها

قطر با 8 استادیوم از جام دنیای 2022 میزبانی خواهد نمود. استادیوم های خلیفه، الجنوب، اجوکیشن سیتی، الریان، البیت، رأس ابوعبود، الثمامه و لوسیل که استادیوم خلیفه سال 2017 به عنوان اولین استادیوم میزبان جام دنیای افتتاح شد. استادیوم الجنوب که نام سابق آن الوکره بود، سال 2019 با برگزاری فینال امیر کاپ قطر به بهره برداری رسید و حالا سه استادیوم دیگر نیز آماده شده است.

قطری ها قصد داشتند در جام دنیای باشگاه ها که دو ماه پیش با قهرمانی لیورپول به خاتمه رسید، از استادیوم اجوکیشن سیتی نیز بهره برداری نمایند، اما مخالفت سازمان آتش نشانی قطر به لحاظ امنیتی، باعث شد قطری ها با مخالفت خودشان این استادیوم را از میان استادیوم های میزبان حذف نمایند. با این حال میزبانی آنها از این مسابقات با دو استادیوم السد و خلیفه به خوبی انجام شد تا بدون ایجاد فضای رسانه ای، پاسخی به نقدها رسانه های انگلیسی پیش از آغاز مسابقات باشد. رسانه هایی که معتقد بودند قطری ها نمی توانند با دو استادیوم میزبانی خوبی از جام دنیای باشگاه ها داشته باشند، اما فیفا به همسایه جنوبی ایران نمره مثبت داد.

قرار است به زودی تورنمنت چهار جانبه ای با حضور تیم های پرتغال، کرواسی، اسپانیا و بلژیک در قطر برگزار گردد که حین برگزاری این تورنمنت، استادیوم اجوکیشن سیتی نیز افتتاح خواهد شد. پیش از خاتمه سال 2020 نیز دو استادیوم البیت و الریان به بهره برداری می رسد. دو استادیومی که در حال حاضر نیز آماده برگزاری مسابقات است، اما قطری ها می خواهند در فاصله زمانی مناسبی مراسم افتتاحیه استادیوم های خود را برگزار نمایند.

به این ترتیب در خاتمه سال میلادی 5 استادیوم جام دنیای 2022 آماده خواهد شد و فقط سه استادیوم رأس ابوعبود، الثمامه و لوسیل باقی می ماند که آخری استادیوم افتتاحیه و اختتامیه جام دنیای خواهد بود. این سه استادیوم نیز تا خاتمه سال 2021 به بهره برداری خواهد رسید.

استادیوم خلیفه

استادیوم الجنوب

استادیوم اجوکیشن سیتی

استادیوم البیت

استادیوم الریان

استادیوم الثمامه

استادیوم رأس ابو عبود

استادیوم لوسیل

مراکز تمرینی

یکی از مهم ترین بخش ها برای قطری ها، مراکز تمرینی یا همان کمپ های تمرینی تیم های حاضر در جام دنیای است. 41 زمین تمرینی قرار است از تمرینات 32 تیم حاضر در جام دنیای 2022 پشتیبانی کند که تا به امروز 21 مرکز تمرینی آماده شده و قطری ها در کوشش هستند مراکز به جامانده را به زودی آماده نمایند.

حمل و نقل

جام دنیای قطر با تجربه جدیدی از حمل و نقل روبرو خواهد بود. شاید مهم ترین مسئله یاری محیط زیستی قطر حین برگزاری جام دنیای خواهد بود. یورو 2020 قرار است در تابستان به میزبانی 10 کشور اروپایی برگزار گردد که نقدها سازمان های محیط زیستی را به دنبال داشته است. طرحی که پلاتینی داده بود و حالا با توجه به تعداد پروازها و راستاهای طولانی سازمان های بین المللی این مسئله را علیه محیط زیست و عاملی برای گرمایش زمین می دانند.

با این حال جام دنیای 2022 اولین جام دنیای تاریخ است که حین برگزاری مسابقات، احتیاج به انجام هیچ پروازی ندارد و تیم ها می توانند به راحتی با اتوبوس به شهرهای مختلف قطر بروند و مسابقات خود را انجام دهند. عدم سفر با هواپیما آمادگی بدنی بازیکنان را هم در بهترین حالت حفظ خواهد نمود. فاصله دورترین استادیوم ها از هم 55 کیلومتر است که این امکان وجود دارد تماشاگران در هر روز دو بازی را از نزدیک تماشا نمایند.

تصویری از داخل قطار متروی دوحه

همچنین برای جابه جایی طرفداران علاوه بر مترو و اتوبوس، مونوریل هایی در شهر لوسیل آماده خواهد شد و در کنار آن جدیدترین سیستم حمل و نقلی نیز تاکسی های دریایی است. قایق هایی حین برگزاری جام دنیای مسافران را از سواحل به مقصدهای مختلف خواهند برد تا به این شکل ترافیک احتمالی را هم دور بزنند. مترو دوحه که مهم ترین وسیله نقلیه جام دنیای قطر خواهد بود، با سیستمی مدرن سال گذشته میلادی (2019) افتتاح شد و در جام دنیای باشگاه ها نیز آزمونی موفقیت آمیز را پشت سر گذاشت.

اینفانتینو: قطر می خواهد دنیا را متحیر کند

جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون دنیای فوتبال در مورد آماده سازی قطر برای جام دنیای 2022 به بهانه رسیدن روزشمار جام دنیای به عدد 1000 گفت: قطر اکنون و 1000 روز مانده به آغاز مسابقات جام دنیای، جایی ایستاده که تا به امروز میزبان های قبلی جام دنیای تکرار ننموده بودند. آنها می خواهند دنیا را متحیر نمایند و در این راستا قرار دارند.

رئیس فیفا با اشاره به برگزاری جام دنیای 2022 در منطقه خاورمیانه، گفت: جام دنیای 2022 پیشرفت بزرگی برای فیفا از جهت دیدگاه های اجتماعی و فرهنگی خواهد بود. درهای این منطقه به روی فوتبال باز خواهد شد و چشم اندازی جدید به لحاظ فرهنگی برای خارجی ها و همچنین مردم منطقه است که در کنار هم برای هدفی مشترک کوشش می نمایند.

الثوادی: 10 سال از زندگی مان را برای جام دنیای گذاشتیم

حسن الثوادی، دبیرکل کمیته برگزاری جام دنیای که از سال 2010 برای میزبانی قطر در جام دنیای 2022 کوشش می نماید همزمان با رسیدن روزشمار جام دنیای به 1000 روز گفت: 10 سال از زندگی ما و هر روزمان به مسابقات جام دنیای اختصاص داده شده است. شخصاً با هیجان در انتظار آغاز جام دنیای هستم و به این اعتقاد دارم که بدون شکل بهترین مسابقات پیش رو خواهد بود. مصمم هستیم تا اولین جام دنیای در منطقه خاورمیانه و دنیا عرب، یک میزبانی تاریخی در میان مسابقات ورزشی باشد.

ناصر الخاطر، مدیر ارشد اجرایی کمیته جام دنیای نیز تأکید کرد: تمام پروژه های زیرساختی ما در راستا جام دنیای و یکی از اولویت های اصلی تجربه خوب برای طرفداران است. در کوشش هستیم با میزبانی در این جام دنیای از کشور قطر و منطقه، نکته های مثبتی را نشان دهیم. تجربیات خوبی از برگزاری جام دنیای باشگاه ها دریافت نموده ایم که در برنامه ریزی برای جام دنیای 2022 از آنها استفاده می کنیم. برگزاری رویدادهای اینچنینی فرصتی مناسب و آزمونی خوب برای ارزیابی استادیوم های جدید، تیم همکاری، هماهنگی تمرینات تیم ها و... است.

الخاطر اضافه کرد: هرچه به مسابقات نزدیک تر می شویم، برنامه ریزی های ما عملیاتی تر می گردد. تا به امروز چندین تیم از شرایط قطر و همچنین مراکز تمرینی ما بازدید نموده اند. همچنین شرکای تجاری ما اواخر سال گذشته و شرکت های پخش تلویزیونی اوایل سال جاری در قطر بودند.

حقوق کارگران

اقداماتی که گفته شد، فقط در زمینه برگزاری مسابقات جام دنیای بود. قطر در سایر زمینه ها از جمله حقوق کارگرانی که برای جام دنیای فعالیت می نمایند نیز گام های اساسی برداشته است. کمیته برگزاری جام دنیای شرایط خوبی را برای کارگران پروژه های جام دنیای فراهم نموده و این کارگران به صورت منظم آنالیز می شوند. همچنین شرایط غذایی، رفاهی، سلامت و پزشکی و همچنین ایمنی مناسبی برای این کارگران فراهم است که در کنار آن سرگرمی نیز برای آنها فراهم می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 888

به "999 روز تا جام جهانی 2022 فوتبال، آمادگی قطر برای متحیر کردن جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "999 روز تا جام جهانی 2022 فوتبال، آمادگی قطر برای متحیر کردن جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید