آمادگی 25 استان برای حضور در جشنواره ملی فرهنگ اقوام در لرستان

به گزارش بالیو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اعلام آمادگی 25 استان برای حضور در جشنواره ملی فرهنگ اقوام در خرم آباد اطلاع داد.

آمادگی 25 استان برای حضور در جشنواره ملی فرهنگ اقوام در لرستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، سید امین قاسمی، امروز دوشنبه 13 آبان 98 در مورد برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره ملی فرهنگ اقوام با هدف حفظ و تبلیغ سنت ها، ایجاد روحیه نشاط و شادی در بین مردم، معرفی فرهنگ اقوام مختلف و معرفی جاذبه ها و رونق گردشگری استان برگزار می گردد.

قاسمی اظهار کرد: این جشنواره از 16 تا 20 آبان ماه در مجموعه فرهنگی- تاریخی قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش های صنایع دستی، سیاه چادر، پخت غذاهای محلی و اجرای موسیقی محلی برگزار خواهد شد، اضافه نمود: تاکنون 25 استان برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی نموده اند البته تمام این استان ها از یک تا چهار بخش جشنواره شرکت خواهند کرد؛ به عنوان مثال در بخش موسیقی بیش از 15 استان اعلام آمادگی نموده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه گفت: برگزاری تور آشناسازی فعالان، دفاتر خدمات گردشگری با ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری لرستان و نمایشگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نیز از برنامه های جانبی این جشنواره است.

جشنواره فرهنگ ملی اقوام از 16 آبان به مدت 5 روز از ساعت 9:30 تا 18:30 در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه فلک الافلاک برپاست.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 619

به "آمادگی 25 استان برای حضور در جشنواره ملی فرهنگ اقوام در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی 25 استان برای حضور در جشنواره ملی فرهنگ اقوام در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید