حواشی آخرین اثر اقتباسی میازاکی

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ به نقل از ورایتی، جی کیدز توزیع کننده آمریکایی حقوق آخرین فیلم انیمیشن ساز ژاپنی میازاکی هایائو را در آمریکای شمالی به دست آورد و آن را با عنوان پسر و مرغ ماهی خوار اکران خواهد نمود.

حواشی آخرین اثر اقتباسی میازاکی

این فیلم که انتظار زیادی برای اکران آن در سراسر دنیا وجود دارد، از روز آدینه با نام چطور زندگی می کنی؟ در سینماهای ژاپن اکران شد.

استودیو جیبلی با تصمیمی بی سابقه هیچ تصویر، تیزر، خلاصه داستان، تبلیغات یا اطلاعات دیگری درباره این فیلم قبل از نمایش سینمایی آن در ژاپن منتشر ننموده است.

هر چند از این فیلم در طول فراوری با عنوان چطور زندگی می کنی؟ یاد می شد اما اکنون گفته شده پسر و مرغ ماهی خوار عنوان رسمی بین المللی آن است. جی کیدز هم می گوید مطابق با نظر جیبلی جزییات بیشتری از این فیلم منتشر نخواهد نمود.

تا به امروز گفته شده این فیلم بر اساس کتاب بچه ها و نوجوانان نوشته جنزابورو یوشینو در سال 1937 با عنوان چطور زندگی می کنی؟ ساخته شده و داستان پسری 15 ساله را تصویر می نماید که در سفری برای کشف رشد معنوی، فقر و معنای زندگی با یاری عمویش کوشش می نماید. جی کیدز اما گفته است این فیلم داستانی اوریجینال به نویسندگی و کارگردانی میازاکی است.

جی کیدز گفت که پسر و مرغ ماهی خوار را آخر سال جاری در آمریکای شمالی اکران خواهد نمود. انتظار می رود این فیلم در جشنواره های مختلف پاییزی هم دیده گردد و شانس قابل توجهی برای حضور در اسکار داشته باشد.

این فیلم به وسیله بنیانگذار استودیو جیبلی، سوزوکی توشیو، تهیه شده و موسیقی آن از جو هیسایشی، همکار دیرینه میازاکی است.

دیوید جستدت رئیسجی کیدز از میازاکی به عنوان اسطوره ای زنده در فیلمسازی یاد کرد که برنده جایزه اسکار برای شهر اشباح شده و 2 نامزدی اسکار هم برای قلعه متحرک هاول و باد وزیدن گرفته دریافت نموده است.

جی کیدز اکران افسانه شاهدخت کاگویا نامزد اسکار، وقتی مارنی آنجا بود و برفراز تپه شقایق نامزد اسکار را در آمریکای شمالی انجام داده و از سال 2017، جشنواره سالانه ای با نمایش فیلم های استودیو جیبلی در بیش از 800 سالن سینما برگزار نموده است. 10 سال از زمانی که دنیا فیلم جدیدی از میازاکی دیده می گذرد.

میازاکی سال 2014 هم جایزه افتخاری روسای آموزشگاه علوم و هنرهای تصاویر متحرک را دریافت کرد و موزه آموزشگاه اسکار با یک نمایشگاه ویژه در زمان افتتاح موزه در سپتامبر 2021 به آثار هنری او ادای احترام کرد.

استودیو جیبلی سال پیش یک پارک موضوعی بر اساس آثار میازاکی افتتاح کرد که با الهام از فیلم هایی مانند همسایه من توتورو و شاهزاده مونونوکه شکل گرفته است. اقتباس صحنه ای همسایه من توتورو به وسیله کمپانی رویال شکسپیر در لندن نیز اجرا شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2396

به "حواشی آخرین اثر اقتباسی میازاکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حواشی آخرین اثر اقتباسی میازاکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید