منطقه کبک قدیم، تکه ای از تاریخ اروپا در خاک کانادا!

به گزارش بالیو، منطقه تاریخی کبک قدیم | Old Quebec

منطقه تاریخی کبک قدیم یا شهر قدیم، بخشی از شهر کبک است که امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری کانادا تبدیل شده است. این منطقه از دو بخش بالا شهر و پایین شهر تشکیل شده و به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. وقتی به این منطقه وارد می شوید انگار به بخشی از تاریخ پا گذاشته اید. در این منطقه ساختمان های قدیمی و قلعه تاریخی فراوانی به سبک اروپایی وجود دارد، به طوری که کبک قدیم را گاهی بخشی از اروپای قدیم در خاک کانادا هم می نامند! در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص کبک قدیم بیشتر بدانیم.

منطقه کبک قدیم، تکه ای از تاریخ اروپا در خاک کانادا!

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

کبک قدیم، میراث جهانی یونسکو

کبک قدیم نخستین شهر محصور با دیوار در آمریکای شمالی است و گنجینه ای باارزش از دوران استعمار اروپا در این منطقه به شمار می رود. ساموئل دو شامپلن (Samuel de Champlain) محقق و کاوشگر شهیر فرانسوی که به پدر فرانسه جدید هم مشهور است بنای شهر کبک را در قرن 17 بنا نهاد. به تدریج برج و باروها، دیوارهای سنگی و استحامات شهری محکمی دورتادور شهر ساخته شد تا در جنگ های استعماریاز شهر محافظت کند. کبک قدیم تا سال 1760 پایتخت فرانسه جدید بود تا اینکه به عنوان بخشی از کانادا هویت مستقلی پیدا کرد.

بخش های مختلف کبک قدیم

همان طور که گفتیم کبک قدیم به دو محله بالا شهر و پایین شهر تقسیم شده است.

  • منطقه بالا شهر کبک که در زبان فرانسوی Haute-Ville نامیده می گردد بر فراز صخره هایی بنا شده و مشرف به رود سنت لاورنس است. از آن بالا می توان چشم انداز بی نظیری از شهر کبک و ساختمان های مشهورش مثل قصر فرونتناک (Château Frontenac) داشت. گراند هتل هم یکی دیگر از بناهای قدیمی شهر است که در حد فاصل قرن های 19 و 20 ساخته شد و از آن موقع در چشم انداز شهر خودنمایی می نماید. قلعه ستادل که به شکل ستاره ساخته شده پس از حمله آمریکا به کبک بریتانیایی در سال های 1775-1775 ساخته شد. این ساختما بر فراز صخره ساخته شده و چشم انداز مسلط و کاملی به شهر دارد. ساموئل دو شامپلن، موسس شهر کبک، در سال 1608 منطقه بالا شهر را برای ساخت قلعه سن لوئیس انتخاب کرد. این ساختمان به دلیل موقعیت استراتژیکی که داشت سال ها به عنوان مرکز نظامی و اداری شهر باقی ماند. پس از شکست فرانسوی ها در جنگ، دولت بریتانیا این ساختمان را تصرف کرد و فرانسوی ها را به پایین شهر فرستاد. بسیاری از ساختمان های موجود در این منطقه متعلق به قرن 19 هستند، اگرچه ساختمان های قرن 17 و 18 هم در جای جای شهر به چشم می خورد. ساختمان شهرداری کبک، سالن کنفرانس کبک و همچنین بسیاری از هتل های مشهور مثل قصر فرونتناک در این بخش از شهر قرار دارند.
  • اگرچه بسیاری از جاذبه های گردشگری کبک قدیم در بالا شهر وجود دارد اما پایین شهر هم جذابیت خاص خود را دارد. علاوه بر سیتادل و خیابان های شهر قدیم، پارک Parc des Champs-de-Bataille بخش هایی از نبرد دشت های آبراهام که به نبرد کبک هم مشهور است را در معرض بازدید عموم قرار داده است. در این جنگ مشهور که در سال 1759 صورت گرفت نیروهای بریتانیایی بر فرانسوی ها پیروز شدند و نقطه عطفی در تاریخ کانادا و کبک به شمار می رود. با بازدید از این پارک می توانید مروری کوتاه بر تاریخچه پرفراز و نشیب کبک داشته باشید. همچنین کلیسای نوتردام ویکتوار هم یکی دیگر از دیدنی های پایین شهر کبک هستند که ساخت آن در سال 1687 آغاز شده و در 1723 به اتمام رسیده است. موزه تمدن، موزه ناوال و سالن تئاتر پتی شامپلن (Petit Champlain) بخشی از جاذبه های گردشگری این قسمت هستند. از دیگر دیدنی های این قسمت از کبک قدیم می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • پلیس دو پاریس | Place de Paris
  • پارک اولریک جوزف تسیه | Parc Ulric-Joseph-Tessier
  • خیابان سن پیر | Saint-Pierre Street
  • خیابان سن پول | Saint-Paul Street
  • خیابان سن اوماتلو | Sault-au-Matelot
  • و خیابان سن والریه | Saint-Vallier Est Street

همان طور که گفتیم منطقه کبک قدیم برای پیاده روی طراحی شده است و اکثر گردشگران با پای پیاده در این منطقه گشت و گذار می نمایند. با این حال، برای افرادی که حوصله پیاده روی ندارند سیستم حمل و نقل ویژه ای وجود دارد. اتومبیل های فانتری و جالبی در کبک قدیم وجود دارد که بازدیدنمایندگان را بین بالا شهر و پایین شهر جابجا می نماید.

چطور به کبک قدیم برویم؟

منطقه کبک قدیم امروزه بخشی از شهر کبک به حساب می آید و در سفر به کبک به راحتی می توانید خود را به این منطقه برسانید. کبک به وسیله فرودگاه بین المللی و خط ریلی به سایر کشورهای و شهرها مرتبط می گردد. وقتی به کبک قدیم می رسید باید خود را برای پیاده روی آماده کنید. خیابان های قدیمی معمولا سنگفرش هستند و بسیار باریکند. به همین دلیل در خیابان ها با جماعت زیادی روبرو می شوید که در حال پیاده روی هستند. البته در پارک دشت آبراهام می توانید با دوچرخه به گشت و گذار در منطقه بپردازید و در زمستان ها هم امکان اسکی برای عموم مردم وجود دارد.

چه زمانی به کبک قدیم سفر کنیم؟

اگر به برف و جشنواره های زمستانی علاقه مندید پیشنهاد می کنیم در ماه فوریه به کبک بیایید. در این زمان کارناوال زمستانی که مردم محلی آن را با نام کارناوال کبک می شناسند برگزار می گردد. تفریحات و ورزش های زمستانی، اجراهای هنری و سرگرمی های مختلف در طول این جشنواره برگزار می گردد و حرارت و گرمی خاصی به زمستان های سرد کبک می دهد. البته در کنار تمام این سرگرمی ها می توانید از غذاهای خیابانی کبک و خوراکی ها و نوشیدنی های خوشمزه هم لذت ببرید.

برای کسانی که زیاد اهل سرما نیستند و طبعی گرم تر دارند فستیوال تابستانی کبک زمانی مناسب برای سفر به کبک است. این فستیوال در ماه جولای برگزار می گردد و بخش زیادی از بالا شهر کبک قدیم را به محل برگزاری فستیوال بدل می نماید.

منبع: nationalgeographic.com

منبع: الی گشت
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 353

به "منطقه کبک قدیم، تکه ای از تاریخ اروپا در خاک کانادا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه کبک قدیم، تکه ای از تاریخ اروپا در خاک کانادا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید