اجرای طرح افزایش دسترس پذیری مسیرهای گردشگری برای معلولان

به گزارش بالیو، معاون گردشگری کشور گفت: طرح افزایش دسترس پذیری اماکن و مسیرهای گردشگری به عنوان یک اقدام اخلاقی خانواده گردشگری قلمداد می گردد و معاونت گردشگری برای اجرایی شدن این طرح عزم جدی دارد.

اجرای طرح افزایش دسترس پذیری مسیرهای گردشگری برای معلولان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری و در پنجمین نشست کارگروه گردشگری معلولان، جانبازان و اعضای دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور که امروز سه شنبه 12 آذر 98 در محل معاونت گردشگری برگزار گردید، ضمن آنالیز جزئیات طرح پایلوت خیابان سی تیر به اهمیت موضوع آماده سازی تاسیسات گردشگری کشور برای استفاده بیش از 16 درصد از جمعیت کشور اشاره نمود و گفت: در حال حاضر همه بخش های تخصصی این وزارتخانه با حضور نمایندگان خود در این نشست مشارکت جدی در تحقق اهداف کارگروه دارند. پرداختن به این موضوع مسئولیت اجتماعی، هدف ملی و از سویی دیگر اقدامی بین المللی است.

او اجرای این طرح را در پی همکاری با سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و بهره مندی از مشاوره های تخصصی، گامی مهم برای ترویج رویکرد همه شمول دانست و توضیح داد: تصمیم گرفتیم تا ضمن بازدید میدانی از این راستا از دیدگاه تخصصی حوزه های مختلف از جمله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بخش های مرتبط با معلولان را آسیب شناسی کنیم.

تیموری از حضور در نشست ملی گردشگری دسترس پذیر 13 تا 15 آذر در استان یزد اطلاع داد و اضافه کرد: پرداختن به این موضوع در سطح کشور اهمیت زیادی دارد.

معاون گردشگری در انتها به مناسبت فرارسیدن 12 آذرماه، روز جهانی معلولان از همکاران معلول و جانباز معاونت گردشگری تقدیر کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 674

به "اجرای طرح افزایش دسترس پذیری مسیرهای گردشگری برای معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح افزایش دسترس پذیری مسیرهای گردشگری برای معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید