اهدای کتاب از سوی وابستگی فرهنگی ایران به کتابخانه احمد حمدی تانپینار

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تونجای دوغان، مدیر موزه کتابخانه احمد حمدی تانپینار ضمن معرفی بخش های مختلف این کتابخانه به آثار موجود اشاره و اظهار کرد: بیشتر آثار موجود در این کتابخانه آثار نویسندگان ادبیات ترک و به ویژه شهر استانبول هستند.

اهدای کتاب از سوی وابستگی فرهنگی ایران به کتابخانه احمد حمدی تانپینار

وی ادامه داد: در این مرکز، دست نوشته ها و اشیای شخصی برخی از نویسندگان سرشناس نیز در معرض دید عموم قرار دارند و با عنوان موزه کتابخانه به فعالیت خود ادامه می دهد.

مدیر کتابخانه احمد حمدی تانپینار افزود: در بخش ادبیات جهان کتابخانه، چند جلد کتاب فارسی و یا ترجمه شده از فارسی موجود است؛ همچنین ترجمه کتاب شاهنامه فردوسی در این بخش موجود است و مورد استقبال علاقه مندان و خوانندگان ترک قرار گرفته است.

وی عنوان نمود: این علاقه از نزدیکی ادبیات دو کشور نشأت می گیرد چراکه اشتراکات زیادی بین ادبیات فارسی و ترکی وجود دارد و ادبیات دیوانی ترک از زبان و ادبیات فارسی تأثیر پذیرفته و این تأثیر زبان و ادبیات فارسی بر زبان و ادبیات ترکی محسوس است.

مقتدری بر ضرورت تبادلات فرهنگی تأکید کرد و پیشنهاد برگزاری نشست های مشترک در معرفی ادبیات فارسی، مشاهیر ادبی دو کشور و ادبیات تطبیقی ایران و ترکیه را داد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1699

به "اهدای کتاب از سوی وابستگی فرهنگی ایران به کتابخانه احمد حمدی تانپینار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای کتاب از سوی وابستگی فرهنگی ایران به کتابخانه احمد حمدی تانپینار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید