با رفتن به این دره، سفر به ماه را تجربه کنید

به گزارش بالیو، سفر به کره ماه از آرزوهای بشر گذشته تا انسان امروز است اما بدون خارج شدن از جو زمین و سفرهای فضایی هم می گردد، به کره ماه سفر کرد. فقط کافی است که به شیلی بروید و سری به دره ماه بزنید.

با رفتن به این دره، سفر به ماه را تجربه کنید

دره ماه یکی از حیرت انگیزترین جاذبه های طبیعی دنیاست که در کشور زیبای شیلی در امریکای جنوبی واقع شده است. مجله گردشگری خبرنگاران در این مقاله به معرفی این جاذبه طبیعی شگفت انگیز پرداخته است، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

دره ماه شیلی

شیلی یکی از زیباترین کشورهای آمریکای جنوبی به پایتختی سانتیاگو است که به خاطر طبیعت و چشم میزانای طبیعی ای که دارد بسیار معروف است. این کشور دیدنی، جذابیت های زیادی از جمله بزرگ ترین استخر دنیا تا جزایر مشهور ایستر و… را در خود جای داده است. یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی این کشور دره ماه است.

دره ماه در فاصله 13 کیلومتری غرب سن پدرو در بیابان آتاکاما در شمال شیلی واقع شده است. این دره یک تورفتگی با قطر 500 متر در زمینی نمکی است که به اشکال زمین شناختی عجیبی تبدیل شده است. این اشکال حاصل فرسایش هایی هستند که بر اثر تغییرات دمایی در پوسته زمین ایجاد شده اند.

دلیل نام گذاری

بافت سنگی این دره که شباهت بسیاری به ماه دارد، در میان دره های سان پدرو در کشور شیلی یکی از عجیب ترین مکان های دنیاست. آب و باد به جان این منطقه افتاده اند و با گذشت زمان آن را به شکل پستی و بلندی های پوسته ماه تراش داده اند. شاهکار این منطقه و اوج شباهت آن به ماه، رگه های سفیدی است که روی زمین آن دیده می شوند. این بسترهای سفید، در واقع نمک دریاچه های خشک شده هستند. با طلوع ماه در آسمان، زیبایی این منطقه از شیلی به اوج خود می رسد و به آینه ای تبدیل می گردد تا ماه در آن نظاره گر خود باشد.

تورهای دره ماه

اگر به کشور شیلی بروید و بخواهید از تورهای دره ماه که در زبان شیلیایی به آن Valle de la Luna هم می گویند بهره ببرید، باید بدانید که این تورها صبح زود نزدیک به ساعت 4 صبح آغاز می شوند. همین که قدم به این دره بگذارید شک نکنید که از حیرت دهانتان باز می ماند! چشم انداز خارق العاده این منطقه کاملا سورئال است و با بالا رفتن از یکی از صخره ها منظره فوق العاده ای در مقابل دیدگان شما قرار می گیرد. یکی از معروف ترین سنگ های این دره، سنگ کویوت است که همه برای عکس گرفتن در کنار آن صف می کشند، این سنگ بر روی صخره ای معلق شده است و این احساس را به شما می دهد که در این گستردگی بی میزان می خواهید پرواز کنید!

دره مرگ یا Valle de la Muerte با صخره های متفاوتی که دارد یکی دیگر از جاذبه های این منطقه است. دره مرگ در نزدیکی رشته کوه های نمکی قرار گرفته است و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری آتاکاما است. در دره مرگ می توان لیکانکابور را دید که در واقع یک تپه شبیه به یک مخروط است و 5916 متر ارتفاع دارد و بسیار زیبا و عجیب است.

قسمت دیگری در این دره از صخره های نمکی تشکیل شده است که طی مدت زمان بسیار طولانی بر اثر فرسایش به وجود آمده است. تغییر دمای این نقطه زمین در روز و شب بسیار زیاد است و همین باعث به وجود آمدن چشم میزانای بی نظیر شده است.

هر چه که بیشتر به عمق این دره بروید، بیشتر در تنگنای مسیرهای آن قرار می گیرید حتی ممکن است در مسیر به جایی برسید که مجبور شوید که سینه خیز روی زمین بخزید. در نهایت تور در قسمتی که تمام دره با منظره بی نظیرش زیر پاهایتان است به اتمام خواهد رسید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این مکان ایرانی غارنشینان را یکجانشین کرد! را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 خرداد 1402 بروزرسانی: 15 خرداد 1402 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2379

به "با رفتن به این دره، سفر به ماه را تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با رفتن به این دره، سفر به ماه را تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید