برنامه ای برای گردش یک روزه در بالی (بخش دوم)

به گزارش بالیو، جزیره بالی در اندونزی را می توان بهشتی زیبا و جادویی دانست.

من هر بار که به این جزیره سفر می کنم؛ احساس آرامش نموده و استراحت در استخرهای زیبا، سواحل آرام و صرف غذا در کافه ها و رستوران های ساحلی هر کدام به تنهایی در نوع خود بی نظیر بوده و خاطراتی فراموش نشدنی ایجاد می نمایند.

برنامه ای برای گردش یک روزه در بالی (بخش دوم)

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

در این یادداشت به طور خاص به توصیف سفر اخیرم به جزیره بالی می پردازم:

مزرعه قهوه

پس از ناهار به (Seminyak) بازگشته و در یک مزرعه قهوه توقف کردیم. در این محل انواع مختلف چای؛ قهوه و کاکائوی داغ با طعم ها و مزه های مختلف به فروش می رسید. من به نوعی خاص از قهوه به نام قهوه جین سنگ (ginseng coffee) که یکی از نادرترین و البته گران قیمت ترین انواع قهوه است، علاقه دارم. یکی از عجیب ترین و البته گران ترین قهوه های موجود که در این مزرعه ارائه می شد نیز قهوه لوواک (Luwak coffee) است که برای فراوری آن نوعی جانور از راسته گربه سانان به نام لواک، دانه های قهوه را خورده و به صورت هضم نشده، دفع می نماید. این قهوه بسیار تیره رنگ و عطرآگین است.

بنای مذهبی آب مقدس (The Sacred Water Temple)

در ادامه راستا خود به مکان تیرتا امپول (Tirta Empul) که به معنی آب مقدس است رفتیم که یکی از مراکز مهم مذهبی جزیره بالی محسوب شده و بسیاری از ساکنان جزیره برای عبادت به این محل مراجعه می نمایند. در این محل یک چشمه آب به شکل گل 5 پر قرار گرفته است که مردم در آن غسل نموده و خود را تطهیر می نمایند. ما از یکی از افراد محلی در این رابطه سوال کردیم و وی برای ما شرح داد که اعتقاد عمومی بر این است که با شست وشو در این چشمه، جسم و روح انسان پاک شده و تطهیر می گردد.

در طول راستا بازگشت از غار فیل ها یا (Elephant Cave) نیز بازدید نموده و از مزارع برنج، تپه های سرسبز و جنگل های منطقه گذشته و از منظار زیبای آن ها لذت بردیم.

اگر شما به جزیره بالی سفر می کنید، به شما این برنامه گشت و گذار یک روزه به مقصد قله آتشفشانی باتور را توصیه نموده و لازم به شرح است که اگر چه تورهای مختلفی این برنامه را ارائه می نمایند، اما بهتر است شما خودتان شخصا این سفر را ترتیب داده و آزادانه و به اختیار خود از دیدنی های متعدد موجود در راستا، بازدید کنید. شما می توانید از هتل محل اقامت خود درخواست خودرو کنید که البته کمی گران تر می گردد اما یاری دریافت از مردم محلی برای پیدا کردن ماشین و راننده با قیمت مناسب نیز امکان پذیر است. برای این کار همچنین از تجربیات دیگر مسافرین نیز بهره ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 348

به "برنامه ای برای گردش یک روزه در بالی (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ای برای گردش یک روزه در بالی (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید