تیم ملی فوتبال ناشنوایان وارد لیگ باشگاهی می شود

به گزارش بالیو، سرپرست دبیری فدراسیون ناشنوایان گفت: به منظور افزایش سطح تیم ملی فوتبال ناشنوایان تصمیم داریم شرایط حضور این تیم در مسابقات لیگ باشگاهی افراد شنوا را فراهم کنیم.

تیم ملی فوتبال ناشنوایان وارد لیگ باشگاهی می شود

پژمان معتمدی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طی جلساتی که با روسای انجمن های ورزش ناشنوایان داشتیم تصمیم براین شد تا روسای انجمن هایی که امکان حضور آنها در مسابقات قهرمان کشوری و لیگ باشگاهی افراد شنوا وجود دارد، بعد از بررسی های لازم این موضوع را به ما اعلام کنند تا بتوانیم در جهت افزایش سطح رقابت های افراد ناشنوا شرایط حضور رشته های ورزشی ناشنوایان در مسابقات لیگ باشگاهی افراد شنوا را فراهم کنیم.

وی گفت: در بعضی از رشته ها به دلیل این که قوانین داوری آنها با افراد شنوا متفاوت است امکان حضور رشته های ناشنوایان در مسابقات افراد شنوا وجود ندارد اما در رشته هایی همچون تیراندازی، فوتبال، فوتسال، والیبال، و ورزش های رزمی ما شرایط تیم داری در لیگ افراد شنوا را داریم.

معتمدی شرح داد: باید بپذیریم که سطح عملکرد افراد ناشنوا نسبت به افراد شنوا پایین تر است و برای افزایش این سطح ما باید بتوانیم در لیگ باشگاهی افراد شنوا حضور پیدا کنیم تا ضمن کسب تجربه کم کم بتوانیم سطح رقابت های افراد ناشنوا را نیز افزایش دهیم.

وی درباره حضور تیم فوتبال ناشنوایان در لیگ باشگاهی افراد شنوا گفت: به دنبال رایزنی هستیم تا بتوانیم درمسابقات لیگ باشگاهی افراد شنوا شرکت کنیم. البته این حضور زمان بر است و بعید می دانم امسال بتوانیم در مسابقات لیگ باشگاهی فوتبال تیمی داشته باشیم. اما تمام تلاش بر این است تا بتوانیم این شرایط را برای تیم فوتبال ناشنوایان فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فدراسیون ناشنوایان 18 انجمن دارد که تنها در چند رشته امکان دارد به خاطر قوانین داوری اجازه حضور در مسابقات افراد شنوا را نداشته باشیم. اما در سایر رشته ها هر انجمنی که از این مساله استقبال کند شرایط حضور رشته ها را در مسابقات قهرمان کشوری و لیگ باشگاهی را فراهم خواهیم کرد و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد. البته بعد از ارزیابی که از رشته های خود خواهیم داشت اعلام خواهیم کرد که در کدام رشته ها می توانیم در لیگ باشگاهی افراد شنوا حضور پیدا کنیم.

وی در سرانجام گفت: این مساله نه تنها در بخش مردان بلکه در رشته های ورزشی زنان نیز به دنبال آن هستیم تا بتوانیم با حضور در مسابقات فوتبال و فوتسال شرایط حضور زنان ناشنوا را در تیم فوتبال و فوتسال افراد شنوا فراهم کنیم و کم کم جایگاه رشته های ناشنوایان را در بین مسابقات افراد شنوا پررنگ تر کنیم و بتوانیم سطح رقابت های آنها را در آینده ارتقاء دهیم. قطعا با این مساله انجمن های ورزش ناشنوایان نیز فعال تر از گذشته عمل خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1149

به "تیم ملی فوتبال ناشنوایان وارد لیگ باشگاهی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی فوتبال ناشنوایان وارد لیگ باشگاهی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید