قضاوت آلکنو هنوز هم زود است

به گزارش بالیو، محمود افشاردوست عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال درباره عملکرد آلکنو و تیم ملی معتقد است که قضاوت آلکنو زمان بیشتری احتیاج دارد.

قضاوت آلکنو هنوز هم زود است

محمود افشاردوست عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگاران اسم کرد: ایران با ترکیب و مربی متفاوت و بعد از یک سال و نیم تمرین مشترک نداشتن، با یک تمریناتی کوتاه، در لیگ ملت های 2021 شرکت کرد. الکنو در پی ترکیب خودش بود. جوان ها و باتجربه ها و در نتیجه توانستیم پنج بازی رو ببریم.

وی اضافه نمود: برخی از کشورها هم با ترکیب اصلی شرکت نکرده بودند اما تیم ما هم ترکیب همیشگی را نداشت. اما با همین ترکیب و همین شرایط، به زعم من تیم ما می توانست برنده چند بازی دیگر مانند صربستان، آلمان و استرالیا باشد.

افشاردوست در ادامه گفت: به هر حال آلکنو در پی آزمایش بازیکنان نو بود و بیشتر این که تیم در بخش های مختلف چه عملکرد و اجرایی دارد. ما نوسان زیادی داشتیم که باعث نارضایتی خیلی ها شد. حتی فدراسیون هم، علی رغم اهداف و استراتژی درستی که همراه با الکنو برای تیم ملی در نظر گرفت و پیش از مسابقات خاطرنشان کرد در تورنمنت پیش رو دنبال نتیجه نیستیم، از این نتیجه ناراضی بود و آقای داورزنی در یک برنامه رادیویی از مردم عذرخواهی کرد و همین نشان می دهد که کسی در پی انکار نیست و همه در تلاشند تا با آسیب شناسی و برطرف نواقص به شرایط مطلوب برسیم.

افشاردوست با بیان اینکه آلکنو وقت کافی نداشت تاکید نمود: آلکنو تقریباً یک ماه با تیم ما بوده و به این شناخت احتیاج دارد. هر مربی برای اجرای تکنیکی و تاکتیکی مؤثر به وقت کافی احتیاج دارد. در صورت پذیرفتن مربیگری در تیم کشور دیگری باید در آن کشور زندگی کند، با موقعیت تیم، روحیات و شرایط بازیکنانش آشنا گردد و فرهنگ آن کشور را کمی درک کند. حتی ولاسکوی عظیم هم در سال اول حضورش در ایران نتیجه چندانی نگرفت و پیروزی ها و نتایج درخشانش بعد از یک سال به دست آمد. برای قضاوت زود است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال در انتها گفت: این تغییرات و ترکیبی که آلکنو معرفی می نماید با نتیجه المپیک قابل ارزیابی و داوری ست. بعد از توکیو می توان نتیجه گیری کرد که ایده آل فکر آقای الکنو تاثیرش تا چه حد بوده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1830

به "قضاوت آلکنو هنوز هم زود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قضاوت آلکنو هنوز هم زود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید