جریمه 200 میلیون دلاری کارمندان بانک جی پی مورگان

به گزارش بالیو، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به خاطر اینکه کارمندان بانک جی پی مورگان به وسیله واتساپ با مشتریان ارتباط داشته اند، این بانک را 200 میلیون دلار جریمه کرد.

جریمه 200 میلیون دلاری کارمندان بانک جی پی مورگان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بانک جی پی مورگان این کشور را به خاطر استفاده کارمندان از تجهیزات شخصی برای ارتباط با مشتریان 200 میلیون دلار جریمه کرد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته به وسیله این کمیسیون و کمیسیون مبادلات آینده کالاهای اساسی آمریکا جی پی مورگان به صورت رسمی تایید نموده است که حداقل از سال 2015 کارمندانش در وال استریت از وسایل ارتباطی شخصی برای ارسال پیامک، ایمیل و چت واتساپ برای ارتباط با مشتریان استفاده نموده است.

این اقدام ناقض قوانین فدرال بوده؛ چراکه بر اساس این قوانین سازمان ها باید سوابق ارتباطات خود با مشتریان را نگه داشته تا نهادهای نظارتی بتوانند روی این ارتباطات نظارت نمایند و هر گونه نقض قوانین مقابله با کلاهبرداری و رقابت را تشخیص دهند.

کار در جی پی مورگان تا جایی رسیده بود که حتی مدیران و کارمندان ارشد هم در ارتباط با مشتریان حتی در زمینه های حساس از جمله توصیه های سرمایه گذاری، جلسه با مشتریان و نظارت بر بازار هم از تجهیزات شخصی استفاده نموده بودند.

قرار شده 125 میلیون دلار از سوی جی پی مورگان به کمیسیون بورس و اوراق بهادار و 75 میلیون دلار دیگر نیز به کمیسیون مبادلات آینده کالاهای اساسی به عنوان جریمه پرداخت گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2080

به "جریمه 200 میلیون دلاری کارمندان بانک جی پی مورگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 200 میلیون دلاری کارمندان بانک جی پی مورگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید