جملات پرکاربرد ایتالیایی در سفر

به گزارش بالیو، اصطلاحات ایتالیایی

ایتالیا، کشوری است که یکی از سمبل های اروپا به حساب می آید و آنقدر جاذبه دارد که هرکسی برای یک بار هم که شده باید از آن دیدن کند. البته در زمانی که خیلی از شما برای سفر به ایتالیا برنامه ریزی می کنید شاید افرادی شما را از اینکه در ایتالیا زبان انگلیسی صحبت نمی گردد بترسانند. باید بهتان بگوییم که این ترس بیجاست، زیرا امروزه در ایتالیا نیز مانند دیگر نقاط جهان گردشگران می توانند به راحتی با هم ارتباط برقرار نمایند و این مورد با پیشرفت فن آوری و تکنولوژی هایی مثل مترجم همراه حل شده است. اما به هر حال اینکه خودتان بتوانید با مردم محلی یک کشور به زبان خودشان ارتباط برقرار کنید بسیار جذاب و جالب است. پس اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید با خبرنگاران این اصطلاحات ایتالیایی را یاد بگیرید.

جملات پرکاربرد ایتالیایی در سفر

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

اگر تنها تعداد انگشت شماری از کلمات و اصطلاحات ایتالیایی را یاد بگیرید … شما می توانید سفر خود را به یک ایتالیای واقعی تبدیل کنید! به همین دلیل است که در حالی که زبان انگلیسی در شهرهای بزرگتر و شهرهای توریستی ایتالیا رایج است (از جمله نقاط مختلف مانند فلورانس، رم و ونیز)، اما به طور گسترده ای در شهرهای کوچک و روستاهای کوچک ایتالیا، زبان انگلیسی صحبت نمی گردد. البته همه ما می دانیم که یادگیری یک زبان خاص به راحتی امکان پذیر نیست و نیازمند زمان زیادی مطالعه می باشد. اما در ادامه مروری کلی روی اصطلاحاتی است که در سفرتان به این کشور کاربردی هستند و البته اگر آن ها را در روبرویی با مردم ایتالیا به کار ببرید، برخورد فوق العاده ای خواهید دید.

یک مرور کلی برای تلفظ زبان ایتالیایی

حتی اگر یک اصطلاح را هم بلد نباشید، اما اینکه بدانید زبان ایتالیایی را چگونه تلفظ کنید، یاری بزرگی به شما خواهد شد. مثلا زمانی که می خواهید نام یک غذا را از روی منو بخوانید و یا اسم یک مقصد را به راننده تاکسی بدهید، این ها بسیار مفید خواهند بود.

واژه های ایتالیایی معمولا بلند و شاعرانه هستند! اما در اینجا نکات خوبی برای تلفظ آن ها به شما می دهیم: در بیشتر مواقع قسمت تاکید تلفط در وسط کلمه بالا می رود و در آخر آن از بین می رود. مثلا کلمه Venezia این گونه خوانده می گردد: (حروف بزرگ انگلیسی نشانه تاکید بیشتر) ve-NE-zia.

حروف بی صدا نیز مانند زبان انگلیسی خوانده می شوند. یکی از استثناهای ایتالیایی این است که حرف c اگر قبل از حروف i یا e بیایید، چ خوانده می شوند. حرف h هیچوقت تلفظ نمی گردد.

بعضی از حروف نیز کمی سخت تر هستند که البته می توانید آن ها را به صورت زیر به یاد بیاورید:

Ch = ک

Gn = نی (مثل کنیون)

Sc = وقتی قبل از e و i بیاید صدای ش و در زمان های دیگر صدای sk مثل واژه انگلیسی skip می دهد.

سلام احوالپرسی عامیانه ایتالیایی

Buongiorno: صبح (وقت) بخیر (معمولا تا 4 عصر از این اصطلاح استفاده می نمایند)

Buona sera: عصر بخیر (معمولا بعد از ساعت 4 عصر گفته می گردد)

Buona note: شب بخیر. تنها زمانی که می خواهید خداحافظی کنید آن را به کار می برید. معمولا در مهمانی هایی که قبل از ساعت 10 تمام می شوند و قبل از رفتن برای خواب می گویند.

Ciao (چائو): سلام و خداحافظ. یک احوالپرسی بسیار عامیانه و غیر رسمی

Salve (سَلوِ): یک روش برای سلام کردن که معمولا در رم استفاده می گردد (این واژه لاتین است). سطح رسمی بودن آن بین Cia و buongiorno است.

Arrivederci (اریودرچی): خداحافظی رسمی. این اصطلاح به طور عامیانه به معنی تا زمانی که باز همدیگر را ببینیم می باشد.

Per favore (پِر فاوُر): لطفا

Grazie (گرَتزیه): ممنونم. گاهی وقت ها شما این اصطلاح را نیز می شنوید: Grazie mille که به معنی تشکر فراوان می باشد.

Prego: قابل شما را ندارد

Mi chiamo (می کیامو): اسم من … است. شما همچنین می توانید بگویید sono ….. یعنی من … هستم.

Non parlo italiano (نون پارلو ایتالیانو): من ایتالیایی صحبت نمی کنم.

Parla inglese? (پارلا اینگلسه): آیا شما انگلیسی صحبت می کنید؟ این اصطلاح رسمی است که شما می توانید اگر می خواهید این سوال را به صورت غیر رسمی بپرسید از اصطلاح pari inglese بهره ببرید.

Sì: بله

No: نه

Dove: کجا

Chi: چه کسی؟

Quando: چند

Cosa: چه، چه چیزی؟

Perché (پِرکه): چرا؟

اصطلاحات ایتالیایی مفید در حمل و نقل

Metropolitana: مترو

Treno: قطار

Macchina (ماکینا): ماشین

Autobus: اتوبوس

Aeroporto: فرودگاه

Ristorante: رستوران

Albergo: هتل

Banca: بانک. اگر به دنبال دستگاه ATM می شد باید از bancomat بهره ببرید.

Aiuto: یاری

Quanto costa: قیمت این چقدر است؟

Che ore sono: ساعت چند است؟

Destra : راست

sinistra : چپ

Vicino : نزدیک

lontano : دور

دیگر اصطلاحات ایتالیایی معروف

Allora: یکی از محبوب ترین واژه های ایتالیایی است که در فاصله های میان جمله ها به کار می رود. همچنین در ابتدای جمله نیز مانند واژه هایی چون بنابراین، خب …، سپس و … استفاده می گردد و در بعضی مواقع ممکن است به زمانی در گذشته اشاره کند.

Dai: این واژه شاید کوتاه باشد اما معانی زیادی را در خود نهفته است. در زبان محاوره ای وقتی می خواهید از اصطلاحاتی مانند واقعا؟؟؟ بهره ببرید، این واژه به کارتان می آید.

Bello: معنی تحت الفظی این واژه زیبا است اما بهتر است بدانید که به طور کلی معنی خوب، قشنگ و … را می دهد. مثلا اگر می خواهید در تعریف از یک لباس آن را به کار ببرید می توانید آن را بهره ببرید. برای مردان از Bello برای بانوان از Bella استفاده می گردد. همچنین برای سلام و احوالپرسی در میان دوستان نیز به کار می رود.

Buon appetite: این اصطلاحی است که زمانی که غذا سرو شده است به کار می رود و به معنی از غذایتان لذت ببرید می باشد.

Buon viaggio: سفر خوبی داشته باشید.

منبع: walksofitaly.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 695

به "جملات پرکاربرد ایتالیایی در سفر" امتیاز دهید

2 کاربر به "جملات پرکاربرد ایتالیایی در سفر" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جملات پرکاربرد ایتالیایی در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید