دانستنی هایی درباره سفر به ایتالیا

به گزارش بالیو، ایتالیا و به خصوص رم، یکی از دیدنی ترین مقصدهای گردشگری اروپا و حتی در دنیاست. ولی پیش از سفر احتیاج است نکات مهم و دانستنی هایی را درباره سفر به ایتالیا بدانید، پس با ما همراه باشید.

دانستنی هایی درباره سفر به ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

دانستنی های مفید ایتالیا

ایتالیا مقصد گردشگری جذابی است که بیش از نیمی از میراث فرهنگی دنیا را در خود جای داده است. تاریخ و فرهنگ غنی این کشور، باعث شده که مقصدی عالی برای اهالی فرهنگ باشد.

رم شهری است که بدون شک هر فردی را به فکر فرو می برد که چه طور می گردد این همه زیبایی در چنین مکان کوچکی جمع گردد؛ از مکان های رمانتیک گرفته تا موزه و بناهای تاریخی. این شهر زیبا سنت و مدرنیته را به گونه ای شگفت انگیز در کنار هم جای داده است.

نکات کلی درباره ایتالیا

در مراکز توریستی اصلی ایتالیا، اکثرا به زبان انگلیسی صحبت می گردد اما برای سفر در مناطق روستایی تر و جنوب رم، بهتر است که چند کلمه ای ایتالیایی یاد بگیرید یا یک کتاب راهنما و اپلیکیشن مناسب، همراه داشته باشید تا سفری لذت بخش تر را تجربه کنید. علائم خیابان ها و راستاها همه به زبان ایتالیایی هستند و بهتر است که یک کتاب راهنمای زبان همراه داشته باشید.

جاذبه های گردشگری مهم و مشهور ایتالیا معمولا خیلی شلوغ هستند اما این شلوغی و ازدحام نباید شما را از دیدن آنها منصرف کند چون واقعا جذاب هستند و ارزش دیدن دارند.

زمانی که برای بازدید از جاذبه های گردشگری مهم برنامه ریزی می کنید، حتما همه چیز را از قبل رزرو کنید. بلیط های ورودی موزه واتیکان در رم، گالری اوفیتزی (Uffizi) در فلورانس و برج کج پیزا، همگی از قبل به فروش می رسند.

شرایط آب و هوا و زمان غروب آفتاب را از قبل آنالیز کنید. شمال ایتالیا در زمستان، برفی است. جنوب ایتالیا در تمام طول سال آب و هوای گرمی ندارد و بعضی از بخش های آن برف می بارد. فاصله بین فصل پرگردشگر و فصل خلوت سال، بهترین زمان برای سفر به ایتالیا است. اما باید خودتان را برای باران و مه آماده کنید.

درباره تعطیلات رسمی در ایتالیا تحقیق کنید. بسیاری از فروشگاه ها، رستوران ها، موزه ها و جاذبه های گردشگری در تعطیلات رسمی، باز نیستند.

روزهای دوشنبه، موزه ها تعطیل اند.

بسیاری از فروشگاه ها روزهای یکشنبه تعطیل هستند. بنابراین روز یکشنبه زمان مناسبی برای خرید نیست.

برای پروازهای داخلی در ایتالیا از ایرلاین های ارزان بهره ببرید. بهترین راه برای جست و جوی پرواز داخل اروپا، وب سایت momondo.com است.

نکاتی درباره غذا خوردن در ایتالیا

ایتالیایی ها صبحانه را ساعت 8 صبح، ناهار را یک بعدازظهر و شام را در حدود ساعت 8 شب می خورند. هر چه به سمت جنوب ایتالیا بروید، ساعت صرف ناهار و شام دیرتر می گردد.

بیشتر رستوران ها برای وعده شام، زودتر از ساعت 7:30 باز نمی نمایند.

اگر می خواهید قبل از ساعت 7 و نیم شام بخورید باید به کافه ها سر بزنید. در منوی بسیاری از کافه ها، غذاهای حاضری هم پیدا می گردد و تا ساعت 6 باز هستند.

غذاهای محلی رم را بشناسید

در ایتالیا افراد معمولا غذاهای محلی و فصلی می خورند. این قانون به این معناست که غذای سیسیل با غذای ونیز کاملا متفاوت است و منوی زمستانی با منوی تابستانی، اختلافات زیادی دارد.

غذای ایتالیایی معمولا مواد تشکیل دهنده محدودی دارد بنابراین برای کسانی که دچار حساسیت های غذایی هستند یا محدودیت در مصرف بعضی مواد غذایی دارند، مناسب است.

در رستوران ها احتیاجی به پرداخت انعام نیست اما اگر با این کار احساس بهتری دارید، می توانید ده درصد انعام بدهید.

آب در رستوران ها رایگان نیست مگر اینکه معین کنید که آب از شیر می خواهید. معادل آب لوله کشی به ایتالیایی acqua dal rubinetto است.

حمل و نقل عمومی در ایتالیا

سیستم حمل و نقل ریلی در ایتالیا بسیار کارآمد است و قیمت مناسبی دارد. قطار در ایتالیا یک وسیله نقلیه راحت است و ساعت های حرکت متعددی دارد. اگر ساعت حرکت قطارها با برنامه سفر شما هماهنگ است، حتما از آن بهره ببرید.

در فلورانس احتیاجی به اجاره خودرو نیست. این شهر کوچک است و راستاهای زیادی برای عبور عابران پیاده دارد. بنابراین طوری برنامه ریزی کنید که پیاده به جاذبه های گردشگری مختلف سر بزنید.

در ونیز نمی توانید خودرو کرایه کنید چون ونیز از جزایر متعددی تشکیل شده که با کانال های آب احاطه شده اند. در ونیز فقط به شکل پیاده یا با قایق می توانید در شهر جابه جا شوید. هیچ راه دیگری وجود ندارد. پس توجه کنید که نمی توانید بار زیادی همراه خود ببرید و آنها را دائم با خودتان این طرف و آن طرف ببرید.

در شهرهای ایتالیا ترافیک زیادی وجود دارد. ضمن اینکه بعضی مناطق، محدوده کنترل ترافیک هستند و ورود به آنها مساوی با پرداخت جریمه است. پیدا کردن پارکینگ، مشکل دیگری است که با آن دست به گریبان خواهید بود. بنابراین تا جایی که ممکن است رانندگی نکنید و اتومبیل کرایه نکنید.

برای سفر به حومه شهرها، می توانید از اتومبیل کرایه ای بهره ببرید و اتومبیل آزادی عمل بیشتری به شما می دهد چون برای شهرهای کوچک اطراف، قطار وجود ندارد. بنابراین کرایه خودرو برای سفر در مناطق دورتر، انتخاب خوبی است.

برای کرایه خودرو در ایتالیا احتیاج به گواهینامه رانندگی بین المللی دارید. پیش از رانندگی حتما علائم هدایت و رانندگی ایتالیا را یک بار آنالیز کنید و یاد بگیرید.

در ایتالیا نمی توانید وسط خیابان برای تاکسی دست تکان دهید و سوار شوید. باید تماس بگیرید تا تاکسی به محل مورد نظر شما بیاید و شما را سوار کند. در ضمن تاکسی متر از لحظه ای که تلفن را قطع می کنید شروع به محاسبه راستا می نماید. همچنین می توانید یک ایستگاه تاکسی پیدا کنید و اولین تاکسی خط را سوار شوید. اطمینان حاصل کنید که تاکسی متر روشن است. اگر راننده آن را روشن ننموده بود یا قصد داشت شما را جایی غیر از محلی که درخواست نموده اید پیدا کند، حتما زمانی که به مقصد رسیدید به راهنمای تور، پذیرش هتل یا مسئول رستوران گزارش دهید.

چمدان و حمل وسایل در ایتالیا

حتما برای گشت وگذار در شهر از کیف مناسبی بهره ببرید. زیپ های آن را کاملا ببندید. کیف پول و سایر مدارک مهم و اشیای قیمتی را در جیب های داخلی کیف که زیپ های محکمی دارند قرار دهید.

برای سفر با قطار بار سبکی ببندید چون باید آن را داخل قطار ببرید.

همراه خودتان پودر لباسشویی ببرید تا لباس های کوچک را در سینک هتل بشویید. هتل های خوب، خشک شویی دارند که البته هزینه آنها زیاد است.

اگر می خواهید از کلیساها و مکان های مذهبی بازدید کنید، حتما لباسی بپوشید که شانه ها و زانوهایتان را بپوشاند.

تکنولوژی در ایتالیا

پیش از سفر به ایتالیا می توانید به وسیله اپراتور سیم کارت خود، سرویس رومینگ بین الملل را فعال کنید تا مجبور نباشید که در ایتالیا، یک سیم کارت ایتالیایی تهیه کنید.

امروزه بیشتر هتل ها، وای فای رایگان دارند. اما وای فای در مکان های عمومی چندان رایج و قابل اطمینان نیست. حتی در هتل های 4 و 5 ستاره، انتظار سرعت عالی از وای فای رایگان نداشته باشید.

قبل از سفر، نقشه های آفلاین گوگل را دانلود کنید اما برای اطمینان، نقشه های چاپی هم همراه تان داشته باشید.

یکی از اپلیکیشن هایی که در ایتالیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و بد نیست شما هم نصب کنید، اپلیکیشن WhatsApp است. از اپلیکیشن Word Lens می توانید برای ترجمه آنی عبارات ایتالیایی بهره ببرید. همچنین می توانید برای تماس دریافت با خانه از اسکایپ و وای فای رایگان هتل بهره ببرید.

این نکته را مد نظر داشته باشید که دیوایس های الکترونیکی مثل تبلت و اسمارت فون، برای دزدها بسیار جذاب هستند. اگر این وسایل را همراه می برید زمانی که از آن استفاده نمی کنید، حتما در یک جیب زیپ دار داخل کیف تان قرار دهید.

پول و معاملات در ایتالیا

واحد پول ایتالیا یورو است.

در ایتالیا بیشتر افراد تمایل به استفاده از پول نقد دارند. شما هم در سفر به ایتالیا برای یک روزتان به اندازه کافی پول نقد داشته باشید. راهنمایان محلی، رانندگان تاکسی و بسیاری از رستوران ها از شما پول نقد طلب می نمایند و کارت اعتباری نمی پذیرند.

همواره سعی کنید از خودپردازهای متصل به بانک بهره ببرید.

قبل از سفر به بانک اطلاع دهید که قصد سفر به ایتالیا دارید. در این صورت تراکنش های صورت گرفته در ایتالیا، به عنوان تراکنش مشکوک در نظر گرفته نمی شوند و کارت شما مسدود نمی گردد.

برای مواقع اضطراری، کارت اعتباری اضافه داشته باشید.

پول نقدی که همراه می برید در جاهای مختلف نگه داری کنید و همه آن را داخل کیف پول خود نگذارید. مثلا بخشی از آن را در کیف پول، بخش را در جیب و بخش دیگری از آن را در جیب کیف دستی تان نگه دارید.

  • نکاتی درباره سفر به رم
  • نکاتی درباره سفر به فلورانس
  • نکاتی درباره سفر به ونیز

نکاتی درباره سفر به رم

رم شهر بزرگی است بنابراین نمی توانید همه جاذبه های گردشگری آن را ببینید و با پای پیاده به آنها سر بزنید. فکر کرایه خودرو را از سرتان بیرون کنید چون مشکل ترافیک و پیدا کردن پارکینگ، آزارتان می دهد. برای گشت و گذار در شهر یا از تاکسی بهره ببرید یا راستاهای اتوبوس و مترو را یاد بگیرید. اگر دوست دارید پیاده به جاهای مختلف سر بزنید، کفش مناسب بپوشید و جاذبه های گردشگری را با توجه به موقعیت مکانی، دسته بندی کنید. حتما زمان استراحت هم در نظر بگیرید.

موزه ها در ایتالیا روزهای دوشنبه تعطیل اند اما موزه واتیکان، یکشنبه ها بسته است.

بلیط موزه ها به خصوص موزه واتیکان را از قبل تهیه کنید.

محل اقامت خود را طوری انتخاب کنید که زیاد از مرکز شهر دور نباشد. در غیر این صورت، مجبورید روزی دو بار راستای طولانی را برای بازدید از جاذبه ها، طی کنید.

بد نیست که برای گشت و گذار در شهر از تورهای محلی بهره ببرید. برای بازدید از موزه واتیکان حتما به راهنما احتیاج دارید.

برای یک سفر کوتاه یک روزه، می توانید بازدید از شهر پمپئی را در برنامه سفر خود بگنجانید.

نکاتی درباره سفر به فلورانس

فلورانس شهر کوچکی است اما میراث تاریخی و فرهنگی متعددی دارد. بنابراین، برای بازدید از آن حداقل دو روز زمان در نظر بگیرید.

فلورانس جایی است که رنسانس از آنجا شروع شده است. پس این فرصت عالی را برای یادگیری بیشتر درباره تاریخ رنسانس از دست ندهید.

بلیط های گالری اوفیتزی (Uffizi) و Accademia را از قبل رزرو یا تهیه کنید.

یک تور خصوصی همراه با راهنما برای بازدید از شهر و گالری اوفیتزی، ارزش هزینه کردن دارد.

با پای پیاده یا با اتوبوس های برقی می توانید در شهر بگردید. احتیاجی به کرایه خودرو نیست.

در بخش تاریخی شهر اقامت کنید تا برای گشت و گذار پیاده تا جاذبه های گردشگری، با مشکل روبرو نشوید.

از فلورانس و با قطار می توانید سفرهای کوتاه به شهرهای اطراف ترتیب دهید و از سفر به گوشه و کنار ایتالیا، لذت ببرید.

یک سفر طولانی تر برای بازدید از Cinque Terre تدارک ببینید.

نکاتی درباره سفر به ونیز

یک نقشه خوب از ونیز داشته باشید. چون طی کردن راستاها معمولا دو برابر آنچه که انتظار دارید طول می کشد.

برای گشت و گذار در ونیز فقط دو راه دارید: یا پیاده یا با قایق.

تعدادی از گران ترین هتل های ایتالیا در ونیز قرار دارند. به طور کلی، در ونیز در مقایسه با سایر شهرهای ایتالیا، نسبت به پولی که می پردازید خدمات اندکی دریافت می کنید.

ونیز را از بالا تماشا کنید. در میدان اصلی شهر می توانید از برج کلیسا بالا بروید و ونیز را از ارتفاع تماشا کنید. یا می توانید با قایق به جزیره San Giorgio Maggiore بروید و از برج ناقوس، ونیز را تماشا کنید.

برای گشت و گذار در خیابان های سنگ فرش و باریک، پل ها و پلکان های ونیز وقت بگذارید و از دیدن مناظر لذت ببرید.

برای خوردن غذا در یکی از رستوران های ونیز حتما باید از قبل برنامه ریزی کنید. تعدادی از رستوران های ونیز بسیار مشهور و توریستی و البته گران قیمت هستند و برای غذا خوردن در آنها در فصول پرگردشگر سال، باید از یک تا دو هفته قبل، میز رزرو کنید.

منبع: آژانس مسافرتی آدراپانا
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 721

به "دانستنی هایی درباره سفر به ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی هایی درباره سفر به ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید