راهنمای سفر به بالی اندونزی

به گزارش بالیو، راهنمای مسافرتی به بالی | Travel Guide To Bali

بالی، جزیره ای کوچک و مرکز کشور اندونزی است. این جزیره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می رود. شاید یکی از دلایل آن سواحل رویایی آن و یا حتی مهمان نوازی بی نظیری است که بالیایی ها دارا هستند. باید به این نکته توجه داشت که مجموعه ای از عوامل در این جزیره سبب شده تا به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا مطرح باشد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به بالی خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور اندونزی همراهی کنید.

راهنمای سفر به بالی اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

موقعیت جغرافیایی جزیره بالی

جزیره بالی از لحاظ جفرافیایی بین دو اقیانوس آرام و هند تشکیل شده است. بالی کوچکترین جزیره در بزرگترین مجمع الجزایر جهان است. جزیره بالی در موقعیتی قرار گرفته که جاوه بزرگترین جزیره اندونزی در سمت غرب و لومبوک در شزق آن قرار گرفته است. در این جزیره جمعیتی حدود 3 میلیون نفر زندگی می نمایند و مساحت بالغ بر 6 هزار کیلومتر مربع است.

مختصری از تاریخ بالی

مردم بالی حدود 2500 سال پیش از میلاد به مجمع الجزایر اندونزی آمدند. در بین سال های 1293 تا 1520 میلادی حکومت ماجاپاهیت در جاوهٔ شرقی مستقر شده بود و در سال 1343 یک کوچ نشینی هم در جزیره بالی برپا کرد. در پی نفوذهای فرهنگی که از طرف مسلمانان و هندو ها در این جزیره صورت گرفت حکومت ماجاپاهیت از بین رفت.پس از آن این جزیره نیز به مانند دیگران مناطق اندونزی تحت سلطه استعمارگران هلندی درآمد و تا سال 1942 که توسط ارتش ژاپن اشغال شد به صورت مستعمره باقی ماند. اما در سده های اخیر بالی در سده شاهد رویدادهای بسیاری بوده است و اکنون توانسته به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در جهان به شمار بیاید.

اطلاعات ضروری شهر بالی در اندونزی

زبان رسمی: اندونزیایی

واحد پول: روپیه (IDR)

نوع برق شهری در اندونزی: 230 ولت و 50 هرتز است.

کد کشور: +62

شماره های اضطراری

  • پلیس 110
  • آتش نشانی 113
  • آمبولانس 118

اختلاف ساعت با تهران: 4 و نیم ساعت از تهران جلوتر است.

فرودگاه: فرودگاه دنپاسار بالی

وضعیت آب و هوا جزیره بالی

با توجه به شرایط جفرافیایی که جزیره بالی داراست و همچنین از تلاقی دو اقیانوس بزرگ جهان تشکیل شده، بنابراین آب و هوای این جزیره گرم و استوایی است و همین سبب شده تا گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کند. میانگین دمای هوای سالانه در بالی بین 26 تا 27 درجه و میزان رطوبت حدود 85 تا 90 درصد است. بهترین زمان برای سفر به این جزیره که در نزدیکی استوا است بین ماه های اردیبهشت تا شهریور است که از نظر شرایط آب و هوایی همه چیز مساعد است. ولی با توجه به اهداف شما از سفر و جاذبه ها و تفریحاتی که به دنبال آن هستید، این زمان می تواند متغیر باشد. در فصل خشک سال یعنی از ماه های اردیبهشت تا آبان بخش غربی شبه جزیره، بهترین امواج جهان را برای موج سواری دارد. بهترین کار این است که بعد از مشخص زمان سفر، آب و هوای بالی را در زمان مورد نظرتان در نظر بگیرید و وسایل لازم را متناسب با فصل، همراه ببرید.

هزینه اقامت در جزیره بالی

در جزیره بالی تنها مسئله ای که نخواهید داشت اقامت است، زیرا در این جزیره حدود 30 هزار هتل و مرکز اقامتی وجود دارد و با توجه به بودجه و انتظاراتی که از یک هتل دارید می توانید محل اقامتتان را انتخاب کنید. مناطق توریستی لومبوک و جزایر گیلی تمام گزینه های اقامت در بالی رو دارند، در حالی که در لومبوک بیشتر هتل ها ساده تر و ارزان تر هستند. اگر برایتان مهم هستش که در هتل های لوکس اقامت داشته باشیدْ به ساحل سانور بروید، زیرا تمام هتل های لاکچری در این منطقه قرار دارند.

اقامت در هاستل هم می تواند گزینه خوبی برای در این شهر باشد اما خوب باید در خصوص موضوع امنیت و امکانات هم با خودتان کنار بیایید که آن انتظاراتی که در هتل دارید را نمی توانید هاستل داشته باشید.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در اکثر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید.

هتل های پیشنهادی در جزیره بالی

  • هتل اینترکانتیننتال بالی ریزورت | INTERCONTINENTAL Bali Resort

هتل 5 ستاره ای که می خواهیم در راهنمای سفر به بالی به آن اشاره کنیم، هتل اینترکانتیننتال است. این هتل در کناره ساحل شنی جیمباران و در بین جنگل های گرمسیری واقع شده است. محیط آرام این هتل در کنار اتاق ها، سوئیت ها و ویلاهای خصوصی و لوکس و مدرنش، رستوران هایی که انواع غذاهای اندونزیایی، ژاپنی، ایتالیایی، دریایی و … را ارائه می دهد. حمام مرمرین، بالکن وسیع با چشم انداز اقیانوس، 6 استخر و خدمات فوق العاده ای که ارائه میدهد که همه این ها در کنار هم سبب می شود که اقامت خوبی در بالی داشته باشید.

شماره تلفن: 0018778595095

وب سایت: bali.intercontinental.com

آدرس: Intercontinental Hotel Bali، Jimbaran، South Kuta، Badung Regency، Bali 80361، Indonesia

  • هتل فبری بالی | Febris Hotel & Spa

اگر می خواهید که سفرتان ارزان باشد و برای اقامت هزینه چندانی نکنید باید بگوییم که هتل 3 ستاره فبری می تواند گزینه خوبی برای اقامت شما باشد. کلیه اتاق های این هتل تمیز و راحت هستند و از جمله امکانات رفاهی این هتل شامل جکوزی، استخر روباز، سونا، مرکز سلامت و آبگرم، حمام ترکی و بخار، خدمات نگهداری از اطفال، زمین بازی مخصوص بچه ها،فروشگاه های متعدد، کتابخانه و خدمات زیبایی و … می شود.

شماره تلفن: 006262361754575

وب سایت: www.febrishotelspabali.com

آدرس: 80361Jl. Kartika No.42، Kuta، Kabupaten Badung، Bali ، Indonesia

هزینه خورد و خوراک در شهر بالی

جزیره بالی یکی از هیجان انگیزترین مقاصدی است که برای سفر می توانید انتخاب کنید، یکی از دلایل این حرفی که می زنیم علاوه بر جاذبه های آن انواع غذاهایی است که در این جزیره می توانید میل کنید، باب هر سلیقه و مللی نیز در بالی غذا وجود دارد. چه در رستوران های این جزیره و چه در خیابان ها و سواحل آن می توانید بهترین غذاهای ممکن را پیدا کنید و میل نمایید.

در ادامه راهنمای سفر به بالی به هزینه های مربوط به غذاها و همچنین رستوران های خوبی که در این جزیره وجود دارد، اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 25 هزار روپیه را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید 300 هزار روپیه پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر بالی به نسبت ارزان تر است و مبلغ 80 روپیه می باشد.

برای تهیه آب معدنی 7 هزار روپیه و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 25 هزار روپیه بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در جزیره بالی

  • رستوران بریجز بالی | Bridges Restaurant

رستوران بریجز در جزیره بالی دارای فضایی سرسبز و عالی است و می توانید در این فضای دلچسب غذایتان را میل کنید. طعم غذاهایی هم که در این رستوران سرو می شود فوق العاده است.

آدرس: 80571Jl. Raya Ubud No.23، Ubud، Kabupaten Gianyar، Bali ، Indonesia

  • رستوران بونکا بالی | Boneka Restaurant at St. Regis Bali Resort

رستوران بونکا یکی از رستوران های خوب و عالی جزیره بالی است که حتما باید غذاهای آن را امتحان کنید. علاوه بر طعم فوق العاده غذاهای این رستوران از فضای دلچسب آن هم استفاده کنید.

آدرس: Jl. Nusa Dua Selatan، Kuta Sel.، Kabupaten Badung، Bali، Indonesia

هزینه حمل و نقل در جزیره بالی

هزینه بلیط تک سفره 3500 روپیه

هزینه بلیط ماهانه 200000 روپیه

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 7000 روپیه و به ازای هر یک کیلومتر 8000 روپیه به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 40000 روپیه باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 8700 روپیه

جاذبه های گردشگری در جزیره بالی

  • پارک پرندگان بالی | Bali Bird Park

یکی از جذاب ترین پارک هایی که در این جزیره وجود دارد پارک پرندگان است. حدود 250 گونه پرنده را در این پارک زندگی می نمایند. همه ساله گردشگران زیادی برای تماشای این پارک به در بالی می روند . نکته منحصر به فرد آن این که هیچ قفسی برای پرندگان این پارک وجود ندارد. بخش های مختلف این پارک به مناطق مختلف جهان از جمله مجمع الجزایر اندونزی و همچنین امریکا لاتین و آفریقای جنوبی اختصاص داده شده و فضای خیلی تمیزه دارد که با آواز پرنده ها و چمن، باغ، رودخانه ها و آبشارها مزین شده اند.

آدرس: Jl. Bird Park No.3، Sukawati، Kabupaten Gianyar، Bali 80582، Indonesia

  • جنگل میمون ها | Sacred Monkey Forest Sanctuary

حتما در سفرتان به بالی از جنگل میمون های بانمکی که در این جزیره وجود دارد دیدن کنید. خدود 500 میمون در این جزیره زندگی می نمایند. بنابراین هرگز بازدید از موزه را نباید فراموش کنید.

آدرس: Jl. Nyuh Bojog No.9-13، Ubud، Kabupaten Gianyar، Bali 80571، Indonesia

  • موزه هنر آگونگ ری | Agung Rai Museum of Art

در موزه هنر آگونگ ری می توانید معماری سنتی بالی ها را مشاهده کنید که توسط باغ های گرمسیری محاصره شده اند. بازدید نمایندگان از موزه هنر آگونگ ری می توانند با سنت ها و فرهنگ مردم بالی آشنا شوند. مجسمه های چوبی، پایکوبی بالیایی و تاریخش، پارچه ها و غذاهای سنتی از آثار برجسته ای هستند که در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

آدرس: Jl. Raya Pengosekan Ubud No.108، Ubud، Kabupaten Gianyar، Bali 80571، Indonesia

  • دریاچه براتان | Lake Bratan

دریاچه ای خوش منظره و زیبا در bedugul به نام دریاچه براتان وجود دارد که در مجاورت کوه های براتان و کاتور واقع شده است. براتان دومین دریاچه با ارزش این جزیره است که دهانه آتشفشان قدیمی را پر نموده است.

آدرس: Unnamed Road، Baturiti، Kabupaten Tabanan، Bali 82191، Indonesia

  • موزه هنر نکا | Neka Art Museum

دیگر موزه ای که در این جزیره واقع شده است موزه نکا است. این موزه مجموعه گسترده ای از نقاشی های بالیایی است که در آن به نمایش گذاشته شده است. این موزه در سال 1982 افتتاح شد و در حال حاضر در آن بهترین مجموعه های هنرمندان معروف بالیایی و هنرمندان محلی را می توانید مشاهده کنید.

آدرس: Jl. Raya Sanggingan No.21، Ubud، Kabupaten Gianyar، Bali 80561، Indonesia

  • پارک آبی واتربوم بالی | Waterbom Bali

واتربوم مجوعه ای از پارک های زنجیره ای و بین المللیه و تفریحات این مجموعه اونقدر زیاد، متنوع و هیجان انگیزه که می توانید یک روز کامل را در آن بگذرانید. این مجموعه شامل استخرهای بزرگ و کوچک، چندین نوع سرسره آبی، استخر و بازی های مخصوص بچه ها، زمین بازی پینگ پونگ و فوتبال دستی و رستوران های مختلف می باشد. مجموعه واتربوم از 9 صبح تا 8 شب باز است. بردن پول در این مجموعه ممنوع است بهتر است در حسابتان پول داشته باشید تا با کارت اعتباری پرداخت مبالغ مورد نیازتان را انجام دهید.

آدرس: Jl. Puspa Ayu، Kuta، Kabupaten Badung، Bali 80361، Indonesia

مراکز خرید در جزیره بالی

  • مرکز خرید بیچ واک | Beachwalk Shopping Center

آدرس: Jl. Popies II، Kuta، Kabupaten Badung، Bali 80361، Indonesia

  • مرکز خرید دیسکاوری | Discovery Shopping Mall

آدرس: Jl. Kartika No.2، Kuta، Kabupaten Badung، Bali 80361، Indonesia

  • لیپو مال | Lippo Mall Kuta

آدرس: LIPPO MALL، Jl. Kartika، Kuta، Kabupaten Badung، Bali 80361، Indonesia

جشنواره های جزیره بالی

  • جشن گالونگان | Bali Galungan Festival
  • مسابقه بوفالو سواری | Makepung Buffalo Races in Bali

زمان برگزاری: ماه جولای

  • جشنواره هنر بالی | Bali Art Festival

زمان برگزاری: هر سال از دومین شنبه خرداد تا دومین شنبه مرداد

بایدها و نبایدها در بالی

  • سعی کنید هر گونه داروی ضروری که باید مصرف کنید همراه خودتان ببرید زیرا ممکن است که نتوانید به راحتی داروی مورد نیازتان را پیدا کنید.
  • اگر نمی خواهید با تور سفر کنید می توانید استفاده از سایت کوچ سرفینگ (com) با یکی از محلی های جزیره بالی ارتباط برقرار کنید و از او بخواهید زمانی که به جزیره می روید او همراه و راهنمای شما در این شهر باشد.
  • از لحاظ امنیت این جزیره در شرایط خوبی واقع شده است اما جوانب را سعی کنید حتما رعایت فرمایید.
  • جهت کسب اطلاعات لازم برای ویزا کشور اندوزی می توانید راهنمای سفارت اندونزی را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 393

به "راهنمای سفر به بالی اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بالی اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید