در آپارتمان مان سبزی بکاریم!

به گزارش بالیو، باور نمی کنید که چند گلدان کوچک بتوانند سبزی مورد احتیاج چند ماهتان را تامین نمایند!

در آپارتمان مان سبزی بکاریم!

پرورش سبزی علاوه بر جنبه تفریح که دارد خیالتان را هم از سلامت و ارگانیک بودن غذای مصرفی تان راحت می نماید.

تنها کاری که باید انجام دهید تهیه چند گلدان کوچک و اندازهی خاک باغچه و یک بسته کود مخلوط است (سعی کنید از کود های مخصوص رشد رویشی و مایع بهره ببرید).

در این متن به معرفی چند سبزی که به راحتی در آپارتمان پرورش پیدا می نمایند می پردازیم

1- ریحان

ریحان یکی از پر طرفدارترین سبزی هاست که با دائقه ما ایرانی ها به خوبی جور درآمده!

برای کاشت این سبزی خوشمزه گلدان کوچکی را با خاک باغچه سبک پر کنید. دانه های ریحان را به آرامی و در تراکم مناسب روی خاک بپاشید و لایه خیلی نازکی (چند میلی متر) خاک روی آن بریزید.

سپس گلدان ریحان را در جلوی پنجره جنوبی قرار دهید تا اندازه زیادی آفتاب و گرما دریافت کند. بعد از کاشت گلدان را هر روز به خوبی آبیاری کنید. توجه داشته باشید که سبزی ها به آب فراوان احتیاج دارند سعی کنید همواره خاک گلدان مرطوب باشد. تا زمان جوانه زدن دانه ها آب پاشی را با اسپری و به آرامی انجام دهید تا دانه ها جا به جا نشوند.

هر دو هفته یک بار گلدان را کود پاشی کنید. توجه داشته باشید که کود دادن ضروری نیست و بدون کود هم می توانید سبزی هایی خوش آب و رنگ داشته باشید. . روش کاشت دانه بقیه سبزی هایی که در ادامه آمده اند هم به همین صورت است.

2- جعفری

همانطور که می دانید جعفری سبزی فصل زمستان است و برترین زمان کاشت آن اواخر تابستان است. جعفری در نور کم به خوبی رشد می نماید و به درجه حرارت بین 18 تا 22 درجه سانتی گراد احتیاج دارد.

3- پیازچه

برترین فصل برای کاشت پیازچه فصل بهار است. این گیاه به خاکی با زهکشی خوب احتیاج دارد. بهتر است قبل از کاشت دانه ها کمی کود یا کمپوست به خاک اضافه کنیم. دانه های پیازچه را با فاصله حدود 10 سانت از هم بکارید و بعد از کاشت، گلدان را در محیطی پر نور قرار دهید و هر روز آبیاری کنید. اگر در سطح گلدان شاخ و برگ مرده وجود دارد گلدان را پاک سازی کنید تا گردش هوا به خوبی انجام گیرد و از بیماری های گیاهی جلوگیر گردد.

4- پونه

برای کاشت پونه علاوه بر کاشت دانه می توانید از یک ساقه از این گیاه قلمه بگیرید و سپس آن را در آب ریشه دار کنید و به گلدان منتقل کنید. گلدان پونه را پشت پنجره و در آفتاب قرار دهید و هر روز آبیاری کنید.

5- گشنیز

پرورش گشنیز هم مانند پونه هم به وسیله دانه و هم از راه قلمه گیری قابل انجام است.

گشنیز به آفتاب زیاد و آبیاری روزانه احتیاج دارد و رشد آن نسبت به بقیه سبزی ها اندکی کندتر است و کمی صبر می طلبد.

6- ترخون

یک دوره سرمای پاییزه یا زمستانه برای رشد ترخون الزامیست. گلدانه کاشته شده را در سرمای زمستان بیرون از خانه قرار دهید و سپس به درون خانه آورده و در پرنور ترین قسمت خانه بگذارید و هر روز آبیاری کنید.

این 6 گلدان کوچک پرورشی خودتان شما را از خرید سبزی بی احتیاج می نمایند.

نوش جان!

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2241

به "در آپارتمان مان سبزی بکاریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در آپارتمان مان سبزی بکاریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید