دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با دبیرکل سازمان محمدیه اندونزی

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، حجت الاسلام محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه در جریان سفر به اندونزی با پروفسور عبدالمعطی؛ دبیرکل سازمان محمدیه این کشور دیدار و گفتگو کرد.در ابتدای این دیدار وی به ظرفیت های دانشگاه مذاهب اسلامی اشاره کرد و گزارشی از نحوه تاسیس و فعالیت های دانشگاه ارائه داد.

دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با دبیرکل سازمان محمدیه اندونزی

وی حضور دانشجویان از ملیت ها و مذاهب مختلف اسلامی و تدریس فقه مذاهب توسط اساتید و علمای آن مذهب را از جمله شاخصه های این دانشگاه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین این دانشگاه را نمونه عینی و عملی همزیستی مسالمت آمیز پیروان مذاهب توصیف کرد و از آمادگی دانشگاه برای انتقال تجربیات به دیگر کشورها خبرداد.

مختاری همچنین نسبت به تاثیر سازمان محمدیه اندونزی با بیش از 40 میلیون نفر عضو و نگاه مدرن این سازمان در پیشرفت مردم مسلمان اندونزی تمجید کرد.

در ادامه این دیدار پروفسور عبدالمعطی؛ دبیرکل سازمان محمدیه ضمن خیر مقدم به ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و هئیت تقریبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: سازمان محمدیه یک سازمان آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و فرهنگی با بیش از 106 سال سابقه فعالیت می کند و در اکثر کشورها این سازمان نماینده دارد.

وی افزود: 174 دانشگاه به نام و تحت نظر سازمان محمدیه در سرتاسر اندونزی فعالیت می کنند و 10 هزار مدرسه و 20 هزار مهد کودک و دهها بیمارستان و مراکز درمانی دارد.

دبیرکل سازمان محمدیه همچنین به برگزاری سمینارهای سالانه توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: امسال نیز سمینار بانوان صلحبرگزار می شود که از مقامات ایرانی هم دعوت به عمل آمده است.

وی از شخصیت علامه طباطبایی و آیت الله مکارم شیرازی و کتاب هایشان تمجید کرد و افزود: سه بار به ایران سفر کرده ام و در شهر قم دیدارهایی با بزرگان داشتم و کتاب های نویسندگان ایرانی را مطالعه کرده ام و علاقه مند هستم.

دبیرکل سازمان محمدیه با بیان این که علمای ایران ایده های بسیار خوبی برای اداره کشور دارند، اظهار داشت: ما مایل هستیم در قالب ارتباطات دانشگاهی و علمی این تجربیات را اخذ و دریافت کنیم.

مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی به صورت رسمی از پروفسور عبدالمعطی جهت بازدید از دانشگاه و دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه به ایران سفر کنند که با استقبال ایشان مواجه شد.

در این دیدار جناب آخوند عبدالباسط نوری زاد امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس نیز مطالب و گزارشی از وضعیت اهل سنت در ایران ارائه کرد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 5

به "دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با دبیرکل سازمان محمدیه اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با دبیرکل سازمان محمدیه اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید