مجمع تجاری منطقه اقیانوس هند به صورت مجازی برگزار گردید

به گزارش بالیو، بیست وپنجمین مجمع تجاری منطقه اقیانوس هند (IORBF) به صورت مجازی و به میزبانی اتاق بازرگانی و صنعت امارات برگزار گردید. این رویداد به عنوان بخشی از اجلاس سالانه سرمایه گذاری تحت عنوان مسیرهای موفقیت: ادغام منطقه ای و فرصت های بخش خصوصی باهدف توسعه مالی، تجارت و سرمایه گذاری در منطقه اقیانوس هند برگزار گردید.

مجمع تجاری منطقه اقیانوس هند به صورت مجازی برگزار گردید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

در این جلسه بیش از 200 تن از نمایندگان مشاغل کشورهای عضو انجمن حاشیه اقیانوس هند و شرکای گفت وگو از سراسر منطقه گرد هم آمدند و در مورد بازسازی تجارت، سرمایه گذاری در منطقه حاشیه اقیانوس هند و شرایط مالی کشورهای منطقه در دوران بعد از کووید 19 بحث و گفتگو کردند. همچنین، نمایندگان کشورهای ایران، استرالیا، بنگلادش، هند، اندونزی، مالدیو، موریس، سنگاپور، افریقای جنوبی، سریلانکا، تانزانیا، تایلند و امارات متحده عربی، به عنوان اعضای اصلی در جلسه مذکور شرکت داشتند و نمایندگان کشورهای آلمان و کره جنوبی به عنوان شرکای گفت وگو در جلسه حضور یافتند.

جودی موکدی، رئیس پیشین مجمع تجاری اتحادیه و دبیرکل شورای تجارت سیاه آفریقای جنوبی، گزارش فعالیت ها این مجمع را طی دو سال گذشته ارایه داد که شامل برگزاری کنفرانس تجاری دوبی مورخ 18-17 ژوئن 2019، میزبانی هیئت تجاری میتسوئی در دسامبر 2019 در افریقای جنوبی، برگزاری میزگردهای متعدد با شرکت اعضای اتحادیه و نمایندگان دولت های کشورهای عضو و مراکز توسعه تجارت به میزبانی استرالیا، ایجاد ارتباط میان بخش تجارت کشورهای عضو و دولت ها به وسیله برگزاری منظم گارگاه های آموزشی و تکنوکنفرانس ها است.

او همچنین به لزوم تخصیص منابع مجمع به مقابله با چالش های پیش رو، برنامه ریزی های طولانی مدت، فعال­ سازی رهبری موثر توئیکا پرداخت و اجرای موافقتنامه SME و توانمندسازی زنان و مدیران اقتصاد را از جمله اهداف کلیدی مجمع تجاری اتحادیه منطقه اقیانوس هند عنوان نمود.

ضرورت توجه به اقتصاد دیجیتال، از دیگر مهم ترین موضوعاتی بود که در این نشست موردتوجه نهاده شد. در همین زمینه پیتر دراپر از موسسه تجارت بین الملل دانشگاه آدلاید، در مورد تجارت مدرن در منطقه اقیانوس هند به سخنرانی پرداخت.

او همچنین به آنالیز فناوری های نوظهوری که می تواند بر صنایع منطقه تأثیرگذار باشند، پرداخت و در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رشد مالی منطقه، بر اساس توسعه صادرات و سرمایه گذاری مستقیم و به دلیل ثبات منطقه فرایند مثبتی داشته است.

دراپر نقش منطقه حاشیه اقیانوس هند را به عنوان زمینه ای مساعد برای توسعه فنّاورانه، عاملی قدرتمند دانست و اضافه کرد: این منطقه همسویی مناسبی با انقلاب تکنولوژیکی آینده دارد. وی ادامه داد: منطقه وسیعی که کشورهای عضو انجمن حاشیه اقیانوس هند را شامل می گردد، خطوط اصلی دریایی را به هم پیوند می دهد و مراکز اصلی حمل ونقل دنیای و منطقه ای را در خود جای داده است.

او گفت: درحالی که 22 سال از تأسیس رسمی IORA می گذرد، کشورهای عضو آن باید ابتکارات همکاری تجاری و سرمایه گذاری عمیق تر و معنی دارتری را در نظر بگیرند.

او ضمن مرور تجارت اعضای IORA بعضی پیشنهادات را برای کارهایی که می توان برای ایجاد یک دستور کار تجاری معنی دار انجام داد، ارائه کرد.

دراپر با تاکید بر ایجاد درگاهی مالی در منطقه و ایجاد ارتباط میان تجارت منطقه و دنیا به وسیله زنجیره تأمین، ایجاد ارتباط میان مراکز توسعه سرمایه گذاری با یکدیگر در چارچوب FTA سازمان دنیای تجارت را نیز مهم تلقی کرد.

از دیگر موضوعات آنالیز شده در این نشست رشد سریع پتانسیل مالی در بعضی از کشورهای منطقه ازجمله هند، رشد پویای جنوب و جنوب شرقی آسیا و همچنین رشد رو به بالای آفریقای شرقی و رشد سریع جریان گردشگری در منطقه بود.

همچنین بر اساس گزارش ها موجود، تجارت در IORA با رشد 9.4 درصد در طی سال های 2000 تا 2008 و به میزان 4.8 درصد در طی سال های 2010 تا 2017 روبرو شده است و درصد تجارت دنیای در سال 2017 در این منطقه بسیار قابل توجه است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1376

به "مجمع تجاری منطقه اقیانوس هند به صورت مجازی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع تجاری منطقه اقیانوس هند به صورت مجازی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید