دیدنی های بوداپست؛ پاریس شرق

به گزارش بالیو، بوداپست پایتخت مجارستان با جاذبه های تاریخی و فرهنگی خود مقصدی عالی برای علاقه مندان به اکتشاف است.

دیدنی های بوداپست؛ پاریس شرق

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست را ببینید.

دیدنی های بوداپست هر سال میزبان بیش از 20 میلیون گردشگر از سراسر جهان است که برای بازدید از بناهای تاریخی، موزه ها، گالری های هنری، سالن های ورزشی و ورزشگاه ها راهی این کشور می شوند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مایلید مقصد سفر بعدی تان بوداپست باشد، با خبرنگاران همراه باشید.

تپه قلعه

تپه قلعه بر فراز رود دانوب قرار گرفته است و بسیاری از بناهای تاریخی و مهم قرون وسطایی بوداپست و موزه های آن در این منطقه واقع است. یکی از زیباترین سازه هایی که در این منطقه قرار گرفته است، قلعه بودا است که در قرن 18 ساخته شده و دارای 200 اتاق است و مانند بسیاری از نقاط شهر، شب ها چراغ های آن روشن شده و منظره زیبایی خلق می نماید. از دیگر قلعه های مهم این تپه، قلعه ماهیگیر است که در اواخر قرن 19 میلادی ساخته شده است.

تپه گلرت

یکی از بهترین مکان ها برای داشتن تصویر پانورمایی از بوداپست، تپه 235 متری گلرت است که دامنه آن به رود دانوب می رسد. گسلی که زیر این تپه قرار گرفته است، محل جوشیدن چشمه های آب گرم شهر است. از قرن 13، افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان برای استفاده از خواص درمانی این چشمه ها، به بوداپست آمده اند. در شیب شمال شرقی این تپه، مجسمه و بنای یادبود گلرت قرار گرفته است و از آن بالا می توانید نمایی بسیار زیبا از شهر را به تماشا بنشینید.

موزه هنرهای زیبا

موزه هنرهای زیبا از مهم ترین دیدنی های بوداپست بوده و بزرگ ترین مجموعه از آثار استادان قدیمی اروپا را به نمایش گذاشته است. در این موزه مجموعه وسیعی از نقاشی های ایتالیایی، اسپانیایی و هلندی در ساختمان زیبا و کلاسیک قرن 19 در معرض دید عموم قرار گرفته است. کاخ هنر نیز در نزدیکی موزه هنرهای زیبا، میزبان بسیاری از نمایشگاه های موقت است.

موزه ملی مجارستان

موزه ملی مجارستان در سال 1802 تاسیس شد و در سال 1847 به ساختمان فعلی خود که بنایی کلاسیک با دو حیاط زیبا است، نقل مکان کرد. باغ های این ساختمان شبیه پارک است و مجسمه های افراد مشهور در آن قرار گرفته است. نمایشگاه های اصلی این موزه شامل اشیای سلطنتی (شامل تاج باشکوه سنت استفن با سنگ های قیمتی و مروارید)، اشیای ماقبل تاریخ و تاریخ باستان مجارستان، از عصر حجر تا دوران حکومت رومیان و قرون وسطی می گردد.

تفرجگاه دانوب

رود دانوب در سراسر بوداپست، از شمال به جنوب کشیده شده و در بعضی از نقاط آن که در محدوده این شهر قرار گرفته است، عرض آن به 640 متر می رسد. برای لذت بردن از مناظر باشکوه و زیبای این رودخانه می توانید در کرانه دانوب قدم بزنید. یکی دیگر از بهترین راه ها برای گشت وگذار در دانوب، استفاده از قایق است. دیدن این قایق ها از پل تاریخی آزادی نیز می تواند تجربه لذت بخشی باشد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 881

به "دیدنی های بوداپست؛ پاریس شرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های بوداپست؛ پاریس شرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید