دیپلمات ترکیه ای: آنکارا از خرید اس، 400 ناخرسند نیست

به گزارش بالیو، یک منبع دیپلماتیک ترکیه گزارش بعضی محافل خبری مبنی بر نارضایتی این کشور از خرید سامانه موشکی اس-400 ساخت روسیه را رد کرد.

دیپلمات ترکیه ای: آنکارا از خرید اس، 400 ناخرسند نیست

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، در حالی که بعضی منابع رسانه ای مدعی ناخرسندی ترکیه از خرید سامانه موشکی اس400 ساخت روسیه شده بودند، یک دیپلمات ترکیه این ادعا را رد کرد.

یک دیپلمات ترکیه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت گزارش ها مبنی بر نادرست بودن تصمیم ترکیه در خرید اس400 نادرست است و صحت ندارد. بعضی گزارش ها حکایت از آن داشت که باوجود آزمایش پیروز سامانه اس400 از سوی ترکیه و قابلیت های بالای آن، آنکارا بر این باور است که خرید اس-400 بی فایده بوده است.

ترکیه بعلاوه اعلام نموده که برای دفاع از حاکمیت کشورش این حق را دارد خود را به جنگ افزارهای دفاعی تجهیز کند. این کشور مهر ماه سامانه اس400 را آزمایش کرد و بعضی رسانه ها گزارش کردند که این سامانه با پیروزیت اهداف هوایی از قبل تعیین شده را ردیابی و سرنگون نموده است.

ترکیه کماکان با مخالفت آمریکا بابت خرید اس400 روبرو است. آمریکا مدعی است که سامانه اس-400 خطری علیه جنگنده نسل پنجم اف35 است. مقامات آمریکایی بر این باورند که این سامانه احتمالا آسیب پذیری این جنگنده ها را شناسایی نموده و این اطلاعات به مسکو انتقال داده می شوند. این در حالی است که ترکیه و روسیه این سناریو را رد نموده اند.

ترکیه قصد داشت در یک بازه زمانی تعیین 100 فروند از جنگنده نسل پنجمی اف35 را از آمریکا خریداری کند، اما بابت خرید سامانه دفاع موشکی اس400 از روسیه و بی توجهی به هشدارهای آمریکا از این پروژه اخراج شد و در عمل هیچ جنگنده اف35 به ترکیه ارسال نشد. این در حالی است که خلبانان منتخب ترکیه دوره های لازم را برای پرواز با این جنگنده در آمریکا دیده بودند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1891

به "دیپلمات ترکیه ای: آنکارا از خرید اس، 400 ناخرسند نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات ترکیه ای: آنکارا از خرید اس، 400 ناخرسند نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید