رابطه آمریکا - چین باید بر اساس احترام متقابل باشد

به گزارش بالیو، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن ابراز امیدواری برای توسعه همکاری با دولت بایدن تأکید کرد که همکاری دو کشور در آینده باید بر اساس احترام متقابل باشد.

رابطه آمریکا - چین باید بر اساس احترام متقابل باشد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین پس از تأیید رسمی جو بایدن بعنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده خواستار تقویت روابط دوجانبه با واشنگتن شد.

مجمع گزینندگان آمریکا بامداد امروز (سه شنبه) به وقت محلی گفت با رأی برگزینندگان (الکتورها) ایالت کالیفرنیا به بایدن، او توانسته از حد نصاب 270 رأی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری عبور کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، ونبین در کنفرانس خبری خود در مورد تأیید بایدن در مجمع گزینندگان آمریکا بعنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا گفت: چین نتایج انتخابات را مشاهده نموده است و شی جینپینگ رئیس جمهور چین پیغام تبریک خود را در تاریخ 25 نوامبر (پنجم آذرماه) به بایدن ارسال نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه خواست تا دو کشور چین و آمریکا روحیه عدم تعارض، عدم تقابل، احترام دوجانبه و همکاری برد-برد را حفظ نمایند و برهمکاری تمرکز نموده و اختلافات را مدیریت نمایند تا توسعه بدون عیب و نقص و مداوم روابط دوجانبه را تقویت نمایند.

پیش از این، کرملین گفت که ولادیمیر پوتین در پیغامی تلگرامی به بایدن برای پیروزی نهایی در آراء مجمع گزینندگان تبریک گفته است.

رئیس جمهور روسیه ضمن آرزوی موفقیت برای جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا ابراز اطمینان کرد که امکان بهبود روابط دو کشور به رغم اختلافات موجود وجود دارد

ولادیمیر پوتین همچنین تاکید نمود که بهبود روابط روسیه و آمریکا می تواند به حل بسیاری از مسائل و موضوعات بین المللی یاری کند.

538 نماینده موسوم به گزیننده های رئیس جمهور با شرکت در جلساتی در ایالت های خود رأیشان را بر اساس نتایج آرای مردمی به یکی از دو نامزد انتخابات دادند.

اعضای کنگره آمریکا قرار است در تاریخ 6 ژانویه 2021 (17 دی ماه) آراء مجمع گزینندگان را مورد تأیید قرار دهد و پس از آن بایدن بعنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 20 ژانویه (اول بهمن ماه) شروع به کار خواهد نمود.

پس از تأیید نهایی بایدن در مجمع گزینندگان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیغامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، باز هم مدعی تقلب در انتخابات شد و از پذیرش شکست سر باز زد.

وی در این پیغام توضیح داد: بسیاری از آرای ترامپ به بایدن منتقل شد. قاضی بسیار محترم میشیگان این گزارش حماسی را منتشر کرد. در همه جای کشور واقعیت دارد. این انتخابات جعلی نمی تواند دوام بیاورد. جمهوری خواستار کاری بکنید. پیروزی عظیم در ایالت کلیدی! 75.000.000 رأی.

از طرف دیگر، بایدن در واکنش به پیشتازی خود در آراء برگزینندگان این کشور، گفت اکنون زمان شروعی تازه و رقم زدن صفحه ای جدید در تاریخ این کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1503

به "رابطه آمریکا - چین باید بر اساس احترام متقابل باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه آمریکا - چین باید بر اساس احترام متقابل باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید