راه اندازی یک رام قطار ملی تا خاتمه اسفند

به گزارش بالیو، رئیس جهاد دانشگاهی از امکان فراوری داخل قطارهای مترو در تمام شهرهای کشور اطلاع داد و گفت: امیدوار هستیم که کل یک رام قطار تا سرانجام اسفند راه اندازی گردد.

راه اندازی یک رام قطار ملی تا خاتمه اسفند

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا طیبی در مورد آخرین شرایط قطار ملی به مهر گفت: پروژه طراحی ساخت یک رام قطار 7 واگنه ملی با حمایت معاون علمی و فناوری به شرکت متروی تهران با مدیریت شرکت مترو در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: در این پروژه ساخت کامل سیستم رانش قطار مترو شامل سیستم کنترل مرکزی یا TCMS سیستم برق فشار قوی، سیستم کنترل دور موتور، CMCN، سیستم تأمین برق مصرفی داخل مترو (ACM)، مقاومت ترمزی، الکتروموتور تراکنش و گیربکس توسط جهاد دانشگاهی صورت می گیرد.

طیبی با بیان اینکه سیستم رانش به لحاظ تکنولوژی، پیشرفته ترین بخش قطارهای مترو است و به نوعی مغز، اعصاب و ماهیچه های قطار مترو به شمار می رود که هزینه ساخت آن حدود 30 تا 33 درصد قیمت یک واگن است، گفت: پیشرفت پروژه سیستم رانش حدود 84 درصد به صورت کلی است و بسیاری از قطعات تحویل کارفرما شده است.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی البته به علت مسائل شرکت مترو در تأمین سهم اقتصادی خودش در پروژه بخش عمده منابع اقتصادی مورد احتیاج سیستم رانش تا به حال توسط خود جهاد دانشگاهی به صورت قرض تأمین شده است.

طیبی تاکید نمود: به علت تأخیرات ناشی از کرونا و همچنین تأمین بعضی از قطعات از خارج کشور، ان شاءالله قرار است 3 واگن در 22 بهمن و کل یک رام قطار تا سرانجام اسفند راه اندازی گردد. در این پروژه هدف نهایی ساخت داخل به میزان 85 درصد است و علیرغم مشکل در تأمین منابع اقتصادی، کرونا و تحریم، پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: هماهنگ شده که پس از اتمام قسمت های پیروزیت آمیز این قطار با تأمین منابع لازم، 105 واگن در فاز اول و 315 واگن دیگر در فازهای بعدی ساخته گردد.

به گفته طیبی، با اجرای پیروز این پروژه، فناوری طراحی و ساخت واگن های مترو در کشور به دست آمده و با تأمین منابع اقتصادی و انجام برنامه ریزی و تقسیم کار مناسب، واگن های خطوط متروی کلانشهرهای کشور به صورت کامل در داخل قابل تأمین هستند.

وی در مورد صرفه جویی ارزی برای فراوری واگن های قطار مترو گفت: با سرانجام یافتن پروژه و اطلاع از میزان ارزبری کلیه قسمت های پروژه می توان به صورت دقیق در مورد صرفه جویی ارزی اظهار نظر کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1574

به "راه اندازی یک رام قطار ملی تا خاتمه اسفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی یک رام قطار ملی تا خاتمه اسفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید